Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJayFasho
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-07 22:55
Hallo allemaal,

Als toetsenbord upgrade zit ik te kijken naar een Logitech MX Keys. Ik wil beslist de ANSI variant van dit toetsenbord, dus die zal van bijv. Ebay moeten worden besteld. Het loopt dan al snel in de papieren zeg maar.. Dus voor ik bestel wil ik eerst zeker weten dat het toetsenbord aan mijn verwachtingen gaat voldoen.

Wat mij het meest stoort aan dit toetsenbord is het standaard gebruik van de media toetsen i.p.v. de functie toetsen (F1-F12). Nu heb ik zitten zoeken en blijkbaar kun je de functionaliteit omwisselen met FN + Esc (als FN lock). De F1-F12 functionaliteit is dan standaard.

Ik vroeg mij af of dit nog steeds werkt als je daarna switcht tussen andere apparaten en of het werkt na een power cycle van het systeem of toetsenbord. Ik wil namelijk niet elke keer op FN + Esc drukken alvorens het toetsenbord te gaan gebruiken. Ik wil het toetsenbord op voornamelijk Linux gebaseerde systemen gaan gebruiken en ga geen gebruik maken van de Logitech software.

Is er iemand die dat voor mij kan verifiëren? Ik ben benieuwd en hoor het graag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiboy19
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-05 17:19

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

als je dat zou willen veranderen denk ik dat je de firmware van het toetsenbord moet gaan vervangen (en ook zelf schrijven), of servers hacken en de standaard drivers vervangen. anders gaat het niet werken als je hem zomaar op een andere pc aansluit.

misschien is er iemand die al een custom driver/firmware heeft geschreven, maar dan moet je het nog zelf er op zetten. gebruik je steeds andere linux systemen of steeds de zelfde? dus ga je bij mensen/pc's langs of gebruik je hem alleen op je eigen pc en die van je broer?

je kan ook met SharpKeys (op windows) of met xbindkeys/xbindkeys-config (xbindkeys-config is de GUI) het veranderen, maar dat moet je wel op elk systeem opnieuw doen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJayFasho
Ah da's jammer, het is dus niet zo dat het toetsenbord zelf dit onthoudt? De FN lock altijd standaard "uit" wanneeer er geswitched wordt of het toetsenbord aan en uit gaat?

Ik wil gaan switchten tussen 2 Linux PCs (privé) en soms gebruiken op een Windows laptop (werk). Ik heb er al over na zitten te denken om het via software te doen zoals bijvoorbeeld die xbindkeys, maar om de functionaliteit achter de FN knop te behouden wordt dat lastiger denk ik. Heel vaak wordt die key niet "gestuurd" zodat het niet te detecteren valt of het om de FN functionaliteit gaat of puur de function key. Maar dat kan ik mis hebben..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:21

Tijntje

Hello?!

AJayFasho schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:19:
Hallo allemaal,

Als toetsenbord upgrade zit ik te kijken naar een Logitech MX Keys. Ik wil beslist de ANSI variant van dit toetsenbord, dus die zal van bijv. Ebay moeten worden besteld. Het loopt dan al snel in de papieren zeg maar.. Dus voor ik bestel wil ik eerst zeker weten dat het toetsenbord aan mijn verwachtingen gaat voldoen.

Wat mij het meest stoort aan dit toetsenbord is het standaard gebruik van de media toetsen i.p.v. de functie toetsen (F1-F12). Nu heb ik zitten zoeken en blijkbaar kun je de functionaliteit omwisselen met FN + Esc (als FN lock). De F1-F12 functionaliteit is dan standaard.

Ik vroeg mij af of dit nog steeds werkt als je daarna switcht tussen andere apparaten en of het werkt na een power cycle van het systeem of toetsenbord. Ik wil namelijk niet elke keer op FN + Esc drukken alvorens het toetsenbord te gaan gebruiken. Ik wil het toetsenbord op voornamelijk Linux gebaseerde systemen gaan gebruiken en ga geen gebruik maken van de Logitech software.

Is er iemand die dat voor mij kan verifiëren? Ik ben benieuwd en hoor het graag..
Ik heb hem zelf en kan bevestigen dat de FN Lock zeker werkt na een reboot van laptop of het uit en aan zetten van het toetsenbord.
Ik durf niet zeker te zijn of het ook werkt met switchen tussen devices, dat heb ik zelf nooit geprobeerd. Zou haast denken van wel.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AJayFasho
Ah kijk. Dat was eigenlijk alles wat ik wou weten. Als ik de FN lock dan weer handmatig moet aanzetten na het switchen tussen devices is 1 ding, maar als het zou moeten na het aan/uit zetten van het toetsenbord zou dat echt een deal breaker zijn.

Bedankt! Ik zal het toetsenbord bestellen en laat nog wel even weten in dit topic of het ook werkt na het switchen tussen devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile47
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10-2024
Top!!! Daar was ik naar op zoek en kon het maar niet vinden en inderdaad esc + fn.
Ik ben geweldig gehopen bedankt :*) !!
Pagina: 1