Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TomTom MyDrive dingetje [mening]

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-11 09:36

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Topicstarter
Van de week kreeg ik een vreemdsoortige melding op mijn Mobiel van de TomTom MyDrive app:
"U bent nu verbonden met met uw TomTom Device, via de cloud"

1: Die app draait blijkbaar op de achtergrond, ook al heb ik geen actieve zaken staan; normaliter connect ik via Bluetooth.
2: Ik heb het dubbelchecked: Mijn TomTom stond fysiek uit.
3: Ik was 15 km verwijderd van het device.

Wat zou dit kunnen zijn?

Ik heb al contact opgenomen via de Fora om te vragen wat er aan de hand kan zijn.
Zou het kunnen zijn dat TomTom behoorlijk te grazen is genomen en dat de cloudinstance van hen te grazen is genomen?

Overigens ik heb de app onmiddelijk verwijderd van mn telefoon en mn wachtwoord veranderd (mocht TomTom te grazen zijn genomen heeft dat ook geen zin, het was een behoorlijk random wachtwoord van 23 karakters met hoodletters spaties en vreemde leestekens; als dat niet gehashed en salted is)

[ Voor 2% gewijzigd door Kabouterplop01 op 11-04-2021 12:45 . Reden: extra info ]

Alle reacties

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11 16:02

kodak

FP ProMod
Ontwikkelaars zijn niet altijd even handig om gebruikers op een duidelijke manier te informeren. Het kan dus net zo goed zijn dat de tekst niet bij de situatie past door een vertaalfout of door de verkeerde melding aan te roepen.
Als jou device geen verbinding met de cloud had dan kan het dus ook betekenen dat je TomTom app niet eens met een device was verbonden. Bijvoorbeeld omdat het eigenlijk alleen maar verbinding had gemaakt met de cloud. Of dat de app een fout in de controle heeft om te bepalen of het ook met je device verbinding heeft, zelfs als je geen verbinding met de cloud hebt.

• Kabouterplop01

Kabouterplop01

Topicstarter
Hmm, ik snap wat je zegt, maar het geeft me er geen beter gevoel door.
Dank voor de moeite iig

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Ik denk niet dat TomTom “te grazen” is genomen. Hoewel het natuurlijk altijd kan is het waarschijnlijk gewoon een bug in de software. Geen idee of het om Android/iOS gaat en hoe de software van TomTom werkt. Het zou kunnen dat het een push of local notification is. In geval van push zou de cloud aangeven dat de devices verbonden zijn, daar zou iets fout kunnen gaan (notificatie die tijdje in een queue is blijven hangen bijvoorbeeld). In geval van local is het wel vreemder want de app is dan wel “wakker” geworden om de notificatie te tonen.

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11 16:02

kodak

FP ProMod
Hoewel het van alles kan zijn lijkt het me aan TomTom om uitleg te geven wat voor gevolgen die melding voor jou gegevens en privacy heeft. Als je klant bij TomTom bent kan je misschien ook contact opnemen via de contactgegevens die ze daarvoor geven.

https://www.tomtom.com/nl_nl/privacy/contact/

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik lees:
  • mijn TomTom stond fysiek uit.
  • ik was 15 km verwijderd van het device.
  • normaliter connect ik via Bluetooth.
Met andere woorden: je telefoon en TomTom hadden op dat moment geen contact.

Het zou kunnen zijn dat je TomTom-software op je telefoon op dat moment bijgewerkt was. Je geeft namelijk niet aan of je telefoon ingesteld is op het automatisch updaten van geïnstalleerde software. En dat die update de mogelijkheid om via de cloud te verbinden aan je telefoon heeft toegevoegd.
Dan is het probleem vooral dat de melding in je telefoon wat knullig opgesteld was.
Verder geef je niet aan of je TomTom al dan niet in staat is om via de een of andere verbinding (wifi/sim-kaart) in staat zou moeten kunnen zijn (als 'ie aanstaat, uiteraard) om zelfstandig met internet te kunnen verbinden. Want als dat het geval is, dan is je telefoon (middels type van de gekoppelde hardware) daar natuurlijk van op de hoogte.

Persoonlijk lijkt het uitzoeken van deze zaken me praktisch. En mogelijk blijkt het dan allemaal veel minder heftig dan je in eerste instantie dacht

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Kabouterplop01

Kabouterplop01

Topicstarter
Ah goede punten, Volgens mij ondersteunt mijn TomTom die zaken niet, heb het even opgezocht.
En de software was al up to date.

Sorry voor de niet complete informatie; valide zaken, dank voor de toevoeging.
Pagina: 1