Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littlelennie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-06-2021
Afgelopen woensdag heb ik een tweede sollicitatiegesprek gehad. Voor mijn gevoel ging het wel goed. Alleen gaf de recruiter tijdens het gesprek aan dat hij de volgende dag zou bellen (dit vond ik al best snel). Dit is nog niet gebeurd, en besloot tot vrijdag te wachten maar ook toen werd er niet gebeld. Is het verstandig om maandag gelijk te bellen? Of beter om nog even te wachten? Wil niet heel opdringerig overkomen. Vind het ook vreemd waarom ze niet gebeld hebben en begin daardoor toch te twijfelen.

Alle reacties

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Harm2211
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-06 21:12
Een recruiter die zich niet aan de afspraken houdt. Verrassend. Ik zou bellen. Is niet opdringerig, maar assertief.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:10
Vermoorde onschuld werkt altijd perfect.
- Goh ik was even benieuwd naar de status van mijn sollicitatie. Is alles goed overgekomen of zijn er nog vragen aan jullie zijde? Dit wordt in 9 van de 10 gevallen positief opgevat.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:22
Het zal niet de eerste keer zijn als ze toch nog met andere mensen willen praten bijvoorbeeld. Ik ben nu ook aan het solliciteren en ik merk wel een grote terughoudenheid. Ze willen eigenlijk iemand die alles al kan wat ze willen en het liefst voor het salaris van een junior :).
De bedrijven die door gaan hebben zeker bij elke volgende stap veel tijd, paar dagen tot een week, nodig vergeleken met de laatste keer dat ik solliciteerde.

Gewoon bellen of er al iets bekend is. geen enkel probleem.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:08
Ik zou niet morgenochtend first thing bellen, want het zou prima kunnen dat de recruiter donderdag er niet aan toe was gekomen, en vrijdag vrij was ofzo. Kijk het morgenochtend nog even aan, en bel in de loop van de middag :)

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-06 16:04
Tja ik zou er zelf niet zo moeilijk over doen. Recruiter had aangegeven de volgende dag contact op te nemen, heeft zich niet aan zijn eigen afspraak gehouden. Dus mag je gerust even navragen.

En als ze daar problemen mee hebben moet je je afvragen of je daar überhaupt wel verder mee wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Klippy

Still Game

Gesprek met alleen de recruiter gehad of ook meteen met een werkgever? Of was hij al van het bedrijf?
Maw, moet de recruiter een antwoord geven of zijn opdrachtgever? Kan een verschil maken in waar de vertraging zit.
Maar in beide gevallen is maandag in de loop van de ochtend bellen wat de status is zeker niet raar.

[ Voor 5% gewijzigd door Klippy op 11-04-2021 14:25 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:56

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Maandagmorgen gewoon bellen. De afspraak was dat hij contact zou opnemen. Dat is niet gebeurd dus ga je er pro-actief achteraan. Dat betekent natuurlijk niet dat je er met gestrekt been in moet gaan, maar netjes aangeven dat je niets gehoord hebt en je gewoon graag even wilde weten wat de stand van zaken is, is helemaal niets verkeerd mee.

Had hij toch zaken tussendoor of nog geen antwoord? Dan staat nog steeds dat hij je donderdag had kunnen bellen. Afspraak is afspraak, en al was het maar met de mededeling "sorry, ik weet nog niets, laten we maandag bellen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littlelennie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-06-2021
Klippy schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:24:
Gesprek met alleen de recruiter gehad of ook meteen met een werkgever? Of was hij al van het bedrijf?
Maw, moet de recruiter een antwoord geven of zijn opdrachtgever? Kan een verschil maken in waar de vertraging zit.
Maar in beide gevallen is maandag in de loop van de ochtend bellen wat de status is zeker niet raar.
Bedankt voor je advies! Het gesprek was met de manager en de recruiter. Denk dat hun samen moeten beslissen, vandaar dat ik de volgende dag al snel vond. Zal ze wel gewoon bellen maandag. 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Als ze aangeven contact te hebben op een bepaalde dag, dan is 2 werkdagen later zeker niet zeuren, maar een gewoon nette opvolging.

Is regelmatig wel een teken aan de wand dat je misschien niet verder gaat, maar dat is een zorg van later. Wel of niet bellen veranderd daar niks meer aan.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:34
Hoeft helemaal geen teken aan de wand te zijn hoor,

Heb net zelf ook sollicitatie rondes achter de rug en niet elke recruiter is even netjes in zijn of haar follow ups.

Gewoon inderdaad maandag even vragen naar de status is geen enkel,probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:54

Lordy79

Vastberaden

In ons bedrijf doe ik werving en als ik aangeef op dag X te bellen en na dag X+2 neemt iemand zelf contact op kan ik daar alle waardering voor opbrengen. Gewoon bellen dus!

Tuurlijk kunnen andere wervers anders in elkaar zitten en het niet waarderen maar kom op... Een sollicitant is buitengewoon benieuwd naar het vervolg. Die moet je niet laten zitten!

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zou niet eens willen werken bij een bedrijf dat het opdringerig vindt dat ik nabel als ze zelf twee werkdagen na de afspraak niet bellen. Ik had donderdag om 16:45 denk ik zelfs al gebeld als er afgesproken was dat ze mij zouden bellen.

Zo ben ik in mn werk ook overigens. Je levert gewoon op de afgesproken dag. Lukt dat niet, dan laat je dat ook weten (dat vind ik al matig als je dat op de dag zelf doet overigens). Doe je dat niet, dan kom ik in actie. Als mensen dat vervelend vinden, dan moeten ze mij niet aannemen :P.

[ Voor 18% gewijzigd door JvS op 11-04-2021 17:24 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:25
Gewoon bellen.

Overigens ben ik zelf altijd van afspraak = afspraak maar er kan altijd iets gebeurd zijn. Wel zo netjes dat ze dat dan even laten weten, maar goed.
Pagina: 1