Toon posts:

Geen 100 mbits

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey heb 2 realtek 10/100 mbits kaartjes + originele STP kabel cat 5 kabel (20meter), Allebij de machines draaien win2000 PRO wil alleen maar op 10 mbits. (Nieuwste drivers al geprobeerd).

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
uhm op staan ze op auto ?

Verwijderd

Heb je de link speed/Duplex mode dan wel op 100 mbit staan ? (dit vind je onder je LAN properties, configure (je realtek) en dan advanced).

Verwijderd

Topicstarter
eerst wel toen geen verbinding, daarna handmatig op 10 gezet toen wel verbinding.

• Redheinz
  • Laatst online: 12-08 14:59
Je hebt een dosutil waarmee je de eeprom van de kaartjes kan zetten. Die staan meestal op auto voor de snelheid. Dat werkt vaak echter niet goed voor cheape kaartjes. Moet je even met het proggie op je driverdiskette (meestal iets van rset8139.exe/setup.exe) even de settings HARD op 100 Mbit en full of half duplex zetten. Vervolgens tevens in Windows.... Net zelf mee geklooid met upgrade naar switch en 100 Mbit/s....

Zin.

Verwijderd

Dan is het probleem dus dat ze niet op 100 willen blijkbaar. En moet je inderdaad ff doen wat RedHeinz zegt :9

• Redheinz
  • Laatst online: 12-08 14:59
Dat hoor ik graag, Maddo....... :)

Zin.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

eerst wel link dan geen link...

is de kabel wel goed ?

want ik heb nog nooit problemen gehad met realtek

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

realtek 8139 chip is vrij goed en draait bij ons altijd op alle Win200 compu's gewoon 100 Mbit...

Geforceerd de chip op 100 zetten is geen oplossing.

Kan hardwarematige fout van de kaartjes zijn. Ga terug naar de winkel wwar je ze vandaan hebt en vraag 2 andere kaartjes en probeer het nog is..

En is de originele kabel echt een originele of door een winkel zelf geknepen..

Want als de tang verrot is van die winkel knijpt hij de koppen niet goed aan en dat vraagt om problemen...

• Smurff
  • Niet online
Op donderdag 16 augustus 2001 11:01 schreef Jimbolino het volgende:
eerst wel link dan geen link...

is de kabel wel goed ?

want ik heb nog nooit problemen gehad met realtek
Uhm dit kan goed als hij op auto staat

Verwijderd

Inderdaad de kabel ja.

Ik heb denk ik dezelfde kaartjes, in iedergeval Realtek 10/100, die prop ik erin, win2000 herkend ze en WinMe fftjes met meegeleverde disketten en dan gaan met die banaan op 100mbit.

Verwijderd

Topicstarter
ja alle opties geprobeerd.. Zeer vreemd nietmand kan mij helpen (tot nu toe)

Verwijderd

Topicstarter
HA, beterz, heb alleen die dosutil nog niet gebruikt. Hoop dat het werkt... Is een originele kabel uit doos.... zou goed moeten zijn..

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:31
Op donderdag 16 augustus 2001 11:05 schreef venemacomputers het volgende:
realtek 8139 chip is vrij goed en draait bij ons altijd op alle Win200 compu's gewoon 100 Mbit...
ik was ook altijd vrij tevreden over realtek, maar toen ik op campzone was, wensde ik echt dat ik nooit realtek had genomen. Damn wat zuigt dat zeg! |:( Minstens elke 5 minuten time-outs en moest ook om de zoveel tijd reconnecten met games vanwege connection-troubles.

Ping in games was ook wel goed en met FTP heb ik wel een max snelheid van 7,8 MB/s gehaald, maarja, tis toch veel lekkerder om een stabiele verbinding te hebben dan een snelle verbinding, dus, als ik geld overheb ga ik voor een 3Com

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Ik heb laatst een kabel van 100m onder de grond gelegd, en nadat ik er een tietje op had geknepen, had ik ook alleen maar 10Mbit.

Even later kwam ik erachter:
Over kortere afstanden kun je deze config van draadjes best gebruiken:
OranjeWit-Oranje-GroenWit-Groen-BlauwWit-Blauw-BruinWit-Bruin

Maar als je over langere afstanden gaat werken, MOET je deze config gebruiken:
OranjeWit-Oranje-GROENWIT-BLAUW-BLAUWWIT-GROEN-BruinWit-Bruin

See if that helps

Joris

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

Verwijderd

Topicstarter
Heehm, tja was een budget overweging. Heb ook 3com kaart maar die is alleen 10mbits.
Pagina: 1