Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Italoco
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 05:26
Hallo,

Ik heb een vraag betreft de mobiliteitsvergoeding. Momenteel ben ik in gesprek met een nieuwe werkgever, een van de secundaire voorwaardes die ik had opgevraagd was dat ze van het leasen af willen en dus zijn overgestapt naar een mobiliteitsvergoeding van 800euro. (Ik verwacht dat dit een brutobedrag is per maand). Dit type vergoeding is voor mij nogal nieuw. Ik krijg van mijn nu huidige werkgever 0,21ct km voor mijn woonwerk. Dat is een netto declaratie die 2x pw wordt uitgekeerd.

Het eerste jaar van mijn functie zal ik veel op locatie moeten zijn. (5dagen in de week).
Woon-werk zal ongeveer 266km pd zijn. (*niet te spreken over de klanten bezoeken binnen en buiten NL)

Ik heb even door de oude Tweaker topics gespit en had enkele topics gevonden betreft andere situatie over mobiliteitsvergoeding. Maar kom er niet echt uit hoe en wat ik nou eigenlijk hieraan ga overhouden. Als ik de formule gebruik van mobiliteit topic kom ik uit om een tekort van 200eu pm?

Vandaar dat ik jullie expertise en kennis vraag. Hoe ik het plaatje goed voor mezelf kan maken over wat er overblijft of ik te kort ga komen in dit verhaal.

Kleine situatie voorbeeld van mijn nu huidige werkgever:
Woonwerk: 200km pd
werkweek: 4 dagen op kantoor 1 dag thuis
vergoeding: 0,21ct km
totale netto vergoeding: 168eu pw

Situatie toekomstige werkgever?:
Woonwerk: 266km pd
werkweek (1e jaar): 5 dagen op kantoor (*ex klantenbezoek)
vergoeding: 800eu mobiliteitsvergoeding pm
totale netto vergoeding?
totale netto tekort?

extra vraag: huidige auto dan houden, toch overgaan naar zelf leasen of financial lease?

(*klantenbezoek zal natuurlijk weer ingaan als de covid19 pandemie het toelaat)

Bedankt! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Nu online
Ik denk dat het belangrijk is om te kijken of eventuele klantenbezoeken ook uit je mobiliteitsvergoeding moeten worden betaald of niet. En hoeveel extra km's dat dan zou betekenen. En zit je dan de hele dag bij de klant ipv op je kantoor, en heb je dus geen extra reis, of is het zo dat je op een dag van klant naar klant moet reizen? En voor je huidige situatie, krijg je die vergoeding alleen als je naar je werk gaat of loopt die door in de vakanties? Dat zijn zaken die je bij een vergelijking wel moet meenemen. (En ik neem aan dat je nu 19 ct netto + 2 ct bruto krijgt? Zal dus iets van 160 netto zijn)

Ik denk dat je momenteel, als je geen vergoeding krijgt tijdens vrije dagen, een kleine 7500 per jaar krijgt en dat het straks 9600 wordt. Voor die 2100 euro extra zul je zo'n 24.000 km extra moeten rijden. Als die km's je zo'n 20 ct/km kosten, dan ga je er dus ruim 200 euro per maand op achteruit.

(Waarbij het de vraag is of bij zo'n 50k aan km's per jaar die extra km's niet een stuk goedkoper zijn.)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:05
Ik zou de details rond werk-werk verkeer ook opvragen. En dit soort vragen ook met hen bespreken, je zal vast niet de enige zijn ;) .

Overigens zou ik ook ff een keer achter m’n oren krabben of ruim 130km enkele reis 5 dagen in de week te doen is. In de randstad is dit minstens 2 uur enkele reis, daarbuiten misschien 1,5 uur? Dat zou mij wel tegen gaan staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:33

Lordy79

Vastberaden

Als ik het goed heb begrepen kun je gewoon 0.19 euro (niet 0.21) volgens mij declareren bij je werkgever dus als je maandelijks 800 / 0.19 = 3920 km rijd voor je werkt is die 800 euro netto.

5 dagen x 266km x 4 weken = 5300 km.

Dus die 3920km haal je wel qua kilometers.

Desalniettemin betekent dit wel dat je, tenzij je een ongelooflijk zuinige auto rijdt, er bij inschiet.

5300 km / 13 = 400 liter x 1.7 = 680 euro aan benzinekosten

Maar dan heb je de andere auto kosten (verzekering, motortuig belasting, afschrijving) nog niet meegenomen. Bovendien geef je aan dat je bovenop het woonwerk verkeer ook nog zakelijke kms maakt en die kun je blijkbaar niet declareren.

Aan de andere kant: een reiskostenvergoeding op km basis is niet standaard en je woont domweg vrij ver van je werk. Je zou ook dichterbij je werk kunnen gaan wonen (dat is geen waardeoordeel maar dit is iets dat je werkgever zou kunnen zeggen)

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
Smobbo schreef op zondag 11 april 2021 @ 08:11:
Overigens zou ik ook ff een keer achter m’n oren krabben of ruim 130km enkele reis 5 dagen in de week te doen is. In de randstad is dit minstens 2 uur enkele reis, daarbuiten misschien 1,5 uur? Dat zou mij wel tegen gaan staan...
offtopic:
Dat was mijn eerste gedachte ook. Zou je wel bij een werkgever willen werken die zo strikt vasthoudt aan 5 dagen per week op kantoor werken? Maar dat hangt natuurlijk ook sterk af van het soort werk en van de overige verdiensten die ermee samenhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
Lordy79 schreef op zondag 11 april 2021 @ 08:18:
Desalniettemin betekent dit wel dat je, tenzij je een ongelooflijk zuinige auto rijdt, er bij inschiet.

5300 km / 13 = 400 liter x 1.7 = 680 euro aan benzinekosten

Maar dan heb je de andere auto kosten (verzekering, motortuig belasting, afschrijving) nog niet meegenomen.
Als je meer dan 50.000 km per jaar rijdt, dan is de keus voor een benzineauto niet bepaald de meest logische keus. Met een diesel die bv 1:18 rijdt (wat niet heel gek is) kom je uit op ongeveer 400 euro per maand. Belastingen zijn dan wel een paar tientjes duurder natuurlijk, maar dat heb je er dus in no-time uit.

Met een elektrische auto wordt het nog weer een ander verhaal. Dan zit je aan brandstof op zo'n 5 ct/km. En zeker als je de mogelijkheid zou hebben om bij je werkgever de auto op te laden is dat een leuke mogelijkheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-05 17:36
Als je dit voorlegt aan je potentiele nieuwe werkgever, wat heeft die gezegt?
Beetje raar om een topic te openen terwijl je de werkgever zelf gewoon kunt vragen hoe het nu zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Normaal gesproken zou ik zeggen dat zo'n mobiliteitsvergoeding vanuit de werkgever het voordeel heeft dat het lekker simpel is en je het kan verkopen als milieu vriendelijker omdat het de werknemer stimuleert om zo goedkoop mogelijk te reizen (en goedkoper is vaak duurzamer, bijvoorbeeld een zuinigere auto). Vanuit de werknemer is het interessant omdat besparen op reiskosten in je eigen zak belandt.

Maar als ze je dan 130km verderop laten werken...
Van de andere kant ben jij het natuurlijk die die keuze maakt door op deze baan te solliciteren.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Joeri.Bijlsma schreef op zondag 11 april 2021 @ 08:44:
Als je dit voorlegt aan je potentiele nieuwe werkgever, wat heeft die gezegt?
Beetje raar om een topic te openen terwijl je de werkgever zelf gewoon kunt vragen hoe het nu zit.
Dit soort reacties altijd... natuurlijk kan de TS het direct aan de werkgever vragen, dat kan die ook zelf bedenken. Maar soms wil je eerst een onderwerp beter begrijpen voordat je met de desbetreffende persoon in gesprek gaat. Daar is (onder andere) een forum voor bedoeld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

@Italoco je hebt het steeds over 0,21 ct/cent. Dat lijkt me wel heel weinig. Denk dat 0,21 euro bedoelde of 21 cent.

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Italoco
@Rubbergrover1 (Bedankt) Wat ik uit het gesprek heb kunnen halen was dat het een vast bedrag is per werknemer en daar zouden ze echter alles uit moeten doen. Dus ook de eventuele bezoeken aan klanten. (maar ik zal zeker deze vraag ook ter verduidelijking voor mezelf vragen bij mijn wellicht nieuwe werkgever) Nee bij mijn NU werkgever krijg ik 21cent de km netto vergoed.

Mocht ik tekenen zal ik een jaar trainee traject ingaan. En daardoor zal ik veel op locatie moeten zijn. ( De klanten bezoek zal dan met mijn mentor zijn( noem ik het maar even snel) maar na het traject zal ik dan zelfstandig langs klanten moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Italoco
@EWK jah mijn excuses.. 21cent de km. bij mijn nu werkgever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Italoco
@Smobbo jah, ik begrijp het. maar dat is puur voor het eerste jaar. Daar zal het een mix zijn van op locatie, thuis en klanten. Dit is puur voor het trainee traject

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Italoco
@Joeri.Bijlsma wou graag even meer informatie en ervaringen horen. Hoe andere wellicht met de zelfde situatie dit doen. Maar dat is ook zeker iets wat een topic is met de werkgever

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
Italoco schreef op zondag 11 april 2021 @ 09:35:
[na het traject zal ik dan zelfstandig langs klanten moeten gaan.
Bedoel je dat je meerdere en wisselende klanten per dag moet bezoeken? Of gaat het meer om zoiets als detachering waarbij je steeds een tijdje een vaste werkplek hebt?

Als je elke dag bij meerdere klanten langs moet gaan, dan kan dat flink in de papieren gaan lopen. Dan is zo'n mobiliteitsvergoeding niet echt gunstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-05 16:21
Vergeet niet dat je ook nog een auto moet kopen om die kilometers mee te maken, die moet je ook even mee rekenen, heb je t geld staan?

Mijn partner heeft bewust voor mobiliteitsvergoeding gekozen omdat we nog een prima privé auto hebben (die 2e hands niet voldoende meer oplevert) en ik al een lease wagen heb staan. We hadden geen trek in 2x €350 bijtelling en wilden wel flexibel kunnen zijn met auto inzet/privé gebruik. Er wordt separaat wel nog onkostenvergoeding verstrekt voor parkeren etc. Nu er veel thuis gewerkt wordt levert t voor ons wat meer op, bij 5 dagen onderweg is het minder gunstig. Over een jaar heen zitten we prima safe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:30
Soms is het een fixed bedrag per maand én een variabele vergoeding van x cent per km.

Dus stel 450 eur netto. Daar lease je geen auto mee voor 50.000 km per jaar tenzij je ze ook echt gaat rijden.

Let wel, je gaat een juniorprogramma in. Hoe zit de situatie eruit over 2 a 3 jaar?

Ga je daadwerkelijk zoveel kms maken dan kijk eens naar de kia niro. Vrij zuinig en goed betaalbaar in de lease. Met 50.000km gereden per jaar ga je netto zelfs eraan verdienen (fixed+var).

[ Voor 3% gewijzigd door synx6 op 11-04-2021 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Italoco
@Rubbergrover1 Ik zal veel bij petrochemie locaties moeten zijn. Wat ik begreep was dat ik niet meer dan 1 klant per dag ga zien. Maar meer 1/2weken bij de klant op locatie zal rondlopen, om daarna de documentatie te doen vanuit kantoor/huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Italoco
@gastje01 ik beschik zelf al over een "grote" auto, Diesel. maar begrijp zeker je benadering, en dat is ook iets wat ik las in de topic van ander tweakers betreft de situatie die ze hadden. Mijn vrouw heeft zelf een kleine bezine auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Italoco
@synx6 ow dat is iets wat ik dan zal moeten na-vragen. Ze lieten alleen het bedrag van 800euro vallen als mobiliteitsvergoeding. weet ook niet hoe die calculatie is opgezet eigenlijk. (echt 0 ervaring met deze type van regeling).
Correct het is 1jaar trainee programma. Daarna zal ik dan meer zelfstandig langs klanten gaan afhankelijk van het project en vereisten zal ik 1/2weken op-neer gaan naar de klant. (vervolgens zal veel vanuit thuis kunnen gebeuren en natuurlijk af en toe kantoor) maar zeker goed punt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05 15:47

Nullifiel

╞═══════╡

Ik heb ook een mobiliteitsvergoeding, maar wel een vaste werklocatie. Het zou mij niet lekker zitten om een vaste vergoeding te krijgen bij variabele km’s waarvan de kosten het mobiliteitsbudget vrij makkelijk kunnen overtreffen.

Maar misschien heb je geluk. Er zijn constructies waarbij een deel netto uitgekeerd kan worden. En misschien is er bij je werkgever wel een regeling bij bepaalde kilometrages, vanwege het ambulante werk. Maar voor die details moet je echt bij de werkgever zijn.

[ Voor 60% gewijzigd door Nullifiel op 11-04-2021 10:12 ]

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Italoco
@Nullifiel jah en dat is wat ik nu ook gewoon gewend ben. woon werk vaste locatie. vaste vergoeding. Ik heb net ze terug gemaild met enkele specifieke vragen over wat onderwerpen. waaronder de verduidelijking van woon-werk en of woon-werk+klant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Rubbergrover1 schreef op zondag 11 april 2021 @ 08:43:
[...]

Als je meer dan 50.000 km per jaar rijdt, dan is de keus voor een benzineauto niet bepaald de meest logische keus.
Je hebt gelijk. Het hangt natuurlijk veel af van wat voor auto je rijdt. Elektrisch wordt ook steeds meer volwassen maar een beetje leuke auto heeft al snel een afschrijving van 6000 euro per jaar en we weten nog steeds niet hoe goed accu's werken na bijv 10 jaar.
Maar benzine is inderdaad niet het meest logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
Met meer dan 50 duizend km per jaar zou ik me geen zorgen maken over hoe de accu's over 10 jaar zijn... Dan heb je al lang een andere auto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 00:07
Vraag even na of je bovenop het mobiliteitsbudget niet ook een netto woon/werk vergoeding krijg. Bij ons krijgen we beiden namelijk. Mobiliteitsbudget ipv lease auto, maar daar bovenop declareer je je gereden km’s (zeg maar benzine geld) richting klanten.

[ Voor 3% gewijzigd door SunnieNL op 11-04-2021 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Italoco
@Lordy79 Ik heb zelf al enkele jaren prive een diesel.( ik wou er namelijk er al vanaf)
Ik zal graag natuurlijk over willen naar elektrisch (mijn dak zit vol met zonnepanelen) Of plug-in. Maar ik weet niet als dat haalbaar is. En wat je natuurlijk zelf zegt hoelang zijn de accu's nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Rubbergrover1 schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:41:
Met meer dan 50 duizend km per jaar zou ik me geen zorgen maken over hoe de accu's over 10 jaar zijn... Dan heb je al lang een andere auto.
Ja maar je kunt niet 10 jaar in de toekomst kijken.
Als je na 2 jaar om welke reden dan ook veel minder kms gaat rijden zit je wel met die afschrijving.
Als je een leasebak krijgt ligt dit risico bij werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-05 12:16
Italoco schreef op zondag 11 april 2021 @ 06:28:

extra vraag: huidige auto dan houden, toch overgaan naar zelf leasen of financial lease?
Dit is een van de redenen dat je potentiële werkgever dat budget heeft ingevoerd. Iedereen een bepaald bedrag per maand en voor de rest hebben ze er geen omkijken naar. De zorgen zijn voor jou en de lusten voor je werkgever. Gezien de afstanden die jij rijdt zou ik er niet gelijk heel enthousiast van worden maar mogelijk zijn er nog extra voorwaarden of is er onderhandelingsruimte.

[ Voor 9% gewijzigd door markje1 op 11-04-2021 10:47 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
Lordy79 schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:44:
[...]

Ja maar je kunt niet 10 jaar in de toekomst kijken.
Als je na 2 jaar om welke reden dan ook veel minder kms gaat rijden zit je wel met die afschrijving.
Als je een leasebak krijgt ligt dit risico bij werkgever.
Die afschrijving kun je dan wel uit die mobiliteitsvergoeding betalen. Wel de vergoeding, geen kilometers moeten maken klinkt mij juist ideaal in de oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Italoco
@SunnieNL Dat heb ik ook ergens voorbij zien komen indd (weet niet als het een andere topic was van een mede tweaker wat jaren terug). Want dan zal het wel gewoon natuurlijk rendabel kunnen zijn. Het bedrijf is echt sinds dit jaar compleet van de lease autos afgestapt en nu hebben ze de mobiliteitskosten beter in beeld. (dat bevalt hun blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Italoco
@Lordy79 Helaas is echt een lease bak ouderwets via de werkgever een No-Go.:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Italoco
@markje1 jah klopt ik vind het nog al een kleine struikelblok omdat ik er gewoon niet zo veel van afweet dan na wat in te hebben gelezen. En ook daar zijn er natuurlijk verschillende mogelijkheden in. Jah er zijn zeker andere secundaire voorwaardes die me aanspreken, en er is volgens de werkgever zeker nog een bepaalde ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Italoco
@Rubbergrover1 dus dat zal dan betekenen mijn huidige auto inruilen/verkopen en als het duidelijkheid gekomen is hoe de mobiliteitsvergoeding is opgezet daar een eigen(financial)lease voor te nemen. Aangezien alleen het eerste jaar intensief woonwerk zal plaatsvinden door het trainee jaar.@markje1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
Italoco schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:54:
@Rubbergrover1 dus dat zal dan betekenen mijn huidige auto inruilen/verkopen en als het duidelijkheid gekomen is hoe de mobiliteitsvergoeding is opgezet daar een eigen(financial)lease voor te nemen. Aangezien alleen het eerste jaar intensief woonwerk zal plaatsvinden door het trainee jaar.@markje1
Nee, waarom zou je je auto verkopen? Als die niet al te onzuinig rijdt, dan zou ik die gewoon 'oprijden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:22
Wees blij ik krijg helemaal niks naar werk en terug. Ik zit op 8.8 KM (Thuis naar werk) pas vanaf 10 KM krijgen wij op werk reisvergoeding. Wel kreeg ik hier toen ik nog via het uitzendbureau werkzaam wel reiskosten. Sinds ik in dienst ben, op contract via mijn werkgever verviel dit. Wel mooi dat je €800 reiskosten/vergoeding krijgt.

Bij ons rekenen ze €0,21 cent per KM.

Via het uitzendbureau kreeg ik per week €12 aan reiskostenvergoeding.

Ik ga dagelijks met mijn auto naar het werk

8.8 KM per 5 dagen is dit 44 KM per maand 176 KM per jaar is dit 2.112 KM eenrichting thuis naar werk

[ Voor 35% gewijzigd door Van der Berg op 12-04-2021 02:35 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:21
Let op dat werkgevers de kilometer vergoeding ook kunnen maximaliseren voor woon-werkverkeer, op bijvoorbeeld 50 km enkele reis maximaal per dag. Zakelijke kosten worden altijd volledig vergoed of er wordt gebruik gemaakt van dienstauto's vanaf de standplaats.
Verder kan het zijn dat de werkgever gebruik maakt van een mobiliteitsbudget, dat betekent dat je 800 euro te besteden hebt, de kms die je rijdt gaan per 0,19 cent hiervan af. Heb je meer ik kms gereden dan krijg je niet meer dan de 800 euro netto uitbetaald, heb je minder gereden dan krijg je het verschil bruto uitbetaald. Oftewel wees voorbereid op veel mogelijkheden vanuit de werkgever.

Rij je veel naar de klant dan is een lease auto goedkoper, rij je weinig naar de klant en alleen woonwerk verkeer en privé weinig dan is weer een eigen auto voordeliger. Vaak privé veel kilometers en zakelijk veel is lease weer voordelig. Natuurlijk wel afhankelijk van de bijtelling, luxe en auto etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-05 13:51
Van der Berg schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:58:
Wees blij ik krijg helemaal niks naar werk en terug. Ik zit op 8.8 KM (Thuis naar werk) pas vanaf 10 KM krijgen wij op werk reisvergoeding. Wel kreeg ik hier toen ik nog via het uitzendbureau werkzaam wel reiskosten. Sinds ik in dienst ben, contract heb via mijn werkgever verviel dit. Wel mooi dat je €800 reiskosten/vergoeding krijgt.

Bij ons rekenen ze €0,21 cent per KM.

Via het uitzendbureau kreeg ik toen per week €12 aan reiskostenvergoeding.

Ik ga dagelijks met mijn auto naar het werk

8.8 KM per 5 dagen is dit 44 KM per maand 176 KM per jaar is dit 2.112 KM eenrichting thuis naar werk
Je kan het ook zo zien, wees blij dat je zo dicht bij je werk woont! Lekker fietsen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:22
TWCRay schreef op maandag 12 april 2021 @ 02:04:
[...]

Je kan het ook zo zien, wees blij dat je zo dicht bij je werk woont! Lekker fietsen d:)b
Dat heb ik wel eens geprobeerd. Het probleem is dat mijn werktijden van mijn werk onhandig is. Ik werk standaard tussen 15:30 in de middag tot 00:30 in de middennacht en soms loopt dit weleens uit naar 01:00. Dan moet ik midden in de nacht nog eens 8.8KM op de fiets terug naar huis. Ik wil dan eigenlijk zo snel mogelijk thuis zijn, als ik na middennacht vrij ben van werk. Ik moet ook door een park heen fietsen, waar middennacht niet verlicht is, want ik ga van de ene stad naar de andere toe.

Vooral nu nachts kan ik goed doorrijden omdat er weinig tot geen verkeer op de weg is in verband met de avondklok.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:14

Qwerty-273

Meukposter

Uit interesse, stelt de werkgever wel vereisten aan de gebruikte auto? Of ben je geheel vrij in jouw keuze (kan je aankomen in een stoffige Fiat 125p of nieuwe Maybach S580 - en dan niet kijken naar het kostenplaatje maar de uitstraling die je uit naam van de werkgever laat zien)?
Moet je veel materiaal meenemen? Of is dat makkelijk in een tas allemaal mee te nemen?

Het grootste voordeel van een mobiliteitsvergoeding is dat je als werknemer helemaal vrij bent in jouw keuze. Je zit dan niet meer in een kader van de werkgever en leasemaatschappij vast. Je kan het dan helemaal zelf inplannen naar je eigen wensen (denk dan wel ook aan een verzekering waarmee je pechhulp met vervangend vervoer hebt - zodat bij eventuele problemen je toch op tijd bij de klant kan zitten).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:42
Voor €800 p/m kan je niet zoveel KM gaan rijden (>60k KM's p/j ?). Maargoed, de werkgever kan het ook niet helpen dat je zo verweg woont. Maak vooral wat rekensommetjes zou ik zeggen.

Een prive-auto ga je vrij snel opbranden / afschrijven met deze afstanden. Waarschijnlijk heb je daar al ervaring mee aangezien je nu al veel rijdt. Mijn vermoeden is dat een 2e hands prive diesel het goedkoopste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03:57

M2M

medicijnman

retoohs schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:20:
Voor €800 p/m kan je niet zoveel KM gaan rijden (>60k KM's p/j ?). Maargoed, de werkgever kan het ook niet helpen dat je zo verweg woont. Maak vooral wat rekensommetjes zou ik zeggen.

Een prive-auto ga je vrij snel opbranden / afschrijven met deze afstanden. Waarschijnlijk heb je daar al ervaring mee aangezien je nu al veel rijdt. Mijn vermoeden is dat een 2e hands prive diesel het goedkoopste is.
inderdaad, prive lease kun je echt vergeten. Enigszins betaalbare private lease stopt bij 30K km/jaar. Zuinige 2e hands diesel pakken. Mijn Astra uit 2016 rijd 1:25. Elke extra kilometer die je uit de brandstof kunt halen is winst in je eigen portemonnee.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
M2M schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:26:
[...]

inderdaad, prive lease kun je echt vergeten. Enigszins betaalbare private lease stopt bij 30K km/jaar. Zuinige 2e hands diesel pakken. Mijn Astra uit 2016 rijd 1:25. Elke extra kilometer die je uit de brandstof kunt halen is winst in je eigen portemonnee.
offtopic:
Ik wou niet te veel in detail treden, maar ik zat inderdaad ook precies aan zo'n Astra diesel te denken; betaalbaar en zuinig en toch ook redelijk comfortabel. Liefst wel een redelijk moderne (en zuinige) met nog redelijk weinig km op de teller, omdat je anders met dit jaarlijkse km verbruik vrij snel aan een andere auto toe bent. Maar voor een prijs van rond de 10k en zo'n ton op de teller zul je niet snel een verkeerde aankoop doen en voor een paar duizend euro meer heb je er een met iets meer dan een halve ton op de teller. Daar kan een leaseauto-bijtelling waarschijnlijk niet tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeewolf
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-05 22:01
In mijn geval kan het uitgekeerde mobiliteitsbudget nooit minder zijn dan de daadwerkelijk gemaakte kosten. Dus als ik toevallig zoveel moet reizen dat mijn mobiliteitsbudget niet dekkend is, krijg ik dat er extra bij. Mocht dit daadwerkelijk een structureel probleem worden, lijkt het mij dat er mogelijk gekeken word of je niet onnodig duur reist, maar zelf bijleggen op reizen hoeft niet.
Pagina: 1