Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04:15
Mijn vraag:
Mijn scherm blijft bij sommige games op full screen zwart knipperen. Bij sommige games bijvoobeeld league of legend) is het heel af en toe, 1 a 2x per game dat het scherm enkele seconden op zwart gaat. Bij andere games, Star Citizen, Rainbow Six Siege, Ostriv, Train Sim World, Evil Genius 2 en meer blijft het gebeuren als het spel op full screen blijft. Als het niet op full screen is dan blijft het wel goed. Weet iemand wat dit kan veroorzaken of is dit een defect scherm? Mijn 2 zijschermen blijven wel gewoon normaal werken.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7 6700K Boxed€ 353,-€ 353,-
1MoederbordenAsus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII HERO€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenEVGA GeForce GTX 1080 8GB€ 0,-€ 0,-
1MonitorenAsus ROG Strix XG32VQR Grijs, Rood€ 509,41€ 509,41
2MonitorenAsus VG248QE Zwart€ 194,33€ 388,66

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Drivers geüpdatet, DP kabel vervangen, beeldscherm gereset, andere port op GPU geprobeerd.

Na aanleiding van de post al geprobeerd:
Zonder 2 kleine schermen (werkte wel goed, ook met 1 scherm).

Display port drivers geüpdatet.

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door peize9 op 18-04-2021 19:00 ]

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Heb je al eens getest of het ook is wanneer je slechts 1 scherm aangesloten hebt?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
SirLenncelot schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:21:
Heb je al eens getest of het ook is wanneer je slechts 1 scherm aangesloten hebt?
Dat idd nog niet, dat zal ik zo nog even proberen. Ik heb wel de 32" afgekoppeld en alleen de 1080p schermen gebruikt. Die deden het verder wel goed zonder enige problemen.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
Drukke week gehad dus helaas niet eerder kunnen testen
SirLenncelot schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:21:
Ik heb het geprobeerd en het blijkt wel te werken wanneer ik slechts 1 scherm aan heb gesloten, en zelfs met 2 werkt het naar behoren. Nu probeer ik ook mijn 3e scherm weer aan te sluiten maar die word niet gedecteerd, na een herstart doet die het weer.

Heb je dit eerder gezien? Is het mijn GPU die het niet aan kan/aan het overlijden is of is het misschien iets met het moederbord?

Wat ik trouwens wel merk nu dat die games niet een scherm hebben dat volledig op zwart gaat is dat in bepaalde games de textures een beetje knipperen/pulseren. Niet dat het scherm uit gaat, maar dat hij wel gewoon wat brighter word en dan weer wat minder. Beetje als een lamp die aan het einde van zijn levensduur is.

[ Voor 20% gewijzigd door peize9 op 18-04-2021 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Heeft je videokaart misschien een firmware update nodig voor DP?

https://www.nvidia.com/en-us/drivers/nv-uefi-update-x64/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
Geprobeerd, helaas heeft het niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
Snel even weer een update, ik heb ondertussen een nieuw PMG setje gekocht. Dit had het probleem verholpen, maar nu heb ik meer problemen met qndere scherm dingen. Momenteel start ik mijn pc op, mijn linker scherm heeft geen signaal en de andere twee staan op zwart (met de backlighting wel aan). Even kwam het windows login scherm naar voren na 10 minuten wachten( ik heb geen bios message gezien) maar na het inloggen is het weer het zelfde.

Hiervoor had ik het ook af en toe dat wanneer ik mijn schermen even uit had en dan weer aan dat de middelste niet aan wou en dan links en rechts allebij een soort licht groen gele kleur over het scherm hadden en flikkerden.

Nu heb ik het linker scherm er uit getrokken en nu doen beide schermen het wel.

Nu vroeg ik me af... is mijn grafische kaart kapot? Of kan hij de 3 schermen gewoon niet aan?

[ Voor 7% gewijzigd door peize9 op 10-05-2021 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211516

tijdens opstarten van de game ? want prefered refresh rate doet dat wel eens als je in game refresh rate te laag hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
Anoniem: 211516 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:18:
tijdens opstarten van de game ? want prefered refresh rate doet dat wel eens als je in game refresh rate te laag hebt ingesteld.
Dat laatste was tijdens het opstarten van de computer. Het zwarte beeld was niet bij het opstarten van een game maar tijdens de game.

Pagina: 1