Mijn vraag:
Mijn scherm blijft bij sommige games op full screen zwart knipperen. Bij sommige games bijvoobeeld league of legend) is het heel af en toe, 1 a 2x per game dat het scherm enkele seconden op zwart gaat. Bij andere games, Star Citizen, Rainbow Six Siege, Ostriv, Train Sim World, Evil Genius 2 en meer blijft het gebeuren als het spel op full screen blijft. Als het niet op full screen is dan blijft het wel goed. Weet iemand wat dit kan veroorzaken of is dit een defect scherm? Mijn 2 zijschermen blijven wel gewoon normaal werken.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Drivers geüpdatet, DP kabel vervangen, beeldscherm gereset, andere port op GPU geprobeerd.
Na aanleiding van de post al geprobeerd:
Zonder 2 kleine schermen (werkte wel goed, ook met 1 scherm).
Display port drivers geüpdatet.
Alvast bedankt!
Mijn scherm blijft bij sommige games op full screen zwart knipperen. Bij sommige games bijvoobeeld league of legend) is het heel af en toe, 1 a 2x per game dat het scherm enkele seconden op zwart gaat. Bij andere games, Star Citizen, Rainbow Six Siege, Ostriv, Train Sim World, Evil Genius 2 en meer blijft het gebeuren als het spel op full screen blijft. Als het niet op full screen is dan blijft het wel goed. Weet iemand wat dit kan veroorzaken of is dit een defect scherm? Mijn 2 zijschermen blijven wel gewoon normaal werken.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7 6700K Boxed | € 353,- | € 353,- |
1 | Moederborden | Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII HERO | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | EVGA GeForce GTX 1080 8GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Monitoren | Asus ROG Strix XG32VQR Grijs, Rood | € 509,41 | € 509,41 |
2 | Monitoren | Asus VG248QE Zwart | € 194,33 | € 388,66 |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Drivers geüpdatet, DP kabel vervangen, beeldscherm gereset, andere port op GPU geprobeerd.
Na aanleiding van de post al geprobeerd:
Zonder 2 kleine schermen (werkte wel goed, ook met 1 scherm).
Display port drivers geüpdatet.
Alvast bedankt!
[ Voor 3% gewijzigd door peize9 op 18-04-2021 19:00 ]
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke