Toon posts:

DNS Error na een tijdje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een probleem met me pc, elke keer als ik een tijdje Unreal Tournament heb gespeeld kan ik op een gegeven moment geen servers meer pingen. Dan ga ik uit UT en ik kan niet internetten. Als ie dat doet zie ik onderin iets staan van DNS error. Om het probleem op te lossen moet ik steeds rebooten. :'(:'(

ik draai Win ME op een P4 1,7 met @home op een 3com netwerkkaart.

Weet iemand een oplossing hiervoor ???

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:16
En dat heb je puur en alleen als je UT heb gespeeld of aan het spelen bent? Dat lijkt me nml errug stug dat dat de oorzaak kan zijn.

DNS error, maar je kan dus ook verder eigenlijk niet naar buiten pingen, dan is DNS error natuurlijk ook logisch.

Je draait geen Winroute oid op die computer? Zou kunnen dat die om de 1 of andere reden de boel versteerd.

No production networks were harmed during this posting

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 12:32
Niet toevallig een DHCP-lease die verloopt? Check na het starten van Windows even met winipcfg de tijd waarop je DHCP-lease verloopt. Als dat erg kort is (ik heb wel een paar keer een lease van een uur gehad met Chello :( ), moet je maar even met @home bellen of dat kan worden aangepast.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Verwijderd

Topicstarter
De lease loopt t/m 21-8, dus dit lijkt me geen probleem.
Verder speel ik nauwelijks online spellen, dus ik weet het niet.

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50
Op donderdag 16 augustus 2001 18:57 schreef Alfa_v6_man het volgende:
De lease loopt t/m 21-8, dus dit lijkt me geen probleem.
Verder speel ik nauwelijks online spellen, dus ik weet het niet.
Bij mij kan ik via WINIPCFG niet zien wanneer mijn lease verloopt. Ik heb de volgende regels staan:

Lease verkregen: DD mm 01 08:01:23
Lease verloopt: DD mm 01 14:48:18

Er staat bij mij dus geen datum, ook niet als ik op ALLES VRIJGEVEN en ALLES VERNIEUWEN druk. Kan dit de oorzaak zijn van mijn problemen, zie [topic=206143/1/25]?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal straks Essent eens bellen, misschien kunnen ze m'n computernaam resetten zoals op die link stond.

iig, THX voor de replies! ;) ;)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nee, dat is normaal onder Windows 98. Bij mij ziet het er ook zo uit.
Pagina: 1