Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-03 08:20
Mijn vraag
Sinds een week heb ik de Ring doorbell pro 2 (min 16vac max 24vac) in mijn bezit.
Ik wil graag mijn bestaande mechanische deurbel met spoel blijven gebruiken.

Omdat de deurbel net op de markt is, is het niet duidelijk of dit wel , niet mogelijk is. In de handleiding wordt aangegeven dat de interne bel los gekoppeld moet worden. Zodat je een gesloten systeem hebt. Een pro power kit (bypass)wordt niet meegeleverd. Echter kun je wel reserve onderdelen speciaal voor de pro 2 bestellen waar wel een pro power kit v3 bij zit.

Vraag: is het mogelijk om een interne bel aan te sluiten met een ring pro 2 en zoja, hoe?

Onderstaande producten en aansluiting heb ik geprobeerd maar werkt niet. Sterker nog de pro2 is dood. Krijg gelukkig een nieuwe toegestuurd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RB2QLgKlcsf0-KMVdqPRf9QHPDw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zf6sapwCol80YUn9ez96f48a.png?f=user_large

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ring Pro 2
Pro powerkit v3
Grothe 24083 (LTW 1171A)
Ring 24v transformator

Beste antwoord (via devinjanssen op 23-02-2022 20:19)

• helm71
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05:56
devinjanssen schreef op zondag 20 februari 2022 @ 16:33:
[...]

Als het je het lukt dan hoor ik graag hoe.
@eruseler Geeft hierboven aan dat hem gelukt is... Ik heb dezelfde componenten nu in huis..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdaymate
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 20-12-2023
Hoi @devinjanssen,

Heb je iets werkend gekregen hier? Ik heb ook de ring deurbel pro 2 gekocht end die werkt niet met de ouwe gong (friedland stockport sk5 6bp). Ik wil ook liever iets hebben zodat dit kan zonder WiFi werken. Ik heb de officiële DIN trafo geïnstalleerd en die werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
gdaymate schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:13:
Hoi @devinjanssen,

Heb je iets werkend gekregen hier? Ik heb ook de ring deurbel pro 2 gekocht end die werkt niet met de ouwe gong (friedland stockport sk5 6bp). Ik wil ook liever iets hebben zodat dit kan zonder WiFi werken. Ik heb de officiële DIN trafo geïnstalleerd en die werkt prima.
Het is mij tot heden niet gelukt om de ring pro2 te koppelen aan een mechanische deurbel. Mocht jij de goude tip hebben dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdaymate
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 20-12-2023
Ik heb twee mechanische gongs probeert, en die doen niks. Ze zijn uit de lijst https://support.ring.com/...me-Kit-Compatibility-List

- Grothe LTW 1171A 24V AC
- Honeywell D117 Ding Dong

Ring support heeft ook niks bruikbaar toegevoegd dus ben ik aan te denken dat Ring werkt alleen met systemen in de VS en niet binnen Europa.

• TIBdB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14-04 10:30
De D117 is geschikt van 8-16V AC. De voedingsspanning is met 20V AC dus iets te hoog, maar ik heb deze bel aangesloten en het werkt prima.
Als de bel helemaal niet rinkelt ben je waarschijnlijk het vinkje vergeten in de unifi protect app onder cloud key ->alerts ->Doorbell rings

• devinjanssen
TIBdB schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:41:
De D117 is geschikt van 8-16V AC. De voedingsspanning is met 20V AC dus iets te hoog, maar ik heb deze bel aangesloten en het werkt prima.
Als de bel helemaal niet rinkelt ben je waarschijnlijk het vinkje vergeten in de unifi protect app onder cloud key ->alerts ->Doorbell rings
Ik snap je bericht niet. Het gaat hier om een Ring PRO 2. Waarom noem jij unifi protect app?

Heb je de D117 werkend met een RIng pro 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 06:28

barrymel

BarryMel

devinjanssen schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 21:51:
Mijn vraag
Sinds een week heb ik de Ring doorbell pro 2 (min 16vac max 24vac) in mijn bezit.
Ik wil graag mijn bestaande mechanische deurbel met spoel blijven gebruiken.

Omdat de deurbel net op de markt is, is het niet duidelijk of dit wel , niet mogelijk is. In de handleiding wordt aangegeven dat de interne bel los gekoppeld moet worden. Zodat je een gesloten systeem hebt. Een pro power kit (bypass)wordt niet meegeleverd. Echter kun je wel reserve onderdelen speciaal voor de pro 2 bestellen waar wel een pro power kit v3 bij zit.

Vraag: is het mogelijk om een interne bel aan te sluiten met een ring pro 2 en zoja, hoe?

Onderstaande producten en aansluiting heb ik geprobeerd maar werkt niet. Sterker nog de pro2 is dood. Krijg gelukkig een nieuwe toegestuurd.

[Afbeelding]

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ring Pro 2
Pro powerkit v3
Grothe 24083 (LTW 1171A)
Ring 24v transformator
toon volledige bericht
is het nog gelukt om aan de Pro powerkit v3 te komen ? in Nederland staat alleen de v2 op de site, deze werkt hier ook niet.... ik zie op ebay wel iemand die de v3 verkoopt

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 06:56
@devinjanssen
Was het nog gelukt? Zit te twijfelen tussen de ring pro 2 en de Google Nest.
Voordeel van de Nest is dat hij zeker gaat werken op een gong en dat het samenwerkt met mijn Sonos speakers.

De beeldverhouding van de Ring Pro 2 spreekt mij echter wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
Unkie schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 12:17:
@devinjanssen
Was het nog gelukt? Zit te twijfelen tussen de ring pro 2 en de Google Nest.
Voordeel van de Nest is dat hij zeker gaat werken op een gong en dat het samenwerkt met mijn Sonos speakers.

De beeldverhouding van de Ring Pro 2 spreekt mij echter wel aan.
Nee is niet gelukt heb mij er ook verder niet in verdiept. Wat zegt nu de ring klantenservice nu? Destijds was het product net uit en was veel niet bekend.

Ik gebruik nu de ring wifi gong.

Overigens is de Ring wel mogelijk om te gebruiken met IFTTT. Bijv een beweging resulteert in verlichting aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eruseler
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-01-2022
vandaag pro power kit v3 geleverd gekregen (ebay) werkt top icm Grothe bel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
eruseler schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:13:
vandaag pro power kit v3 geleverd gekregen (ebay) werkt top icm Grothe bel
Dat zou ik ook wel willen.
Welke type bel van Grothe hebt u gebruikt en hoe hebt u dit aangesloten met de ring pro 2? Tenslotte specifieke instellingen in de ring app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helm71
Is het iemand gelukt om een Ring Video doorbell pro aan te sluiten op een externe gong ?

Ik heb hier de volgende componenten waarvan ik links en rechts lees dat het te doen zou moeten zijn:

- Ring Video Doorbell Pro 2:
pricewatch: Ring Video Doorbell Pro 2

- Ring pro power kit v3
(van Ebay, ik heb er drie gekregen overigens)

- Grothe 24083 Grot Alarmbel LTW 1171A 24V AC: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o02_s00?ie=UTF8&psc=1

Mijn huidige deurbell gong heeft -4- draadjes, en geen -2-.. Ik heb niet helemaal helder hoe ik de nieuwe gong zou moeten aansluiten (die heeft er namelijk maar 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
helm71 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 09:17:
Is het iemand gelukt om een Ring Video doorbell pro aan te sluiten op een externe gong ?

Ik heb hier de volgende componenten waarvan ik links en rechts lees dat het te doen zou moeten zijn:

- Ring Video Doorbell Pro 2:
pricewatch: Ring Video Doorbell Pro 2

- Ring pro power kit v3
(van Ebay, ik heb er drie gekregen overigens)

- Grothe 24083 Grot Alarmbel LTW 1171A 24V AC: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o02_s00?ie=UTF8&psc=1

Mijn huidige deurbell gong heeft -4- draadjes, en geen -2-.. Ik heb niet helemaal helder hoe ik de nieuwe gong zou moeten aansluiten (die heeft er namelijk maar 2).

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• helm71
devinjanssen schreef op zondag 20 februari 2022 @ 16:33:
[...]

@eruseler Geeft hierboven aan dat hem gelukt is... Ik heb dezelfde componenten nu in huis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:56

JB

Cédric roelt!

Is het zo spannend dan? Hier ook al jaren in gebruik icm bestaande gong.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helm71
Dat lijkt me eigenlijk sterk want zo lang bestaat de pro 2 nog niet volgens mij... En die deurbellen zijn niet allemaal hetzelfde..

Ik had hiervoor een ring eerste generatie (met batterij), daar werkte die gong ook prima... Alleen was de deurbel een paar keer per jaar spontaan leeg.. Dat is nu opgelost, doet het altijd, betere video performance, maar ik wil die interne bel toch eigenlijk wel aan de gang hebben... Mijne Alexa's roepen wel dat er iemand voor de deur staat, maar ik mis toch de bel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
helm71 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 16:46:
[...]

Zie mijn eerste bericht, ik heb destijds de v3 aangesloten met de Grothe mechanische deurbel maar ik kreeg dit niet aan de praat. Kan iemand aangeven hoe je deze settup moet aansluiten?

[ Voor 26% gewijzigd door devinjanssen op 23-02-2022 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helm71
devinjanssen schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:21:
[...]

Dan ga ik de v3 ook eens bestellen. Hoe hebben de v3 aangesloten met grohte en stel je de ring pro software matig in op mechanische deurbel
Ik begrijp je vraag niet ?

Volgens mij stel jij dezelfde vraag als ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
helm71 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:24:
[...]

Ik begrijp je vraag niet ?

Volgens mij stel jij dezelfde vraag als ik ?
Ik heb mijn bericht aangepast. De V3, pro 2 en de grothe deurbel krijg ik niet aan de praat. Heb zelfs de deurbel de eerste weken moeten omruilen omdat deze niks meer deed. Gelukkig deed Ring niet moeilijk. Ben dus nu opzoek naar de aansluitschema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helm71
devinjanssen schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:31:
[...]

Ik heb mijn bericht aangepast. De V3, pro 2 en de grothe deurbel krijg ik niet aan de praat. Heb zelfs de deurbel de eerste weken moeten omruilen omdat deze niks meer deed. Gelukkig deed Ring niet moeilijk. Ben dus nu opzoek naar de aansluitschema.
Het is @eruseler die aangeeft dat het hem wel gelukt is… ik hoop dat hij reageert met hoe hij dat gedaan heeft.

Er zou eigenlijk ook niet zoveel reden moeten zijn waarom het in de us wel lukt en hier niet..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.eh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:49
Goedemiddag,

Geen idee of dit nog gelezen wordt en/of dit nog een actueel topic is. Toch zou ik het zelf op prijs stellen als iemand het aan de praat zou hebben gekregen en dit zou delen, daarom alsnog een reactie.

Zojuist heb ik de Ring Doorbell Pro 2 aan de praat gekregen met een mechanische deurbel.
Dit lukt echter niet met de standaard bijgeleverde transformator. Ik heb hiervoor de volgende hardware gebruikt:
- Ring Doorbell Pro 2
- Ring Stekkeradapter 1ste generatie
- Ring Pro Power Kit v3 (Reserveonderdelen Video Doorbell Pro 2)

Ik heb de Doorbell Pro 2 aangesloten op de reeds bestaande bekabeling van mijn oude deurbel.
I.p.v. de bijgeleverde transformator te gebruiken heb ik de stekkeradapter (1e generatie) gebruikt om hiermee te gaan testen. Dit omdat de transformator 24v DC levert en de stekkeradapter 24v AC en dit was het enige verschil wat ik kon vinden met de Amerikaanse markt en die van ons. Achteraf ook wel logisch aangezien de meeste mechanische deurbellen 8v AC zijn.

Nog mooier zou zijn om een 24vAC 20va transformator er tussen te zetten maar ik wou dit eerst getest hebben met een adapter die zeker weten werkt op de Doorbell Pro 2.
Ring geeft zelf aan dat deze stekkeradapter geschikt is voor de Doorbell Pro 2 en de Honeywell/Byron D117 staat op de Compatibility List van Ring.

Ik heb de boel als volgt aangesloten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uKd4i128prlJ0OqBFiX3WmsqMJQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SfpC1qWL3Z0FgpfSaRNxgP8T.png?f=fotoalbum_large

Hopelijk heeft iemand hier nog iets aan. Mocht ik iets niet goed hebben gedaan laat het dan graag weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helm71
Dank voor je reactie, zelf heb ik het inmiddels opgegeven, maar hopelijo heeft iemand anders er nog iets aan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 06:28

barrymel

BarryMel

eric.eh schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:00:
Goedemiddag,

Geen idee of dit nog gelezen wordt en/of dit nog een actueel topic is. Toch zou ik het zelf op prijs stellen als iemand het aan de praat zou hebben gekregen en dit zou delen, daarom alsnog een reactie.

Zojuist heb ik de Ring Doorbell Pro 2 aan de praat gekregen met een mechanische deurbel.
Dit lukt echter niet met de standaard bijgeleverde transformator. Ik heb hiervoor de volgende hardware gebruikt:
- Ring Doorbell Pro 2
- Ring Stekkeradapter 1ste generatie
- Ring Pro Power Kit v3 (Reserveonderdelen Video Doorbell Pro 2)

Ik heb de Doorbell Pro 2 aangesloten op de reeds bestaande bekabeling van mijn oude deurbel.
I.p.v. de bijgeleverde transformator te gebruiken heb ik de stekkeradapter (1e generatie) gebruikt om hiermee te gaan testen. Dit omdat de transformator 24v DC levert en de stekkeradapter 24v AC en dit was het enige verschil wat ik kon vinden met de Amerikaanse markt en die van ons. Achteraf ook wel logisch aangezien de meeste mechanische deurbellen 8v AC zijn.

Nog mooier zou zijn om een 24vAC 20va transformator er tussen te zetten maar ik wou dit eerst getest hebben met een adapter die zeker weten werkt op de Doorbell Pro 2.
Ring geeft zelf aan dat deze stekkeradapter geschikt is voor de Doorbell Pro 2 en de Honeywell/Byron D117 staat op de Compatibility List van Ring.

Ik heb de boel als volgt aangesloten:
[Afbeelding]

Hopelijk heeft iemand hier nog iets aan. Mocht ik iets niet goed hebben gedaan laat het dan graag weten!
toon volledige bericht
de AC voeding was hier ook de oplossing, bedankt ! ik had altijd een AC voeding bij mijn vorige Ring Pro maar deze vervangen met de nieuwe DC voeding die bij de Ring Pro 2 zat.... nu gewoon een EMAT beltrafo besteld , deze is ook AC en het werkt weer na 9 maanden, Ring zelf kon de oplossing niet geven....

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry1989
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 15-08-2022
Beste,

Disclaimer. Ik ben een volstrekt onkundige man met twee linkerhanden. Maar wil toch eerst iets zelf proberen voordat ik een elektricien bel.

Ook ik zit met een stroomtoevoer probleem voor mijn Ring Pro 2.

Oude chime met batterij stroomtoevoer verwijdert (was stuk). DIN Ring transformator aangesloten op L + N

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o604fJyOoebCpUjckOosW1RVsgM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iZ1oT7FhpTO2jUVzupUULgXH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/60rAu-A6Cy4XTFiSk2Ya8m50kBg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lbuhA4CrcklP5Nmdv1Fb6ey1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-HR6XWF_bNoORqvRYmKnK3gBVYo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/POnWIprZs2glbQbKhsgzYPew.jpg?f=fotoalbum_large

Situatie in foto’s.

Met de laag voltagespanningszoeker is duidelijk dat er stroom uit de drie draden van de deur komt. Ik vermoed te laag voltage.

Kan ik met de powerkit ergens zorgen dat ik toch voldoende voltage bereik? Zo ja, hoe?

Of zie ik iets over het hoofd?

Dank!

Gr.

• NTiBhohoSJ66vgJ
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-05 17:28
Dank aan allen en speciale dank aan @erik.eh.
Ook ik heb het nu werkend in lijn met zijn plaatje.
In plaats van een ac adapter heb ik een ABB beltrafo 12-24v 15va gebruikt.
Zie foto.
Draadje rechts gaat naar de ring deurbel.
Draadje naar links gaat naar de honeywell gong (met daarin de powerkit).

In de app heb ik bij de instellingen de mechanische gong geactiveerd en tadaa…

Update 9-11-2022: Inmiddels geprobeerd om ook een tweede gong ook aan te sluiten maar dat is me niet gelukt. Heb een uitgebreide review geplaatst om mijn ervaring met dit product te delen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rq0d1iPFeWAOT88ud1OkbPqbkdA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gcjHwvJGStgX18ZsfzmSBRMn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door NTiBhohoSJ66vgJ op 09-11-2022 07:50 ]

Pagina: 1