We zijn aan het kijken naar een nieuwe bank en we hebben er eentje gevonden. De winkel biedt ook een "Premium care service" aan. Dit houdt in :
Het voelt mij een beetje duur :
De "hoogwaardige textielbescherming" is het impregneren van de bank. Dat kan ik zelf ook met producten zoals "Oranje Furniture Care Royal Textile Care Kit". Even de bank inspuiten, 12 uur wachten en klaar. Doe dat elk jaar.
Met deze care kit kan ik ook vlekken verwijderen. Dat werkt blijkbaar heel goed.
Daarnaast dacht ik nog : ik heb een inboedelverzekering. Stel nou dat ik een glas wijn op de bank laat vallen dan declareer ik dat bij mijn inboedelverzekering. Als ik de voorwaarden van mijn verzekering doorneem dan moet dat volgens mij gewoon mogelijk zijn of zie ik iets over het hoofd ?
De extra 10 jaar constructiegarantie lijkt me totaal onnodig omdat ik al standaard 10 jaar garantie op de constructie krijg. Het lijkt me dus ook niet iets wat snel kapot gaat en daarnaast verwacht ik niet 20 jaar die bank in mijn woonkamer te hebben staan...
Die full service zou alleen het opvullen van kussens / verhelpen van piepen / verwijderen van pillen op onze bank van toepassing zijn. Lijkt me ook niet echt spannend..
Zie ik iets over het hoofd of is dit echt wel aan te raden voor een nieuwe bank + gezin (met 2 kids van 6 + 7) ? De bank is donkerblauw velours btw...
Die vlekkenservice omschrijven ze als volgt :Deze Premium care service gaat verder waar de normale fabrieksgarantie ophoudt:
• Gratis 10 jaar aanvullende constructieservice
• 7 jaar aanvullende vlekkenservice voor textiel
Daarnaast ook nog "full service" :Wij voorzien het meubel van een hoogwaardige textielbescherming. Deze onzichtbare vezelbeschermer maakt de stof optimaal vlekwerend en daarmee zeer gebruiksvriendelijk. Door de bescherming zijn veel voorkomende vlekken eenvoudig te reinigen en krijgen vloeistoffen geen kans om een blijvende vlek te veroorzaken in de stof. Wanneer er onverwacht toch een blijvende vlek ontstaat op het meubel, kan je een beroep doen op onze professionele service.
Standaard (dus zonder de premium care service) ik de volgende garantie :7 jaar full service in plaats van 2 jaar garantie
• Verwijderen van pilling bij textiel
• Verstevigen en/of opvullen van ligplaatsen als deze overmatig zijn gaan inkuilen
• Repareren van losgeraakte stiknaden
• Herstellen van bedieningsmechanieken
• Verhelpen van piep- en kraakgeluiden
• Vastzetten van losgeraakte knopen
• Herstellen of vervangen van elektrische delen zoals motoren en trafo’s
Deze "premium care service" kost me 325 euro.Wij bieden 2 jaar CBW-garantie en 10 jaar constructiegarantie
Het voelt mij een beetje duur :
De "hoogwaardige textielbescherming" is het impregneren van de bank. Dat kan ik zelf ook met producten zoals "Oranje Furniture Care Royal Textile Care Kit". Even de bank inspuiten, 12 uur wachten en klaar. Doe dat elk jaar.
Met deze care kit kan ik ook vlekken verwijderen. Dat werkt blijkbaar heel goed.
Daarnaast dacht ik nog : ik heb een inboedelverzekering. Stel nou dat ik een glas wijn op de bank laat vallen dan declareer ik dat bij mijn inboedelverzekering. Als ik de voorwaarden van mijn verzekering doorneem dan moet dat volgens mij gewoon mogelijk zijn of zie ik iets over het hoofd ?
De extra 10 jaar constructiegarantie lijkt me totaal onnodig omdat ik al standaard 10 jaar garantie op de constructie krijg. Het lijkt me dus ook niet iets wat snel kapot gaat en daarnaast verwacht ik niet 20 jaar die bank in mijn woonkamer te hebben staan...
Die full service zou alleen het opvullen van kussens / verhelpen van piepen / verwijderen van pillen op onze bank van toepassing zijn. Lijkt me ook niet echt spannend..
Zie ik iets over het hoofd of is dit echt wel aan te raden voor een nieuwe bank + gezin (met 2 kids van 6 + 7) ? De bank is donkerblauw velours btw...
[ Voor 13% gewijzigd door vortexnl1982 op 10-04-2021 21:29 ]