WiFi mesh setup met ondersteuning voor POE

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundHound0172
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-09 16:07
Ik ben op zoek naar een wifi mesh systeem welke ook POE ondersteunt. Ik kan deze op een of andere manier niet makkelijk vinden. Hebben jullie suggesties?

Thanks!

Edit: ben op zoek naar schotel /disk stations die je op het plafond kan installeren.

[ Voor 21% gewijzigd door SoundHound0172 op 10-04-2021 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-10 21:39
wil je POE apparaten aan de mesh nodes hangen ?

ik heb geen weet van het bestaan...maar je kan altijd een POE switch achter een node hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:05
Waar heb je naar gezocht een mesh/ accespoint systeem met POE heeft ieder merk werk wel zoals , Ubiquiti, TP-Link, netgear Of wil je iets aan je andere Device via POE doorlinken?

[ Voor 55% gewijzigd door HKLM_ op 10-04-2021 20:34 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundHound0172
HKLM_ schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:33:
Waar heb je naar gezocht, Ubiquiti, TP-Link, netgear hebben allemaal items die dit kunnen. Of wil je iets aan je andere Device via POE doorlinken?
Ik had de tp-link m5 of m9 op het oog, deze ondersteunen geen POE. Het zou fijn zijn als de oplossing betaalbaar blijft. Ik wil de antennes op het plafond monteren, vergeten als eis te vermelden..daarom zou het fijn zijn als het schotels zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundHound0172
ijske schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:32:
wil je POE apparaten aan de mesh nodes hangen ?

ik heb geen weet van het bestaan...maar je kan altijd een POE switch achter een node hangen
Ik wil de antennes voeden via de utp kabel. Ik heb op het plafond geen voedingspunten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
SoundHound0172 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:36:
[...]

Ik had de tp-link m5 of m9 op het oog, deze ondersteunen geen POE. Het zou fijn zijn als de oplossing betaalbaar blijft. Ik wil de antennes op het plafond monteren, vergeten als eis te vermelden..daarom zou het fijn zijn als het schotels zijn
Wat is je max budget? :) en hoeveel “schotels” heb je nodig?

[ Voor 4% gewijzigd door HKLM_ op 10-04-2021 20:38 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SoundHound0172
HKLM_ schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:37:
[...]

Wat is je max budget? :) hoeveel “schotels” heb je nodig?
Ik dacht tussen de 200/300 euro. Ik heb minimaal 2 schotels nodig. Mag 3 zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
SoundHound0172 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:38:
[...]

Ik dacht tussen de 200/300 euro. Ik heb minimaal 2 schotels nodig. Mag 3 zijn
Je kan twee pricewatch: Ubiquiti UniFi 6 Lite aanschaffen +- 112 euro per stuk

Bij TP-Link heb je voor +- 87 euro per stuk de pricewatch: TP-Link AC1750 Draadloze Dual-band Gigabit Access Point Voor Plaf...

De Ubiquiti accespoint maken gebruik van de gratis Ubiquiti controller welke je op verschillende devices kan draaien of via een simpele app. De TP-Links kunnen bedient worden via de controller software van Omada app

[ Voor 12% gewijzigd door HKLM_ op 10-04-2021 20:43 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundHound0172
HKLM_ schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:41:
[...]

Je kan twee pricewatch: Ubiquiti UniFi 6 Lite aanschaffen +- 112 euro per stuk

Bij TP-Link heb je voor +- 87 euro per stuk de pricewatch: TP-Link AC1750 Draadloze Dual-band Gigabit Access Point Voor Plaf...

De Ubiquiti accespoint maken gebruik van de gratis Ubiquiti controller welke je op verschillende devices kan draaien of via een simpele app. De TP-Links kunnen bedient worden via de controller software van Omada app
Thanks voor je reactie, maar zit hier de mesh roaming functionaliteit bij in of wordt dat geregeld door de controller?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
SoundHound0172 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:44:
[...]

Thanks voor je reactie, maar zit hier de mesh roaming functionaliteit bij in of wordt dat geregeld door de controller?
Wat bedoel je precies met mesh? Deze accespoints werken met elkaar samen inderdaad als je daar op doelt.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
beetje een raar idee om een wifi mesh set te kopen , om er dan de wifi van uit te schakelen, zodat je toch accespoints kan gaan hangen ...

ik snap je punt , maar als je dan toch geen aanwezige leidingen hebt om de accespoint aan het plafond te hangen, en je moet dan toch met opbouwleidingen werken... maak er ineens goed werk van en trek de kabel ineens tot aan modem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ik ben zelf erg tevreden over UniFi. Heb twee AP via PoE aangesloten.

Int trappenhuis, net bij de zolder: pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

Achter de tv in woonkamer: pricewatch: Ubiquiti UniFi AC In-Wall

Werkt vrijwel plug&play maar je kunt ook helemaal los met monitoren en instellen. Ze roamen uitstekend. Controller heb je alleen nodig bij initiële setup.

[ Voor 7% gewijzigd door SirLenncelot op 10-04-2021 20:48 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundHound0172
ijske schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:45:
beetje een raar idee om een wifi mesh set te kopen , om er dan de wifi van uit te schakelen, zodat je toch accespoints kan gaan hangen ...

ik snap je punt , maar als je dan toch geen aanwezige leidingen hebt om de accespoint aan het plafond te hangen, en je moet dan toch met opbouwleidingen werken... maak er ineens goed werk van en trek de kabel ineens tot aan modem...
Ik schakel de wifi niet uit, ik wil alleen maar een wired backhaul gebruiken met daarover poe omdat ik geen 230 heb op die plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundHound0172
HKLM_ schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:45:
[...]

Wat bedoel je precies met mesh? Deze accespoints werken met elkaar samen inderdaad als je daar op doelt.
Haha ja dat bedoel ik🙃 thanks. Gaat me er om dat clients instant kunnen roamen in het pand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Kijk gewoon 2de hands en haal 2 Ruckus R510's die zijn wel te vinden voor ~70 euro.

Misschien even flashen met Unleashed firmware, app op je tel en gaan.

Heb meerdere AP's draaien of ervaring mee van Cisco/Ruckus tot Ubiquiti/Cloudtrax etc.
De Ruckus AP's vind ik het fijnst van de serie voor dat budget.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundHound0172
SirLenncelot schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:47:
Ik ben zelf erg tevreden over UniFi. Heb twee AP via PoE aangesloten.

Int trappenhuis, net bij de zolder: pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

Achter de tv in woonkamer: pricewatch: Ubiquiti UniFi AC In-Wall

Werkt vrijwel plug&play maar je kunt ook helemaal los met monitoren en instellen. Ze roamen uitstekend. Controller heb je alleen nodig bij initiële setup.
Thanks, die controller zat er gratis bij hoorde ik net. Ik ga het eens verder onderzoeken. Dank jullie voor het schoppen in de goede richting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
SoundHound0172 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:51:
[...]

Ik schakel de wifi niet uit, ik wil alleen maar een wired backhaul gebruiken met daarover poe omdat ik geen 230 heb op die plek.
is het dan niet simpeler om je POE switch te installeren in je meterkast ? eventueel kan je er een usw-flex-mini tussenzetten als je spreekt over plaatsen waar je maar 1 kabel hebt , en je toch meerdere apparaten nodig hebt

als je spreekt over wired backhaul , is het al geen mesh meer trouwens ... mesh is een naam voor een collectie samenwerkende wifi repeaters ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundHound0172
ijske schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:55:
[...]

is het dan niet simpeler om je POE switch te installeren in je meterkast ? eventueel kan je er een usw-flex-mini tussenzetten als je spreekt over plaatsen waar je maar 1 kabel hebt , en je toch meerdere apparaten nodig hebt

als je spreekt over wired backhaul , is het al geen mesh meer trouwens ... mesh is een naam voor een collectie samenwerkende wifi repeaters ..
Check! Sorry voor de verkeerde terminologie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
prutser001 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:53:
Kijk gewoon 2de hands en haal 2 Ruckus R510's die zijn wel te vinden voor ~70 euro.

Misschien even flashen met Unleashed firmware, app op je tel en gaan.

Heb meerdere AP's draaien of ervaring mee van Cisco/Ruckus tot Ubiquiti/Cloudtrax etc.
De Ruckus AP's vind ik het fijnst van de serie voor dat budget.
Als je tweedehands ruckus devices kan vinden dan is het met Unleashed inderdaad een zeer goede optie. Ik had die bewust niet nieuw genoemd wegens het beperkte budget :P

* HKLM_ beheerde op zijn vorige baan zo’n 120 ruckus devices en dat werkte zeer goed 8)

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SoundHound0172
Heren bedankt voor de inspiratie! Ik ga er mee aan de slag.
Pagina: 1