Aansluiten nieuwe thermostaatkraan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomstam
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:02
Ik ben bezig met het vervangen van de douche bij mijn moeder in huis. De nieuwe douche betreft een Hansgrohe Croma Select S 180 Showerpipe.

Hoofdkraan dicht, stekker uit de cv. Oude douche verwijderd. Daarna met nieuwe neusstukken nieuwe s koppelingen geplaatst. Toen de nieuwe Hansgrohe thermostaatkraan er op, netjes volgens het boekje rubbers met gaas tussen de s koppeling en de douchekraan.
Omdat het een regendouche betreft met vaste stijgbuis eerst even controleren of hij niet lekt, dus de hoofdkraan weer open.

Dan komt het probleem: het water spuit er aan de linkerkant (wat ik uit gezocht heb zou dat de warme kant moeten zijn) tussen de douchekraan zelf en de 'moer' die aan de kraan vast zit. Dit terwijl de stekker nog uit de CV is, dus daar zou geen water vandaan moeten komen.

Ik heb al de oude kraan hergemonteerd en daar heb ik het probleem niet bij.

Doe ik iets niet goed, of is de douchekraan stuk uit de doos gekomen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:56
Boomstam schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:02:
Dit terwijl de stekker nog uit de CV is, dus daar zou geen water vandaan moeten komen.
Hoezo niet, cv ketel doet verder niets met de druk op het warme water, dat is gewoon de normale koudwaterdruk zoals deze je huis in komt. Met de stekker eruit wordt het enkel niet verwarmt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Stuk uit de doos kan, komt niet vaak voor. (tenminste niet bij de "echte" merken)
Om dit te controleren sluit de kraan eens op zijn kop aan, de warme kant dan rechts de showerpipe naar beneden wijzend.
Overigens als de s-koppelingen maar iets scheef uit de muur komen moet je soms behoorlijk strak aandraaien.
Of je hebt de ring stukgedraaid. Die ringen met zeefjes kan je ook los krijgen.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:25

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Klinkt alsof je een rubbertje vergeten hebt. Ik heb zelf laatst ook 2 Grohe douchekranen vervangen en in de moer die aan de kraan zit hoort een rubbertje, of zo'n rode fiber afdichting.

PS: afdichtingsdraad of teflon gebruikt?

Zie ook: https://www.karwei.nl/klusadvies/a/thermostaatkraan-plaatsen

[ Voor 26% gewijzigd door Microkid op 11-04-2021 12:07 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
en als het zo`n fiber ring is.. die hebben soms even tijd nodig om op te zwellen door t water...

404 Signature not found