Mobiele airco op verhoging plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:22
Afgelopen jaar heb ik een mobiele airco gekocht. Achteraf gezien had ik gewoon voor zo een split-unit moeten gaan, maar nu heb ik hem al. Wat vooral opviel bij gebruik vorig jaar is dat de buis een beste afstand moet maken tot hij in het raam naar buiten kan gaan.

Daarom zat ik erover te denken om iets van een verhoging te kopen, zodat de airco ongeveer op de hoogte van het raam komt en die buis gewoon meteen naar buiten kan.

Nu lees ik met regelmaat dat ik niet de enige met die gedachte ben, maar heb nergens kunnen teruglezen wat dan gekocht is en of het een beetje werkt (toch best zwaar apparaat wat beetje kan bewegen en liefst nog wel mobiel moet blijven natuurlijk).

Iemand met ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jariwoerdman
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-06-2021
Een bierkratje of 2 stapelen werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Op het moment dat ik hem gebruik, staat ie op een oud nachtkastje dat normaal in de hobbykamer staat. Ideale hoogte en de airco staat op 40 à 50 cm van de afdekplaat in het kozijn. En beweegt totaal niet.
Het kastje is 60cm hoog en voor mij geen probleem om hem daar op te tillen.

Ik gebruik hem enkel op de boven verdieping. En wanneer ik hem niet gebruik, rol ik hem naar de was kamer/berging.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF