Netwerk van Deco (M5) in onze loods.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeview
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20-06-2021
Goedendag allen,

Dit is mijn eerste vraag hier en ik ben een grote leek op het gebied van wifi en netwerken..

Vorig jaar heb ik een kabel getrokken van ons woonhuis naar de loods (kantoor) dat achter ons huis staat (ca 60m). De kabel heb ik in de router binnen gedaan (in ons huis) en hier in het kantoor in de deco m5 gedaan. Ik heb 2 deco’s in het kantoor staan en 1 in de loods.

Vanaf begin af aan zit ik al een beetje te tobben met het feit dat de deco er steeds uit vliegt. Dan ‘crasht’ de app van Deco en kan ik niks anders doen dan het huidige netwerk verwijderen en weer een nieuwe aanmaken.

Dit doe ik nu ongeveer een jaar zo (niet helemaal zoals het hoor volgens mij, maar het ging opzich).

Alleen nu deed m’n pa perongeluk het stekkerblok uit waar de deco in zit, met als gevolg dat ik ook geen nieuw wifi netwerk meer kan maken.

Zoals ik al zei, ben ik een leek op dit gebied (een simpele hovenier :p)

Zouden jullie me kunnen helpen met wat ik verkeerd doe of wat ik anders moet doen.

Ps: wanneer de wifi het deed, had ik ook prima wifi (league of legends ging zonder laggen e.d.)

Alvast bedankt!

Groeten, Stefan

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Hoi @Steeview welkom op het forum, ik hoop dat ik je kan helpen.

Als je een kabel vanuit je woonhuis hebt naar de loods dan is dat een goed begin. De verbinding tussen je modem/router in huis en naar de eerste deco in de loods is je bekabelde hoofdverbinding. De Deco die je aansluit met de kabel is nu de "hoofd deco".

De andere 2 deco's kunnen draadloos verbinden met deze hoofd deco. Tot zo ver wist je waarschijnlijk zelf ook al, maar herhaling kan nooit kwaad.

Kan je de Deco die bekabeld is aangesloten wellicht resetten met het knopje op de achterkant? Er moet dan een LED blauw gaan knipperen en vanaf dat moment kan je via de Deco app via bluetooth verbinden en de boel weer instellen.

Als dat gedaan is valt er verder te onderzoeken wat er mis is, en wat er te verbeteren valt. Zoals de firmware van de Deco's maar ook hoe de bekabeling in elkaar zit en in welke modus de Deco staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-10 17:21
Je verhaal is een beetje warrig.
De loods is je kantoor zeg je eerst, maar dan heb je twee deco’s op kantoor en eentje in de loods?

De Deco app is alleen om de deco punten te configureren. Als die app ‘crasht’ heeft dat dus geen invloed op de werking van je deco systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeview
@Perphide
Ik moet de Deco inderdaad steeds resetten met een druk knopje op de achterkant. Dan moet ik het gehele netwerk verwijderen omdat de app van Deco me geen andere opties geeft.

Dit gaat opzich prima, alleen het vervelende is dat dit wekelijks gebeurt, waardoor ik continu alles opnieuw moet instellen (wifi, printer, nieuw netwerk aanmaken etc.)

Ik heb inmiddels de wifi weer aan de praat gekregen, maar hij is er ondertussen weer een keer uit gevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeview
@Vloris

Sorry als het warrig is:

We hebben een grote loods achter ons huis staan voor alle machines e.d. In die loods zit een geïsoleerd gedeelte waar we een kantine/kantoor van gemaakt hebben.

Dus er staan dan 2 Deco’s in het kantoor/ kantine en 1 Deco in de loods.

Wat ik bedoelde is, wanneer de wifi een foutmelding geeft (rood lampje). Dan kan ik dat niet in de app regelen, behalve een geheel nieuw netwerk aan te maken.

Dit als gevolg dat ik steeds alles opnieuw moet instellen zoals hierboven beschreven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
@Steeview
Het rode lampje bovenop de Deco geeft inderdaad een storing aan. Maar het kan ook zijn dat het signaal slecht is of dat de verbinding tussen "hoofd deco" en de andere deco's verbroken is.
Ik zou het niet meer resetten maar eerst bekijken wat er precies aan de hand is als het lampje weer gaat branden.

Je kan in je browser gaan naar https://tplinkdeco.net/ en inloggen met je gegevens die je ook in de app gebruikt.

Wat ook een mogelijkheid is, is dat de rode lamp van de Deco wellicht aangeeft dat er geen verbinding meer is met je modem in huis. Dan zou het probleem zich dus daar voordoen, of de kabel tussen huis en loods.
Pagina: 1