Geheugen voor een TBird 1400

Pagina: 1
Acties:

• TeazNutz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06-2008
HI,

Ik wilde even weten wat voor een geheugen er nou het beste is voor een tbird 1400. (266FSB) Ik hoor namelijk v/d een:"Je moet gewoon PC133 nemen dat is goedkoper en werkt net zo goed".
De ander zegt weer:"Nee, je moet pc2100 nemen" Vandaar mijn vraag. :?

Ik begrijp dat dit mede afhankelijk is van het MB, Die vraag stel ik dan ook niet, omdat de een Asus beter vind dan bijv. Abit en andersom.

Het gaat mij uiteraard om het het snelste en het beste m.b.t. overclocken etc.

Gelieve bij een post het merk,type en eventueel leverancier te vermelden.

Thanx.

http://specs.tweak.to/7903

Verwijderd

SDRAM kan je beter mee spelen kwa FSB, en het is lekker cheap.

DDR is nog wat nieuwer, terwijl Crusial Dimmen ook best op te hogen zijn, maar ja het lig wat je mobo ondersteun!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-08 14:03

Soullie

Planeshift

hmm... ik heb een reepje Trancend DDR 256mb.. (2100) draait op Cas 2 tot 146 perfect... hoger nog niet geprobeerd.... :)

ach enzow super veel duurder is ddr nu ook weer niet....

beetje weinig $ Sd-ram
iets meer $ ddr... :)

Verwijderd

Ik neem aan dat je die Tb1400 vanwege de snelheid hebt gekocht. Het beste is dan natuurlijk PC2100 geheugen is alleen niet het goedkoopste. "Gewoon" SDR geheugen zal +/- 10% in performance minder zijn dan DDR mem. Maar ja het is toch 10%, zou ik zonde vinden maar ja ik ben dan ook een nerd :) .

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Op donderdag 16 augustus 2001 10:42 schreef een_naam het volgende:
Ik neem aan dat je die Tb1400 vanwege de snelheid hebt gekocht. Het beste is dan natuurlijk PC2100 geheugen is alleen niet het goedkoopste. "Gewoon" SDR geheugen zal +/- 10% in performance minder zijn dan DDR mem. Maar ja het is toch 10%, zou ik zonde vinden maar ja ik ben dan ook een nerd :) .
Het is iid met geheugen benchmarks zo rond de 10% verschil, maar met gewoon spellen etc is het nog geen 10% verschil eerder 5%, anders had ik ook al ddr genomen :)

Verwijderd

weinig prijsverschil nu, als je een nieuw mobo/ram koopt toch zeker DDR nemen ...

JC

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 12:41 schreef Carel het volgende:

[..]

Het is iid met geheugen benchmarks zo rond de 10% verschil, maar met gewoon spellen etc is het nog geen 10% verschil eerder 5%, anders had ik ook al ddr genomen :)
geheugen benchmarks 10% verschil ????
Ik haalde met m'n Iwill en SD-ram maximaal 714 mb/s FPU in Sandra.
Nu haal ik 1040 mb/s.
Das iets meer dan 10% jongen

JC
Pagina: 1