HDMI over ethernet via bestaand netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-10 22:48
Ik wilde mijn oude game consoles weer eens aansluiten. Maar het is al aardig vol bij de TV dus dacht ik deze uit het zicht te plaatsen.

Ik heb al eens eerder een HDMI over ethernet oplossing gebruikt en dit werkte best prima. Echter voor die oplossing was er een dedicated kabel nodig.

Er ligt een kabel naar de TV maar ik voel er weinig voor om er 1 of 2 kabels bij te trekken. De meeste oplossingen die ik kan vinden voor HDMI over ethernet hebben echter een dedicated kabel nodig.

Wel ben ik dit tegen gekomen:

https://www.marmitek.com/...0-hdmi-extender-ethernet/

Maar dat vind ik vrij prijzig voor een paar oude game consoles (PS2 en 3).

Zijn er wellicht andere goedkopere opties om dit voor elkaar te krijgen? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-10 21:39
dat is inderdaad een dedicated utp die je daarvoor moet hebben...

kijken of je geen 3 of 4 utp's door je buis kan trekken ?

ik heb ooit bij wat zeer rijke mensen gaan installeren/verbouwen, en alles was geen issue... dus gelijk 8 utp's tot aan de tv/inbouwwand getrokken...
uiteindelijk hadden we ze quasi allemaal nodig... oa voor dit soort gein... de tv installateur sprak over 4K HDMI heeft zeker dual cat6 nodig

[ Voor 55% gewijzigd door ijske op 10-04-2021 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-10 22:48
Er is geen buis. Er liggen nu 2 kabels in een bouwmarkt gootje. Daar krijg ik geen extra kabels meer bij. De ene kabel komt uit in een switch. De andere gaat achter de tv langs naar m’n bureau.

Van de plek waar ik de consoles zou willen neerzetten naar de tv is misschien 5-6 meter.

Rijk ben ik niet dus 150 euro voor een dergelijke oplossing vind ik wat veel.
Maar zou het wel graag via bestaande oplossing doen. Vraag me af waarom dit prijs verschil zo groot is.