Ik heb een K7VZA van Elitegroup met een VIA Apollo KT133a chipset ik zou graag willen weten wat de grenzen van mijn multiplier zijn in verband met een nieuwe processor deze heeft een hoge corespeed (266Mhz) en loopt op 1133 MHZ ik zou ook graag de stap grootte van de multipl. willen weten ik heb namelijk 4.25 nodig als het ff kan.
ehm ik denk dat je ff in de war bent ofzo 
je kunt namelijk helemaal niet zo laag, je hebt als ik je goed snap 8,5 nodig want je fsb is geen 266 maar 133
je kunt namelijk helemaal niet zo laag, je hebt als ik je goed snap 8,5 nodig want je fsb is geen 266 maar 133
Nee de corespeed is 266 en niet 133 de fsb is inderdaad 133 en dan is de core speed 266 als dat kan corespeed en fsb lopen niet gelijk vroeger wel 100/100 later 133/133
dus graag een antwoord
dus graag een antwoord
okee ook goed maar mijn 1333Mhz Tbird heeft toch echt een multiplyer van 10 hoor
wat voor mobo chipset etc heb jij dan. tamelijk lullig als je niet optimaal loopt want als je een hogere corespeed kan dan kan je veel snellen max multipl. * 266 of 133 is toch een relaxed verschil
als ik het goed begrijp wil je een zo laag mogelijke multiplier om zo de CPU uit te sluiten als limiterende factor bij't opschroeven van je FSB??
Dus waar men normaal 10*133 gebruikt om 1333Mhz te breiken zou jij (b.v.) 5*266 willen gebruiken waardoor je CPU nog steeds aan 1333 loopt terwijl de FSB wel veel hoger ligt?
Euhhm.. je FSB gaat NO WAY zo hoog raken dat je multiplier 4.5 nodig hebt.
btw, ik zou de denegrerende toon uit je post slopen want jij bent hier wel degene die't niet helemaal inziet.
Dus waar men normaal 10*133 gebruikt om 1333Mhz te breiken zou jij (b.v.) 5*266 willen gebruiken waardoor je CPU nog steeds aan 1333 loopt terwijl de FSB wel veel hoger ligt?
Euhhm.. je FSB gaat NO WAY zo hoog raken dat je multiplier 4.5 nodig hebt.
btw, ik zou de denegrerende toon uit je post slopen want jij bent hier wel degene die't niet helemaal inziet.
Er is wat onduidelijkheid zie ik.
Het is als volgt:
De moederborden liepen vroeger op 100 MHz en je kon een multiplier instellen van bijv 10. Nu lopen de moederborden op 266 MHz, maar toch hebben de moederbord fabrikanten het 'simpel' gehouden voor de consument door de multipliers in de range rond de 10 te houden.
Om dus op je vraag terug te komen:
Als jij je 133 moederbord wilt instellen op 1133 MHz kies je voor de multiplier 8,5. En wij weten nu dat dit in werkelijkheid 4,25x266 is.
Zou duidelijk?
Cannon
Het is als volgt:
De moederborden liepen vroeger op 100 MHz en je kon een multiplier instellen van bijv 10. Nu lopen de moederborden op 266 MHz, maar toch hebben de moederbord fabrikanten het 'simpel' gehouden voor de consument door de multipliers in de range rond de 10 te houden.
Om dus op je vraag terug te komen:
Als jij je 133 moederbord wilt instellen op 1133 MHz kies je voor de multiplier 8,5. En wij weten nu dat dit in werkelijkheid 4,25x266 is.
Zou duidelijk?
Cannon
Op 266 Mhz moederborden zijn de multipliers dus 'vals' weergegeven.
10 is dus in werkelijkheid 5
8,5 is dus in werkelijkheid 4,25
Dit is trouwens ook zo op 200 Mhz bordjes.
Cannon
10 is dus in werkelijkheid 5
8,5 is dus in werkelijkheid 4,25
Dit is trouwens ook zo op 200 Mhz bordjes.
Cannon
meneer denkt dat het een 266MHz bus is.
maar het is 133 MHz voor je mobo en dan 2x voor je CPU dus mobo en de rest draait op 133MHz en de proc op 266MHz.
maar het is 133 MHz voor je mobo en dan 2x voor je CPU dus mobo en de rest draait op 133MHz en de proc op 266MHz.
het is gewoon ddr dus het lijkt 266mhz maar is gewoon 133mhz.
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
Pagina: 1