Scheduled forced shutdown iMac

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zoek al even naar een oplossing om mijn iMac (met laatste update Catalina) automatisch en geforceerd af te sluiten om 00:00. Mijn kinderen blijven namelijk steeds aangemeld en ik krijg het er niet in dat ze zich moeten afmelden, daarom werkt de scheduled shutdown van de iMac niet.

Met de Windows PC heb ik hetzelfde gedaan, via scriptje als service, maar bij de Mac vind ik zelf echt geen oplossing |:(

Uiteraard verbruiken die dingen niet zoveel, maar toch, 30 watt hier, 30 watt daar... en soms bleef de PC dagen draaien zonder gebruik, idem met de iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

poing schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:47:
Ik zoek al even naar een oplossing om mijn iMac (met laatste update Catalina) automatisch en geforceerd af te sluiten om 00:00. Mijn kinderen blijven namelijk steeds aangemeld en ik krijg het er niet in dat ze zich moeten afmelden, daarom werkt de scheduled shutdown van de iMac niet.
Bedoel je dat je kinderen om 00.00 naar bed moeten en daardoor wil je de iMac automatisch laten afsluiten op dat tijdstip?

Lijkt me meer een opvoedingsprobleem dan een technisch probleem, want als ze toch "online" willen, zetten ze hem daarna toch weer gewoon aan?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Greatsword schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:22:
[...]

Bedoel je dat je kinderen om 00.00 naar bed moeten en daardoor wil je de iMac automatisch laten afsluiten op dat tijdstip?

Lijkt me meer een opvoedingsprobleem dan een technisch probleem, want als ze toch "online" willen, zetten ze hem daarna toch weer gewoon aan?
HAHA! Tieners opvoeden, niet gemakkelijk! Laat die smartphone beneden! 8 op 10 keer hebben ze hem dan toch mee |:( Zo'n zaken regel ik op de router en beperkte 4G bundel, uiteraard ook niet waterdicht, maar met wat vrijheid leren ze (het is geen gevangenis he).

De Pc en iMac staan in een gedeelde bureau. Soms werken ze voor school (uitzonderlijk) tot 22-23u en soms spelen ze spelletjes of kijkt er eentje een film tot 24u in het weekend. Dikwijls gebruiken ze hem 1, 2, 3 dagen niet, maar dan blijft hij toch aan staan. Daarom wens ik hem dagelijks af te sluiten om 00:00.
Nog nooit AppleScript gebruikt, maar ik ga het eens bekijken, ideaal moet dit als service draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 12:15

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Hier staan ook een rijtje antwoorden. Ik denk trouwens niet dat 'niet afmelden' het energieschema uit system prefs hoort te onderbreken. Las wel ergens dat als Mac in sleep mode is, dat dat het schema kan stoppen.

https://apple.stackexchan...-mac-at-an-appointed-time