Vraag

• RandyNuis
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-04-2021
Mijn vraag
...
Ik heb een nvme ssd gekocht om als boot schijf te gebruiken, maar mijn moederbord heeft 2 m.2 slots, een met heatsink en een zonder, welke kan ik het beste gebruiken? Ik las iets over lanes enz en wil dus niet dat mn gpu moet delen met een ssd

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Asus Prime X570-Pro
Samsung 980 Pro 250gb

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Ik heb me rot gegoogled over lanes etc maar das hetzelfde als een 6 jarige vragen een vliegtuig te bouwen :-P ik word er niks wijzer van

Ik hoef er niks van te leren, ik wil alleen graag weten welke slot ik moet gebruiken :Y

Alle reacties

• Troubled
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-10 15:51
Op zich maakt het niet zoveel uit. De bovenste is volgens mij iets sneller dan de onderste (staat direct in verbinding met cpu). Daarnaast hebben de X570 moederborden PCI-E 4.0 waardoor je meer dan genoeg lanes hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Troubled op 10-04-2021 06:23 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:49

Umbrah

The Incredible MapMan

De eerste zit waarschijnlijk het dichtste bij de CPU, en is daar ook op aangesloten waarschijnlijk (deze info vindt je in de handleiding van je moederbord). Dat bied zeker wat voordelen. Het tweede slot zit op de chipset, en hoewel het zeker niet traag is, zal het in de toekomst bij directstorage e.d. mogelijk net een stapje extra zijn.

• RandyNuis
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-04-2021
Ah zo, okay, naja ik zet em lekker op de onderste onder de heatsink dan, dan kijk ik er ook niet tegen aan 😝😝 bedankt voor de hulp luitjes 👍