Vloerverwarming wordt niet warm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhatpasa
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10-08-2022
Kan iemand mij helpen a.u.b. Ik ben niet technische ingesteld en heb ruzie gehad met mijn loodgieter. Ik heb een vloerverwarming laten aanleggen. Als ik de vloerverarming aanzet wordt de aanvoerleiding echt heet de afvoerleiding blijft lauw en de witte buizen/leidingen blijven koud. Ik hoor dat de pomp werkt. Er lijkt wel dat de loodgieter iets dicht gelaten heeft waardoor er geen water via de witte buizen stroomt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UgETC-NBkEksWvCKc-qAKgaPJMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JI3fLhOJLLzBS6jLalm1Eev1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xd1_HIkMPKPOPO1knIOi758BFdA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xsXooAayhsUj07pr2n9CNMcs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zA__xOVw3jrFpX662Ign0a9LikU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kvEllCqUl5ywuVPbE8fE6m69.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zg8vx09FtpKc_EU6bLaW15IhAIk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2qQwQc1pUIcA7cMAbUf63OY7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door serhatpasa op 10-04-2021 00:29 . Reden: foto's vergeten toe te voegen ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik heb er 0 verstand van maar het lijkt mij dat je die 4 knoppen op rij open moet draaien?
Is alles verder wel helemaal af eigenlijk? Je kan altijd een andere loodgieter bellen natuurlijk.

[ Voor 35% gewijzigd door sig69 op 10-04-2021 00:39 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 23:36

M2M

medicijnman

En wellicht even kijken wat er ingesteld staat op de thermostaat kraan (witte knop aan de bovenkant). De open/dichtknop staat in ieder geval open (blauwe knop).

-_-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:10

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hij staat wel aan zo te zien, ik zie dat de aanvoer en retour 25 graden meten.
Omdat de vloer nieuw is mag ie misschien nog niet veel hoger? Maar die witte thermostaatknop zou je naar 30 kunnen draaien en dan kijken of ie warm wordt. Niet veel hoger zetten want dat kan de vloer beschadigen, als het goed is zou je daar instructies voor gehad moeten hebben.
De buizen die de vloer in gaan mogen nooit echt heet aanvoelen. 30 tot hooguit 40 graden.

[ Voor 31% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-04-2021 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonson
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-06 12:52
Inderdaad vooral rustig opstoken. temp die nu door de witte leidingen lopen zijn niet warmer dan de 25 die je hebt ingesteld met de grote witte knop boven op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhatpasa
Bedankt voor jullie reactie. Ik ben nu 3 weken bezig met inleren opstarten. Ik heb de thermostaat op 60 graden gezet om te kijken of de witte leidingen warm gingen worden. De witte leidingen werden miet warm. Ik ben nu 3 weken verder en heb geen warme of lauwe vloeren gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s138
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-02 19:07
Heb je al een keer aan de blauwe knop gedraaid? Lijkt er namelijk op dat je retour dicht zit.

Als namelijk alles open staat, en je kamerthermostaat vraagt warmte. Dan zou je, wanneer je de thermostaat op je verdeler open draait duidelijk moeten horen dat het water gaat stromen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• serhatpasa
tegen mij is verteld wanneer de blauwe kraan dezelfde kant met de leiding wijst dan is het open? Ik hoor geen water stromen door de leidingen wanneer ik de thermostaat aanzet. Alleen de aanvoer leiding wordt echt heet. Ik kan wel even proberen als ik thuis ben om de blauwe kraan de andere kant te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 10:10

CyBeRSPiN

sinds 2001

Die aanvoer kan alleen maar heet worden als er stroming is in het VV circuit. Zie je die twee thermometers niet oplopen dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:47
Je hebt een mengverdeler. Ik zie die pomp op de allerhoogste stand staan. Het water in de verdeler is net boven de 20 graden. Jouw ketel pompt 60 graden in de verdeler, dat wordt gemengd met het water van 20 graden.
Waarom zouden die slangen en de retour dan warm moeten worden? Die gaan pas warm worden als de vloer op temperatuur is, en in het voorjaar gaat dat niet gebeuren in een fatsoenlijk geïsoleerd huis.

Mijn ouders hebben dezelfde verdeler, komt ook niet boven de 25 graden. Retour naar de ketel is ook gewoon koud. Toch aangenaam in hun geïsoleerde woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragtor
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 07:00
serhatpasa schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 01:29:
tegen mij is verteld wanneer de blauwe kraan dezelfde kant met de leiding wijst dan is het open? Ik hoor geen water stromen door de leidingen wanneer ik de thermostaat aanzet. Alleen de aanvoer leiding wordt echt heet. Ik kan wel even proberen als ik thuis ben om de blauwe kraan de andere kant te draaien.
Als die blauwe kraan in lijn met de leiding staat dan is hij open. Volgens mij het enige wat er verkeerd kan gaan is dat de witte knoppen van de groepen verdeler dicht staan. Als die open staan zou ik het ook niet weten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Vloerverwarming in een modern huis wordt niet warm en aangenaam aan de voeten. Dan zou het binnen gelijk ondraaglijk warm worden.
Krijg je de woonkamer wel op de temperatuur die je wil?

de reden dat vloerverwarming wordt toegepast in moderne huizen is niet het voet-comfort maar de efficiency

[ Voor 25% gewijzigd door _eLMo_ op 10-04-2021 08:20 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:18
Dit dus. In mijn vorige goed geïsoleerd huis kwam de vloerverwarming zelden boven de 24 graden. Maar de kamertemperatuur was gewoon 20. En daar moest ik alle reguliere radiatoren in de woonkamer voor afknijpen.

In het huidige huis wordt de vloer wat warmer ~25 a 30 graden. Maar hier is vloerverwarming de hoofdverwarming, het huis compleet onderkelderd, en het vloeroppervlak is twee keer zo groot. Bovendien heb ik er een pompthermostaat op gezet zodat de pomp geen water beneden 28 graden gaat bijmengen.

Punt is dat een goed en efficiënt werkende installatie niet bedoeld is om warme voeten te krijgen. ;)

PS: heb je die witte slangen al met een IR thermometer opgemeten? Want met de hand ga je op deze temperaturen nauwelijks iets kunnen waarnemen.

[ Voor 13% gewijzigd door Flozem op 10-04-2021 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vleeschhouwer
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-08-2021
Ik lees dat de doorvoertemperatuur hoger mag dan 25 graden en dat mag beslist niet zet de thermostaat op 23 graden en geef het systeem de tijd op op te warmen, daar kan, afhankelijk van de vloer dagen duren en houd de vloer waar de vloer binnen komt of hij al iets opwarmt zo ja rustig afwachten zo nee, loodgieten die het gebouwd heeft terug laten komen en hem vragen het beter in te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
Heb je je kamerthermostaat wel hoger gezet? Je zegt 60graden maar bedoel je niet de aanvoertemperatuur vanaf je ketel? Heb je nog andere normale radiatoren in huis die wel warm worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Lucht kan ook wel een probleem zijn.
Er zitten geen ontluchters op de aansluitleiding op de verdeler, dat is daar het hoogste punt.
Als je alle groepen dicht zet op 1 na en laat die dan een uurtje draaien loopt dan de temperatuur wel op?

Please state the nature of the technical emergency

Pagina: 1