Ingebouwde speakers klinken niet mooi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ztitz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-08 19:06
Hallo,
Ik ben totaal geen audiofiel heb altijd een 5.1 set van Samsung gehad waarmee ik tevreden ben, nu heb ik een zwevend plafond gemaakt incl. Led verlichting, in de tussenruimte van 10cm heb ik uitsparingen gemaakt om mijn speakers in te leggen, Ik had deze nog liggen en heb het eigenlijk voor de gein geprobeerd, het nadeel is natuurlijk dat ze naar de muur gericht zijn. Nu is het geluid natuurlijk flets geworden , ik zou er graag wat meer hoge tonen in hebben ( meer trebble ) dan ben ik al tevreden met mijn onzichtbare geluid gadget!
Is er een kastje ( equalizer ) die ik tussen mijn tv en 5.1set kan plaatsen waarbij ik de tonen kan aanpassen.

Mijn Samsung set is de HTSJ5500
De TV is een Samsung the frame
Aangesloten via de optische kabel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Dl89A5QM8kvnoCSRoEObVdjHNs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v1QDnwnAYSCFy6DuiluJpnlJ.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Equalizers met optische verbindingen voor thuisgebruik bestaan volgens mij niet. Professioneel gebruik misschien, maar kost je ongetwijfeld een veelvoud van een fatsoenlijke home cinema receiver met dsp en equalizer ingebouwd.

Having said that: hoe hoger de tonen, hoe richtingsgevoeliger. Ze zijn nu naar de zijkant (horizontaal) gericht; draai ze eens schuin naar beneden, kijk of dat helpt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

De meeste thuissets hebben een automatische kalibratie die je uit kan voeren, dat al een keer geprobeerd?

Verder inderdaad proberen om ze zo ver mogelijk de goede kant op te richten, of te zorgen dat het materiaal waar ze op weerkaatsen zo hard mogelijk is; een dikke stuclaag kan al heel veel trillingen dempen en je geluid flink vervormen. Ook vervormt een perfecte gladde laag van een hard materiaal (bijv. een marmeren of granieten plaat) het geluid veel minder dan een muur die nogal wat (fijne) textuur heeft

Hoewel je natuurlijk het liefst alles helemaal onzichtbaar hebt is het daarmee een beter idee om bijv. witte roostertjes te gebruiken waar je de speakers op legt (de goede kant op gericht), dat stoort minder dan weerkaatsen tegen een muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:52
Nee zo'n kastje bestaat helaas niet.

Het speakertje is een simpele full range.
Die zijn sowieso niet sterk in hoge tonen.

Zit er geen toonregeling op de set? Dan kun je de hoge tonen maximaal opdraaien om er nog wat van te maken.

Het is achteraf maar voor jouw systeem zouden plafond speakers perfect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ztitz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-08 19:06
Allemaal bedankt voor de reacties!
Er zit inderdaad een equalizer ingebouwd in de set, maar na een beetje prutsen krijg ik het wel iets beter, plafondspeakers is nooit een optie geweest, mooi voor in een game of filmroom of thuis kroeg maar vindt ik niet mooi voor een woonkamer. Ik ga een beetje prutsen met mijn raspberry pi, daar zet ik bv runeaudio/ volumio op, en dan kan ik via de app een equalizer instellen en daar mee mijn muziek verder bedienen