Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraagje over inbouw van een SSHD schijf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DhrPC
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-02 14:31
Mijn vraag is of ik mijn laatst aangeschafte SSHD schijf gewoon kan inbouwen in de metalen schacht van mijn mini ITX pc? Dit omdat ik een gedachte had dat metaal misschien de werking kan beïnvloeden van de harde schijf... Op mijn andere SSD schijven zit namelijk nog een doorzichtige folie laag aan de onderzijde geplakt. Of is dit alleen nodig bij laptops?

Het gaat hierover een mini PC met een volledig metalen onderlaag waar de onderzijde van de SSHD schijf contact maakt met de bodem om in te bouwen in de systeemkast.

Hoop op leuke reacties en advies

Beste antwoord (via DhrPC op 09-04-2021 20:42)

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:07

Tazzios

..

in het kort: maakt niet uit.

Het zou vreemd zijn indien essentiële onderdelen weggelaten zouden worden, dan koopt niemand het meer. ;)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:07

Tazzios

..

in het kort: maakt niet uit.

Het zou vreemd zijn indien essentiële onderdelen weggelaten zouden worden, dan koopt niemand het meer. ;)

• DhrPC
Ok dan das mooi, hartstikke bedankt voor de snelle reply! Echt top

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:31

Wildfire

Joy to the world!

Wees toch voorzichtig, je moet er echt wel zeker van zijn dat de printplaat aan de onderkant van de schijf geen contact maakt met het metaal van de kast. De kans is niet groot dat er iets gebeurt, maar je moet het risico gewoonweg niet nemen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• J_aimy
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-09 23:15
Maakt wss inderdaad niet uit.
Is het zelf gebouwd?

Misschien ergens nog rubbertjes waarop de schijf kan rusten.
Die zijn er om trillingen op te vangen :P

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:20
SSHD is toch niet interessant meer! SSD's zijn dermate goedkoop, minder kwetsbaar en veel sneller dat die altijd de voorkeur hebben.

• DhrPC
Uszka schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:33:
SSHD is toch niet interessant meer! SSD's zijn dermate goedkoop, minder kwetsbaar en veel sneller dat die altijd de voorkeur hebben.
Toch wel interessant genoeg voor mij, dit vanwege de scherpe prijs. Qua snelheid valt het ook niet echt tegen... Vanwege de kwetsbaarheid had ik deze vraag ook gesteld. Verder heb ik het zelfgemaakte folie verwijderd en hoop er veel plezier te kunnen beleven met mijn Arcade simulator.

• DhrPC
J_aimy schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:05:
Maakt wss inderdaad niet uit.
Is het zelf gebouwd?

Misschien ergens nog rubbertjes waarop de schijf kan rusten.
Die zijn er om trillingen op te vangen :P
Bedankt voor deze tip, heb ze toevallig ook nog liggen van een oude laptop die ik gestript heb. Hier kan ik dan wel wat mee...

• DhrPC
Wildfire schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:56:
Wees toch voorzichtig, je moet er echt wel zeker van zijn dat de printplaat aan de onderkant van de schijf geen contact maakt met het metaal van de kast. De kans is niet groot dat er iets gebeurt, maar je moet het risico gewoonweg niet nemen.
Probeer nu door de rubberen bescherming eromheen te zetten passend op maat gemaakt voor laptop SSD schijven.
Pagina: 1