past de videokaart die ik uitgezocht heb

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshavns
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 13-04-2021
Mijn vraag
...ik heb een videokaart uitgezocht voor de comp van mijn zoon, nu is de vraag past het er in en kan de comp het aan.
ik heb zelf gekeken voor de breedte en lengte kan het alleen de hoogte twijfel ik. nu twijfel ik ook over hoeveel pins het moet hebben. wat betekent 2x8 (6+2) pins?
het type kaart is MSI GEFORCE GTX 2060 SUPER GAMING X. die ik graag wil kopen.

ik hoop dat iemand mij kan informeren hierover

Relevante software en hardware die ik gebruik
...AMD RYZEN 3
RYZEN 3-2200G
8 GB
MODELATX-500W
hoop dat dit de goede gegevens zijn

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
hoop dat dit de goede gegevens zijn
Helaas we hebben meer informatie nodig om echt goed antwoord te geven op je vraag, namelijk welke voeding heb je nu en welke behuizing. Zit er momenteel ook al een grafische kaart in het systeem en zo ja welke?
Qua fysieke afmeting zit het meestal wel snel goed dus daar zou ik mij niet direct zorgen over maken.
wat betekent 2x8 (6+2) pins?
Dit refereert naar de connector die naar de grafische kaart kaart. Google er maar eens op. Nu is de 6 + 2 pin configuratie best wel standaard, dus grote kans dat de PSU die er nu in zit dit gewoon heeft.

Tot slot een notitie: de GPU die je nu hebt uitgekozen is best wel zwaar t.o.v. de processor. Het gaat waarschijnlijk wel werken, maar afhankelijk van de spellen die er worden gespeeld zou de CPU nog wel eens een bottleneck kunnen zijn. Dat houd dus in dat je processor het hele systeem ophoud waardoor je grafische niet op zijn volledige potentie en snelheid kan werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:06
Reken op een cpu bottlekneck icm een 2060 Super.
8 GB
Druk daar maar 8GB bij.
MODELATX-500W
...
Klinkt erg slecht in de oren. Wat is het exacte merk en type?

Verder mist er info:
Wat is het merk en type van het moederbord?
Wat is het merk en type van de behuizing?

Weet je het niet of kom je er niet uit dan kan je een paar foto's van de betreffende onderdelen posten.

[ Voor 24% gewijzigd door Uszka op 09-04-2021 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshavns
Ja ik ben al bezig met Google en ben iets wijzer geworden . Ik stuur nu even de gegevens die ik heb. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iKxTWcwdcDkaXYs4Brl-UjMFIRw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XMVMrBqYXxw0q7Hqi2uuACZD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LCBYb5dy9QMurGIhcHln4pwYazw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CG0wkRoPii27adcvKvfFu4eM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshavns
Zoals ik heb begrepen zit er vier pins op de cpu fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshavns
En er zit een onboard video kaart in van vega 8 in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartieu
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10-05 19:34
Als ik het model van je voeding op internet zoek staat er in de specificaties dat er geen power connectors opzitten voor een videokaart. Een rtx 2060 kan je dus niet draaien met deze voeding.

Je kan 2 dingen doen:

1: koop een nieuwe voeding van een bekender merk zoals corsair van minimaal 550 watt en dan de 2060 er in te zetten (al is een 2060 i.c.m. een ryzen 3 2200g best wel overkill).

2: koop een andere videokaart die geen externe powercables nodig heeft, denk hierbij aan een gtx 1650. Deze past ook beter in de huidige configuratie.
Dit zijn voorbeelden van gtx 1650's die in je huidige systeem kunnen:

https://tweakers.net/vide...It5IBUC43sQLMgkga4pCsrQUA

Ikzelf zou voor de 2e optie gaan.

Edit: ga dan wel voor een kaart die niet al te lang is en maximaal 2 slots dik is i.v.m. de geïnstalleerde (wifikaart??).

[ Voor 6% gewijzigd door Bartieu op 09-04-2021 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshavns
oke dank je wel voor de tip, ben bang dat ik dus vorig jaar niet de juiste pc voor hem heb gekocht . zal overleggen met hem of er dus een nieuwe pc moet komen of een kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:23
Als ik het goed zie heb je maar één reepje ram geheugen. Dat betekent dat deze in single channel draait wat ook een vertragende factor is ik zou er nog 8gb bijprikken zodat je in dual channel draait.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartieu
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10-05 19:34
Tip: De prijs van videokaarten ligt op dit moment enorm hoog en gaat naar verwachting 2e kwartaal 2022 pas weer "normaler" worden. Misschien handig om even te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marshavns
ja spasm dat moet ik nog even uit zoeken hoe je dat bedoelt en wat ik er aan kan doen zelf

en idd bartieu ik had dat al gehoord , maar 2022 duurt echt te lang voor hem.
wat denken jullie een andere comp aanschaffen of een kaart? wil wel even erbij zeggen dat mijn zoon wel er steeds in verder gaat en wel aardig fanetiek is geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 01:23
Ik zou kijken naar een compleet systeem dan, een pre-build dus. Bijna de enige manier om nog een nieuwe GPU te kopen voor een 'normale' prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:37

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik zou kijken naar een GTX 1650, zoals @Bartieu al zei heeft die geen extra stroomconnector nodig.

Vervolgens sparen voor een nieuw systeem en pas aanschaffen wanneer de prijzen weer normaal zijn.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
marshavns schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:56:
Ja ik ben al bezig met Google en ben iets wijzer geworden . Ik stuur nu even de gegevens die ik heb. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is een hele slechte voeding. Ik zou die op geen enkel systeem aansluiten. Zeker geen videokaart toevoegen, ook niet eentje die de voeding via het pci-e slot krijgt.

Moederbord is erg minimalistisch. M2 slot schittert zelfs door afwezigheid. Zit er überhaupt een ssd in het systeem?

Mijn advies: verkoop dit systeem en stel iets fatsoenlijks samen want hier moet zoveel aan versleuteld worden dat je beter een nieuw systeem kunt kopen. Pre-builds van HP, Acer en Lenovo is eigenlijk het enige waar je naar moet kijken ivm slechte beschikbaarheid en hoge prijzen van videokaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshavns
oke dank jullie allemaal voor de snelle reacties ,ik ga voor een voorlopige kaart en idd volg jaar kijken voor iets van betere kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
marshavns schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 22:37:
ik ga voor een voorlopige kaart
Sws de voeding vervangen dan.
Pagina: 1