Amazon - Externe verkoper (opgelicht)

Pagina: 1
Acties:
  • 8.010 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPRO
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-01-2024
Hoi Allen

Onlangs heb ik bij een externe verkoper van Amazon een product besteld en met Creditcard (VISA) afgerekent. Al snel kwam ik erachter dat ik waarschijnlijk opgelicht ben en heb ik zowel de klant als Amazon gecontacteerd voor een annulering. Verkoper heeft nog niet gereageerd, Amazon wel. Die hebben de verkoper een bericht gestuurd om mijn order te annuleren en geld terug te storten. Helaas heeft de verkoper zelf niet gereageerd. Is er iets wat ik kan doen? Is Amazon (of Visa) mij verplicht om geld terug te geven mocht de verkoper niets van zich laten weten?

Dankje!

Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:57

beany

Meeheheheheh

De zaak bij VISA voorleggen, zij zullen als het goed is (en ze ook van oplichting uitgaan) je het geld vergoeden. Geen idee wat precies de regels zijn, check de voorwaarden van VISA.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Waarom heb je visa nog niet aangeschreven

Amazon is niet verplicht, visa heeft vaak wel aankoopbescherming

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Als je het product terug hebt gestuurd (met tracking) dan geeft Amazon de verkoper na ontvangst twee dagen om je terug te betalen. Doet de verkoper dat niet, dan krijg jij je geld terug van Amazon zelf en gaat Amazon dat op de verkoper verhalen.

Naar VISA stappen lijkt me op dit moment nog wat voorbarig. Amazon is doorgaans heel makkelijk in dit soort dingen.

EDIT: de reacties die meteen naar VISA verwijzen zijn echt niet handig. Een onterechte chargeback kan er toe leiden dat Amazon je de rest van je leven blokkeert. Probeert het echt eerst via Amazon te regelen.

[ Voor 22% gewijzigd door NielsFL op 09-04-2021 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPRO
NielsFL schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:53:
Als je het product terug hebt gestuurd (met tracking) dan geeft Amazon de verkoper na ontvangst twee dagen om je terug te betalen. Doet de verkoper dat niet, dan krijg jij je geld terug van Amazon zelf en gaat Amazon dat op de verkoper verhalen.

Naar VISA stappen lijkt me op dit moment nog wat voorbarig. Amazon is doorgaans heel makkelijk in dit soort dingen.

EDIT: de reacties die meteen naar VISA verwijzen zijn echt niet handig. Een onterechte chargeback kan er toe leiden dat Amazon je de rest van je leven blokkeert. Probeert het echt eerst via Amazon te regelen.
Dit is t email van Amazon richting de verkoper:

Hello,

We have been contacted by a customer regarding an order placed with your store.
Here is the information provided by the customer: Order

###

Reason: Cancel an order

Details: The order has not yet been shipped and the customer wants cancel it. Please contact the customer.

Thank you for responding directly to this customer by replying to this email or by going to your seller account:

[link removed]

We hope you can resolve this issue with this customer and thank you in advance for your attention that you will bring to this request.

Regards,

Ik neem aan dat dit dan gewoon goed moet komen? Of mag iedereen alles verkopen wat ze willen via Amazon? Het gaat trouwens om een "Professional seller". Ik weet niet of dat wat uitmaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
MartinPRO schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 16:06:
[...]
Ik neem aan dat dit dan gewoon goed moet komen? Of mag iedereen alles verkopen wat ze willen via Amazon? Het gaat trouwens om een "Professional seller". Ik weet niet of dat wat uitmaakt?
Dit moet inderdaad gewoon goed komen. Amazon geeft de verkoper een paar dagen en daarna zal het terugbetaling afdwingen.

Mocht je dat willen dan kun je op Amazon's Seller Central de regels waar de verkoper aan moet voldoen zelf ook teruglezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinPRO
NielsFL schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 16:11:
[...]

Dit moet inderdaad gewoon goed komen. Amazon geeft de verkoper een paar dagen en daarna zal het terugbetaling afdwingen.

Mocht je dat willen dan kun je op Amazon's Seller Central de regels waar de verkoper aan moet voldoen zelf ook teruglezen.
Bedankt voor de geruststelling. Gaat namelijk om 900EU 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je begon met de verkeerde reden, annuleren is net als bij reguliere webshop helemaal niet zo makkelijk, sommige zeggen dat het dit niet meer kan wat verzending wordt voorbereid (stuur maar terug), of het is wel mogelijk, maar daarom Amazon zegt, neem eerst contact met hun op.

Bij Visa gaan klagen en je geld daar terughalen, geef je grote kans dat je in de problemen komt bij Amazon zelf, als Visa op hun beurt geld ook bij Amazon weghaalt.

Amazon geeft de verkoper gewoon de kans om te reageren, dacht standaard 11 dagen was (althans, DE was dit voor mijn geval in 2018), daarna escalatie en kans groot dat je je geld terug krijgt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
-

[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 10-04-2021 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPRO
SinergyX schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 16:18:
Je begon met de verkeerde reden, annuleren is net als bij reguliere webshop helemaal niet zo makkelijk, sommige zeggen dat het dit niet meer kan wat verzending wordt voorbereid (stuur maar terug), of het is wel mogelijk, maar daarom Amazon zegt, neem eerst contact met hun op.

Bij Visa gaan klagen en je geld daar terughalen, geef je grote kans dat je in de problemen komt bij Amazon zelf, als Visa op hun beurt geld ook bij Amazon weghaalt.

Amazon geeft de verkoper gewoon de kans om te reageren, dacht standaard 11 dagen was (althans, DE was dit voor mijn geval in 2018), daarna escalatie en kans groot dat je je geld terug krijgt.
Dit is wat ik hebben kunnen vinden:

Please allow 3 business days for your seller to address the issue and provide instructions for your
return. If the seller does not respond even after 3 business days, or if your issue is not addressed
to your satisfaction, you can submit an A-to-z Guarantee claim to Amazon. Amazon will stand
by your claim and help you recover the payments made to the seller if the claim is valid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MartinPRO schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 16:22:
[...]

Dit is wat ik hebben kunnen vinden:

Please allow 3 business days for your seller to address the issue and provide instructions for your
return. If the seller does not respond even after 3 business days, or if your issue is not addressed
to your satisfaction, you can submit an A-to-z Guarantee claim to Amazon. Amazon will stand
by your claim and help you recover the payments made to the seller if the claim is valid.
Ah dat is zelfs 3 werkdagen, dus nog korter inderdaad. Gewoon die afwachten, escaleren en hun A-Z team gaat er mee aan de gang.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinPRO
Neuzelaar schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 16:18:
Zodat anderen er kunnen van leren: hoe kwam je er (snel, maar blijkbaar niet snel genoeg...?) achter dat er oplichting in het spel was?
Gelukkig door een medetweaker. Ik kreeg gisteren avond een PartAlert voor een nvidia 3070 voor 900EU.
Snel doorgeklikt en besteld. Ik dacht dat Amazon de verkoper was, maar dit is dus Veventus GmbH. Toen heb ik me op Franse fora ingelezen, dat er meerdere mensen daar een videokaart hebben besteld, maar als snel om een annuleren hebben gevraagd.

Vervolgens heb ik vandaag snel de verkoper gemaild en Amazon op de hoogte gesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frackz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-05 14:19
MartinPRO schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 16:26:
[...]

Gelukkig door een medetweaker. Ik kreeg gisteren avond een PartAlert voor een nvidia 3070 voor 900EU.
Snel doorgeklikt en besteld. Ik dacht dat Amazon de verkoper was, maar dit is dus Veventus GmbH. Toen heb ik me op Franse fora ingelezen, dat er meerdere mensen daar een videokaart hebben besteld, maar als snel om een annuleren hebben gevraagd.

Vervolgens heb ik vandaag snel de verkoper gemaild en Amazon op de hoogte gesteld
Ik heb deze ook gekocht en te laat geannuleerd (na 30 minuten). Benieuwd hoe zo een scam eruit ziet..gaan ze een baksteen opsturen of niks. Snap er weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@MartinPRO Ook al is het een product wat niet door Amazon zelf verkocht/verzonden is/wordt, stond er wel bij:

"Die Amazon A-bis-z-Garantie bietet Schutz, wenn Sie Artikel erwerben, die von einem Drittanbieter verkauft und versandt werden. Unsere Garantie deckt sowohl die pünktliche Lieferung als auch den Zustand Ihrer Artikel ab."
?

Want dan neemt Amazon de verantwoording hiervoor op zich.
Heb het ooit meegemaakt dat, maanden later, het bestelde product toch defect was, en ik kreeg alsnog, via Amazon, het volledige bedrag vergoed.

En je zegt dat je via Visa betaald hebt. Maar aan wie heb je betaald? Aan Amazon, of rechtstreeks aan die verkoper?

[ Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 11-04-2021 09:37 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPRO
frackz schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 23:29:
[...]

Ik heb deze ook gekocht en te laat geannuleerd (na 30 minuten). Benieuwd hoe zo een scam eruit ziet..gaan ze een baksteen opsturen of niks. Snap er weinig van.
Mocht je iets ontvangen, gewoon niet accepteren en terug laten sturen. 900eu voor een baksteen is best prijzig. Ik moet tot dinsdag wachten volgens Amazon service. Als Veventus tot dan geen actie onderneemt (wat ze niet gaan doen) dan gaat Amazon mijn geld terug storten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPRO
ehtweak schreef op zondag 11 april 2021 @ 09:36:
@MartinPRO Ook al is het een product wat niet door Amazon zelf verkocht/verzonden is/wordt, stond er wel bij:

"Die Amazon A-bis-z-Garantie bietet Schutz, wenn Sie Artikel erwerben, die von einem Drittanbieter verkauft und versandt werden. Unsere Garantie deckt sowohl die pünktliche Lieferung als auch den Zustand Ihrer Artikel ab."
?

Want dan neemt Amazon de verantwoording

hiervoor op zich.
Heb het ooit meegemaakt dat, maanden later, het bestelde product toch defect was, en ik kreeg alsnog, via Amazon, het volledige bedrag vergoed.

En je zegt dat je via Visa betaald hebt. Maar aan wie heb je betaald? Aan Amazon, of rechtstreeks aan die verkoper?
Mijn geld ging gewoon naar Amazon. Die maken ook niks over naar de verkoper voordat de verkoper m'n pakketje heeft verzonden. Amazon zei dat ik me geen zorgen hoeft te maken en dat ze de verkoper zelf al hebben gecontacteerd om mijn bestelling te annuleren.

Nu zag ik dat de verkoper op Duitse Amazon al gebannen is, dus waarom de Franse Amazon op een reactie wacht is mij een raadsel. Ze weten Donders goed dat dit een scam is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
MartinPRO schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:16:
[...]

Mijn geld ging gewoon naar Amazon. Die maken ook niks over naar de verkoper voordat de verkoper m'n pakketje heeft verzonden. Amazon zei dat ik me geen zorgen hoeft te maken en dat ze de verkoper zelf al hebben gecontacteerd om mijn bestelling te annuleren.

Nu zag ik dat de verkoper op Duitse Amazon al gebannen is, dus waarom de Franse Amazon op een reactie wacht is mij een raadsel. Ze weten Donders goed dat dit een scam is..
De persoon/afdeling die jij aan de telefoon krijgt heeft daar geen zeggenschap over. Dat doet een andere afdeling. En die zullen daar vast ook mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 19:57
Ik heb paar dagen geleden voor het eerst een terugbetaling aangevraagd bij Amazon, na vele tientallen gelukte bestellingen, omdat ik een bestelling niet heb ontvangen (na dik 2 maanden wachten). En dat ging verrassend soepel.

Dus ik denk dat je even een paar dagen geduld moet hebben, maar dat het wel goed gaat komen inderdaad :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:34
Verhaaltje: als het te goed klinkt om waar te zijn, droom lekker verder, maar laat je pasjes lekker liggen.

Ik wil ook voor <1000 een nieuwe GPU kopen maar momenteel is de wereld zo fubared up dat je dient te accepteren dat die kaart het dubbele van de reguliere prijs kost en “prijsfoutjes” kom je niet tegen.

VISA aankoop bescherming stel ik wel op de hoogte via een mail dat ik een mogelijk probleem heb: vervolgens krijg ik eigenlijk altijd de instructie mail verkoper formulier X en wacht X dagen. Dan neemt VISA het over.

Zoals eerder aangegeven is de “originele” webwinkel zoals in deze omzeilen niet super handig omdat je dan een “ban” kunt krijgen op dat platform. Dispute met Sony bijv moet je niet zo oplossen als je ooit nog met je PlayStation online wilt. Helaas jammer maar ik verwacht dat je de centen terug krijgt en de “spanning” in de tussentijd als “niet meer doen” op het boze internet, deals bij externe verkopers kopen die veeeeel minder vragen dan de rest van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:58
Dit moet gewoon goed komen want als het goed is is het geld geparkeerd bij Amazon zelf en kan de verkoper het nog niet uitbetalen.
Amazon annuleert de order dan binnen een paar dagen en geeft je het geld terug.
Zit er ook dik in dat deze " verkoper " meerdere dingen heeft verkocht en er meer klachten zijn.
Stel, diegene stuurt iedereen een baksteen op, dan weet Amazon natuurlijk ook wel hoe laat het is en gaat de verkoper niet uitbetalen.
Er is voor Amazon dan ook totaal geen reden om de kopers niet terug te betalen.

Maar in het vervolg toch wat beter opletten.
Als iets te mooi om waar te zijn is, dan is dat meestal ook zo.
En ook al ( denk je ) volledig beschermd te zijn door kopers bescherming e.d. het kost toch uiteindelijk je kostbare tijd, als je dan ook nog in paniek raakt van zo'n situatie is dat natuurlijk al helemaal jammer.

[ Voor 4% gewijzigd door JohanNL op 11-04-2021 12:26 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 00:11
JohanNL schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:25:
Dit moet gewoon goed komen want als het goed is is het geld geparkeerd bij Amazon zelf en kan de verkoper het nog niet uitbetalen.
Amazon annuleert de order dan binnen een paar dagen en geeft je het geld terug.
Zit er ook dik in dat deze " verkoper " meerdere dingen heeft verkocht en er meer klachten zijn.
Stel, diegene stuurt iedereen een baksteen op, dan weet Amazon natuurlijk ook wel hoe laat het is en gaat de verkoper niet uitbetalen.
Er is voor Amazon dan ook totaal geen reden om de kopers niet terug te betalen.

Maar in het vervolg toch wat beter opletten.
Als iets te mooi om waar te zijn is, dan is dat meestal ook zo.
En ook al ( denk je ) volledig beschermd te zijn door kopers bescherming e.d. het kost toch uiteindelijk je kostbare tijd, als je dan ook nog in paniek raakt van zo'n situatie is dat natuurlijk al helemaal jammer.
Hij heeft met een CC betaald, dus in dit soort gevallen hoef je niet in paniek te raken, die zorgen voor voor hun klanten over 't algemeen. Je hebt heel veel rechten, en dit is dan een kat in 't bakkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suave1234
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-07 17:29
dont worry, je bent 100% gedekt, termijn afwachten en dan betaalt amazon je terug. Je hoeft geen actie richting cc te nemen...zelf ook al vaak meegemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPRO
We are writing to inform you that your order 403-4623873-######## placed with veventus has been canceled.

Any payment made for this order will be refunded within 5 to 7 working days.

Gelukkig!

Lesje rijker, dus ook op Amazon kun je gescammed worden.. verrichten ze überhaupt background check? Schijnt dat Veventus echt heeft bestaan maar in 2017 gestopt is..

Edit: geld is teruggestort!

[ Voor 4% gewijzigd door MartinPRO op 11-04-2021 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

MartinPRO schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:58:
We are writing to inform you that your order 403-4623873-######## placed with veventus has been canceled.

Any payment made for this order will be refunded within 5 to 7 working days.

Gelukkig!

Lesje rijker, dus ook op Amazon kun je gescammed worden.. verrichten ze überhaupt background check? Schijnt dat Veventus echt heeft bestaan maar in 2017 gestopt is..

Edit: geld is teruggestort!
Amazon heeft tegenwoordig ook Chinese dropshippers etc als 3rd party sellers.
Gewoon iets beter opletten bij het bestellen dus.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-07 18:05

Zorian

What the fox?

YakuzA schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:29:
[...]

Amazon heeft tegenwoordig ook Chinese dropshippers etc als 3rd party sellers.
Gewoon iets beter opletten bij het bestellen dus.
Voor de volgende keer, je kan dit vantevoren duidelijk zien.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/G38vAzn.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frackz
Bij mij ook cancelled. Ik snap nog altijd niks van deze scams :) lijkt me moeilijk met A-Z garantie die super uitgebreid is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPRO
frackz schreef op zondag 11 april 2021 @ 23:27:
Bij mij ook cancelled. Ik snap nog altijd niks van deze scams :) lijkt me moeilijk met A-Z garantie die super uitgebreid is..
Ik kreeg vandaag een email van "Veventus" dat ze hun excuses aanbieden dat ze niet hebben kunnen leveren, maar dat ik alsnog een 3070 voor zelfde bedrag van hun krijgen als ik ze een emailtje stuur..

Kan het nog meer obvious? Denken ze dat ik geld naar ze overmaak of? Haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frackz
MartinPRO schreef op maandag 12 april 2021 @ 22:39:
[...]

Ik kreeg vandaag een email van "Veventus" dat ze hun excuses aanbieden dat ze niet hebben kunnen leveren, maar dat ik alsnog een 3070 voor zelfde bedrag van hun krijgen als ik ze een emailtje stuur..

Kan het nog meer obvious? Denken ze dat ik geld naar ze overmaak of? Haha!
Haha zelfde mail gehad.. Dat is de scam dus, de bekende wire transfer.
Zucht. En Amazon heeft niks door uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robjuuuh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-12-2024
ik vraag me wel af hoe het is afgelopen? Helaas is bij mij hetzelfde gebeurt (afgelopen zaterdag). Annulering wordt niet beantwoord... Creditcard maatschappij kan nog niets doen (pas na 20 dagen). Telefonisch gesproken met Amazon medewerker en die geeft aan dat verkoper tot woensdag de tijd heeft om de annulering te accepteren, echter kon men geen garantie geven of ik mijn aankoopbedrag terug krijg (€850).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

robjuuuh schreef op maandag 1 november 2021 @ 07:43:
ik vraag me wel af hoe het is afgelopen? Helaas is bij mij hetzelfde gebeurt (afgelopen zaterdag). Annulering wordt niet beantwoord... Creditcard maatschappij kan nog niets doen (pas na 20 dagen). Telefonisch gesproken met Amazon medewerker en die geeft aan dat verkoper tot woensdag de tijd heeft om de annulering te accepteren, echter kon men geen garantie geven of ik mijn aankoopbedrag terug krijg (€850).
Joh gewoon even afwachten. Dat komt met Amazon echt wel goed. Er is welgeteld 22 minuten van de eerste werkdag na je bestelling verstreken en je zit al in de pen met creditcard maatschappij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:16
robjuuuh schreef op maandag 1 november 2021 @ 07:43:
Hoe het afgelopen is, is hierboven aangegeven:
MartinPRO in "Amazon - Externe verkoper (opgelicht)"
Nog even geduld hebben dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Een topic kapen met een eigen probleem is niet de bedoeling op Tweakers. Gezien alles wel is gezegd in de originele discussie, gaat dit topic op slot.

Heb je zelf problemen met een verkoper, kan je nog wel een eigen topic openen.

[ Voor 20% gewijzigd door Yorinn op 01-11-2021 09:41 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.