Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• demonk
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 24-04 09:44
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een grotendeels nieuw systeem waarmee ik weer een paar jaar vooruit kan. Ik ga mijn systeem gebruiken voor gamen en software ontwikkeling. Ik speel vooral Hearts of Iron 4, ArmA 3 en War Thunder.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro het liefst minder natuurlijk.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De grafische kaart, de behuizing, de HDD en de 250gb SSD wil ik graag behouden van mij oude systeem. Het liefst wil ik de power supply ook houden als die goed genoeg is. Deze onderdelen staan ook allemaal in het lijstje hieronder

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuw moederboard, RAM, processor en M.2 SSD zie het lijstje hieronder voor specifieke types.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een lichte voorkeur naar AMD voor de processor omdat die over het algemeen wat minder stroom gebruiken

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een systeem dat ik voor een langere niet hoef te upgraden maar waar het nog wel mogelijk is als dat nodig is. De GPU wil ik later nog wel een keer upgraden als de prijzen weer wat gedaald zijn. Verder wil ik een systeem dat niet te veel stroom gebruikt.

Ga je overklokken?
Dat ben ik nu niet van plan

Wat verwacht je van ons?
Ik hoor graag wat jullie van mijn lijstje vinden en of er nog suggesties zijn. Ik ben al redelijk zeker van mijn keuze voor moederbord en CPU. Ik weet alleen niet helemaal zeker of alle onderdelen wel compatible zijn met elkaar.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 338,50€ 338,50
1MoederbordenGigabyte Aorus B550 ELITE V2€ 139,-€ 139,-
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1650 Super Windforce OC 4G€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 2TB€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenCooler Master N300 (Closed)€ 49,46€ 49,46
1Geheugen internHyperX Fury black HX432C16FB3K2/32€ 181,80€ 181,80
1VoedingenSeasonic S12G 450W€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCorsair MP400 2TB€ 202,73€ 202,73
1Solid state drivesCrucial BX100 250GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 911,49

• martyw
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 12:26
Losse videokaarten zijn slecht levernaar, voor een zeldzame leverbare GTX 1650 betaal je nu 300 euro
Pre-built is nu bij dit budget een beter idee, deze Lenovo Lenovo IdeaCentre G5 14AMR05 (90Q1004UMH) heeft met een GTX 1660 Super een betere videokaart en deze HP Desktop M01-F1030nd met een GTX 1650 is goedkoper dan jouw built.....

Niet goed gelezen - je hebt de grafische kaart al.... Het geheugen staat op de supportlijst, het moederbord past in de kast, de voeding is zwaar genoeg - dus dat lijkt me prima.

[Voor 14% gewijzigd door martyw op 09-04-2021 16:04]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True