Foutcode F12 Inductie Whirlpool

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fam.d.meijerink
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11-04-2021
Dag allemaal,

redelijk nieuw hier, maar ik heb een vraag.
Ik heb een whirlpool inductiekookplaat acm 795 BA. De onderste flexibele zone geeft continu een foutcode F12.
De handleiding geeft aan (de meest kansloze oplossing):
Koppel de kookplaat los van de netvoeding.
Wacht enkele seconden en sluit de kookplaat weer aan.
Bel de Klantenservice en geef de foutcode door als de fout niet verholpen is

Googlen geeft ook niet een duidelijk antwoord (communicatie fout)

Al 3 jaar heb ik problemen met deze kookplaat en de kosten om de monteur langs te laten komen zijn echt heel hoog.
Weet iemand wat deze foutcode inhoudt? En wat ik zou kunnen doen om te repareren? Of waar ik kan zijn voor onderdelen.

Bedankt voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heb je er toevallig (per-ongeluk) ooit een pan op gezet welke niet (meer) geschikt is voor een inductie kookplaat?

Pannen welke in 't verleden (langdurig) gebruikt zijn in combinatie met een aard, of nog erger: buta-gas gestookt toestel kunnen een inductieplaat naar de vaantjes helpen doordat ze absoluut niet meer vlak zijn aan de onderkant en dus niet voldoende geleiding / draagvlak meer hebben voor het afgegeven vermogen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fam.d.meijerink
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11-04-2021
ik heb de foutcode al zo lang. Het gaat om de rechter onderste pit. Die kan simultaan met de daarboven pit voor bijvoorbeeld een grillplaat.

Ik kan mij herinneren dat ik ooit een voor inductie geschikte braadslede gebruikt heb. Maar na een tijd kreeg ik de foutcode alleen op de onderste.

Ik heb zelf al drie keer de monteur langs gehad. Omdat de middelste pit (met super booster) nog langzamer verwarmd dan de anderen. Daarnaast slaat de hele plaat uit als ik de pan optil van de middelste pit.
Whirlpool zegt dat het een soort beveiliging is, maar dat lijkt me stug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
fam.d.meijerink schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:15:
ik heb de foutcode al zo lang. Het gaat om de rechter onderste pit. Die kan simultaan met de daarboven pit voor bijvoorbeeld een grillplaat.

Ik kan mij herinneren dat ik ooit een voor inductie geschikte braadslede gebruikt heb. Maar na een tijd kreeg ik de foutcode alleen op de onderste.

Ik heb zelf al drie keer de monteur langs gehad. Omdat de middelste pit (met super booster) nog langzamer verwarmd dan de anderen. Daarnaast slaat de hele plaat uit als ik de pan optil van de middelste pit.
Whirlpool zegt dat het een soort beveiliging is, maar dat lijkt me stug.
Ik heb een Whirlpool SMO658CB inductiekookplaat met hetzelfde probleem, zo kwam ik hier terecht.
De pit linksonder slaat in foutmodus F12 wanneer er een grote pan op staat die zowel het linker als het rechter deel van de pit beslaat.
Die pan doet het op de andere pitten verder prima.
Hoe is het bij jou uiteindelijk afgelopen?

Edit,

Inmiddels zijn de linker twee spoelen en de complete printplaat vervangen.

[ Voor 4% gewijzigd door BounceMeister op 30-03-2024 19:28 ]