We hebben onze betonnen vloer laten egaliseren door een bedrijf. Reden hiervoor was omdat op één deel nog lijmresten van een tegelvloer lagen, en op een andere plek het verwijderen van een muurtje liet blijken dat er een klein hoogteverschil tussen de kamers zit (en nu dus in één kamer).
Het resultaat is alsnog een vloer met hoogteverschillen, al zijn ze iets minder op plekken waar ze hevig waren, maar ook wat meer op plekken waar de originele betonvloer eigenlijk prima was.
Het gaat hier om oneffenheden van 2-5mm/meter, tot ongeveer een centimeter op grotere lengtes.
Twee vragen:
Het resultaat is alsnog een vloer met hoogteverschillen, al zijn ze iets minder op plekken waar ze hevig waren, maar ook wat meer op plekken waar de originele betonvloer eigenlijk prima was.
Het gaat hier om oneffenheden van 2-5mm/meter, tot ongeveer een centimeter op grotere lengtes.
Twee vragen:
- Ik lees nu ergens dat egaliseren iets anders is dan uitvlakken, en dat het te verwachten was dat de egaline enigszins mee zou gaan met bestaande contouren. Heb ik mij vergist in mijn aanname dat egaliseren met egaline zou zorgen voor een vlakke vloer?
- Kunnen zulke hoogteverschillen opgelost worden met een ondervloer als ik er laminaat op wil leggen? Het zijn niet per se grote hoogteverschillen, maar ik heb het gevoel dat de 'golving' niet zomaar opgevangen kan worden.
:strip_exif()/f/image/JPZplxh3qd1RARXWLgVMh0K5.jpg?f=fotoalbum_large)