Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EyhruuVWQAAku2D?format=jpg&name=small
Prins Philip, de echtgenoot van koningin Elizabeth, is vrijdagochtend op 99-jarige leeftijd overleden. Dat bevestigt het Britse koningshuis.

"Met veel verdriet heeft de koningin laten weten dat haar geliefde echtgenoot, Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Philip, de hertog van Edinburgh, is overleden", is te lezen in het gedeelde bericht op Twitter.

"Hij is deze ochtend vredig gestorven in Windsor Castle." De prins vierde in juni zijn 99e verjaardag met zijn echtgenote koningin Elizabeth II in Windsor Castle. De twee verblijven daar sinds maart in isolatie vanwege het coronavirus. In januari ontving het echtpaar het coronavaccin.

De prins werd woensdag 17 februari uit voorzorg opgenomen in het ziekenhuis omdat hij zich niet lekker voelde. Hij werd een maand later weer ontslagen. In de tussentijd werd hij behandeld aan een infectie en geopereerd aan zijn hart.

Philip werd eerder opgenomen in het ziekenhuis wegens gezondheidsklachten. Dat gebeurde eerder onder meer in december 2019. In april van het jaar ervoor werd hij geopereerd aan zijn heup. In juni 2017 lag de prins ook in het ziekenhuis omdat hij kampte met een infectie die ontstond door eerdere gezondheidsproblemen. In 2013 werd Philip opgenomen na pijn in zijn onderbuik.

[ Voor 3% gewijzigd door RodeStabilo op 09-04-2021 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:28
Oef in Juni had hij 100 geworden. Maar die liep al een poosje op borrowed time zeg.

Advies aan iedereen: lees niet de reacties onder die tweet. Eens te meer het bewijs dat Twitter het afvoerputje van het internet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:12
Heeft deze man ook nog bepaalde verdiensten op zijn naam staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Rukapul schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 13:42:
Niet veel meer dan andere leden van het koningshuis, vermoed ik zo. Hij was toch een soort van Claus van Amsberg. Handen schudden en glimlachen terwijl vrouwlief de lintjes doorknipt. Er staat me in ieder geval niets bijzonders bij.

[ Voor 25% gewijzigd door Standeman op 09-04-2021 14:04 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qCfA--20_EWXS9hLF0SIAIMfFMY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UvXW6fXeETf8cxtrxG9Z6Wu6.png?f=fotoalbum_large

Wel een mooie foto uit die Twitter (Twitter = :r wat een afgrijselijke mensen reageren daar ) feed.

Er staan trouwens nog meer foto's in de feed, als je die achterlijke mensen negeert.

[ Voor 15% gewijzigd door Vorkie op 09-04-2021 14:18 . Reden: duidelijker gemaakt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:46

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

De mensen op Tanna in Vanuatu zullen erg bedroefd zijn verwacht ik. Dit 'verhaal' over Philip heb ik altijd merkwaardig gevonden en ik moest er dus ook direct aan denken.

[ Voor 42% gewijzigd door Icephase op 09-04-2021 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Hij heeft het koninkrijk met zijn vrouw heel lang geleidt? Of moet er per se even een republikeinse noot tussendoor?

Wikipedia: Prince Philip, Duke of Edinburgh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 18:15
Moet toch een heerlijk leven gehad hebben. Beetje achter de vrouwtjes aan, lekker eten, reizen, alles wordt voor je geregeld.

Oja en mensen aanbidden je om niks :D :+

[ Voor 15% gewijzigd door PLAE op 09-04-2021 14:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
PLAE schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:12:
Moet toch een heerlijk leven gehad hebben. Beetje achter de vrouwtjes aan, lekker eten, reizen, alles wordt voor je geregeld.

Ik zou niet willen ruilen. Het is een glazen kooi he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:35

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Vorkie schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:06:
[Afbeelding]

Wel een mooie foto uit die Twitter ( :r ) feed.
Ik vind de foto wel bijzonder. Vanwaar de ' :r ' erbij?

Ik vind het erg knap dat die Engelsen in het Koningshuis echt bizarre hoge leeftijden halen. De Queen is momenteel 94 jaar oud. Prachtige leeftijd... _O_

[ Voor 15% gewijzigd door AW_Bos op 09-04-2021 14:19 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
AW_Bos schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:16:
[...]

Ik vind de foto wel bijzonder. Vanwaar de ' :r ' erbij?
Lees goed... het staat NA Twitter ( :r) , wat een afgruwelijk en lage mensen reageren daar.

(heb het net iets aangepast in het bericht )

[ Voor 8% gewijzigd door Vorkie op 09-04-2021 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:35

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Vorkie schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:17:
[...]

Lees goed... het staat NA Twitter ( :r) , wat een afgruwelijk en lage mensen reageren daar.

Nu snap ik het :). Ja, Twitter is het afvoerputje tegenwoordig.
Gelukkig volg ik alleen positieve mensen die leuk tweeten, en niet constant klagen over alles wat tegenwoordig maar k*t is. Zeikers verdienen geen podium.

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 09-04-2021 14:22 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Vorkie schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:17:
[...]

Ik vind de foto ook heel mooi. En twitter is net als FB een nare plaats waar mensen het normaal vinden beledigende dingen te zeggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Mooie man ;)
De Volkskrant heeft een lijstje met citaten van hem staan:
‘Waar heb je dat hoofddeksel vandaan?’ (Tegen zijn vrouw tijdens de kroning.)

‘Ik verklaar dit ding voor geopend – wat het ook moge wezen.’ (Opening bijgebouw Vancouver City Hall.)

‘Het is een prettige afwisseling om eens in een land te zijn dat niet door de eigen bevolking wordt geregeerd.’ (Tegen Alfredo Stroessner, dictator van Paraguay.)

‘Het is je gelukt om niet te worden opgegeten?’ (Tegen een rugzaktoerist in Papoea Nieuw-Guinea.)

‘Wie ga je vandaag begraven?’ (Tegen een gevangene in een jeugdgevangenis in Brixton.)

‘Iedereen zei dat we meer vrije tijd moesten hebben en nu klagen dezelfde mensen over werkloosheid.’ (Tijdens de recessie van 1981.)

‘Zo te zien ben je klaar om naar bed te gaan.’ (Tegen de Nigeriaanse president.)

‘Weet je zeker dat je zo verder wil, oude reus?’ (Tegen de Keniaanse president bij de viering van de onafhankelijkheid van het land.)

‘Hoeveel mensen heb je deze ochtend met dat apparaat omver gereden?’ (Tegen de berijder van een scootmobiel.)’

‘Als je een man een autodeur ziet openen voor zijn vrouw, dan is het of een nieuwe auto, of een nieuwe vrouw.’

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Heeft gedurende de gehele 2de wereldoorlog operationeel gediend in de marine. Zowel middellandse zee als the pacific.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:12
418O2 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:08:
[...]

Hij heeft het koninkrijk met zijn vrouw heel lang geleidt? Of moet er per se even een republikeinse noot tussendoor?
Normaal komen dit soort berichten met een necrologie met belangrijkste (on)verdiensten. In dit geval miste ik dat. Niets republikeins aan.

Wat ik namelijk wel weet is dat hij het koninkrijk niet heeft geleid. Die baan had zijn vrouw.

'niets fout gedaan' zou trouwens voor een first husband ook een prima resultaat kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Rukapul schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:54:
[...]

Normaal komen dit soort berichten met een necrologie met belangrijkste (on)verdiensten. In dit geval miste ik dat.
Als je hier doelt op m'n topicstart; deze kon ik zo snel niet vinden (en nu nog niet), maar als je er eentje hebt (behalve z'n wikipedia-pagina ;) ) dan hou ik me aanbevolen.
Wat ik namelijk wel weet is dat hij het koninkrijk niet heeft geleid. Die baan had zijn vrouw.
Voor zover ik weet is de functie in het VK tot de dood, dus Elisabeth heeft die baan nog steeds, geen verleden tijd dus ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Officier in de Royal Navy en niet eentje die veilig aan land bleef. Veel Middellandse Zee, geen fijn operationeel gebied voor de Britten. Dat was een driejarige uitputtingsslag.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:58
https://www.theguardian.c...ip-duke-of-edinburgh-dies

Hier staat nog wel wat interessante info over zijn loopbaan enz.

RIP natuurlijk, maar 99 is imo wel een mooie leeftijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
PLAE schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:12:

Precies, bijna 100 jaar in absolute weelde geleefd ... neemt ook heel wat geheimen met zich mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 16:09:
[...]

Officier in de Royal Navy en niet eentje die veilig aan land bleef. Veel Middellandse Zee, geen fijn operationeel gebied voor de Britten. Dat was een driejarige uitputtingsslag.
Ik neem dat soort verdiensten van Royalties met een korrel zout.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:06
Wanneer gaan we mensen beoordelen op wie ze zijn en wat ze doen? En niet op het feit dat ze iemand gehuwd hebben die per ongeluk in een bepaalde bloedlijn valt?

Lijkt me een prima vent. En gecondoleerd. Maar een topic als dit slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

R3M1 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:19:
[...]

Ik neem dat soort verdiensten van Royalties met een korrel zout.
Hij zat op een schip, in dit geval als commandant van een schip binnen een groter eskader. Die Italiaanse of Duitse torpede stopt niet als daar hoge adel aan boord zit hoor ;) .

Stukken betere verdienste dan bepaalde andere koningshuizen mi. Hij moest overigens stoppen met varen nadat hij prinsgemaal werd.

[ Voor 10% gewijzigd door Boudewijn op 10-04-2021 01:17 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Rukapul schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:54:
'niets fout gedaan' zou trouwens voor een first husband ook een prima resultaat kunnen zijn.
Er is hem heeeeel veel vergeven. Het was een botte hork van de oude stempel, die gewoon zei wat hij wilde zeggen, zonder veel filter. Gewoon de racistische dingen zeggen die veel mensen in die kringen denken maar niet en public zeggen.... Wat op een bepaalde manier verfrissend is geweest en het koningshuis menselijker heeft gemaakt. Ik denk wel dat hij een belangrijke steun voor Queen Elizabeth is geweest.

Hij heeft goede doelen opgezet/laten opzetten en ook patroon geweest, wat normale activiteiten voor een prins zijn. Zeg maar "part of the job description".

De BBC heeft beide kanalen 24/7 Prins Philip uitzendingen gemaakt, en geen verschil tussen BBC1 en BBC2. Op BBC4 zou er een live-wedstrijd van de Engelse voetbaldames worden uitgezonden, dat is op testbeeld gezet. Oftewel: zwaar overdreven reactie van de BBC.

En dat is weer typisch Brits: schromelijk overdrijven als het om iets "Royal" gaat. Ik moest grimlachen om dit artikel, die probeert een racistisch opgevoede ijzervreter als Philip te protretteren als een soort van feministisch ideaal aangezien hij vrouwlief de spotlights gunde... Standing behind his wife, Philip defined a different kind of masculine ideal
It’s a stretch to call him a feminist icon but the Duke of Edinburgh allowed his wife the spotlight as husbands of public figures rarely did
:O

Het is nu de vraag hoe lang Elizabeth nog op de troon zal willen (of kunnen) zitten zonder haar partner, want voor haar is hij natuurlijik heel belangrijk geweest.

[ Voor 52% gewijzigd door gambieter op 10-04-2021 01:34 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Emgeebee schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:30:
Maar een topic als dit slaat nergens op.
Waarom precies niet? Je hoeft er niet op te klikken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat het land compleet gek is was allang duidelijk (vooral vanaf Brexit), maar deze is ook wel verbluffend. In de pogingen om mee te doen met "nationale rouw" (welke beter op zijn plaats zou zijn voor de >130,000 Covid-doden, velen onnodig door zwalkend en stupide beleid van de regering, gaan websites even op stompzinning:

De National Rail website is op grijs gegaan, waardoor mensen met een visuele handicap (en veel ouderen) de site niet meer kunnen gebruiken. Te dom voor woorden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:06
gambieter schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:56:
Dat het land compleet gek is was allang duidelijk (vooral vanaf Brexit), maar deze is ook wel verbluffend. In de pogingen om mee te doen met "nationale rouw" (welke beter op zijn plaats zou zijn voor de >130,000 Covid-doden, velen onnodig door zwalkend en stupide beleid van de regering, gaan websites even op stompzinning:
[Twitter]
De National Rail website is op grijs gegaan, waardoor mensen met een visuele handicap (en veel ouderen) de site niet meer kunnen gebruiken. Te dom voor woorden.
Enige voordeel is dan weer dat de national rail al bizar duur en beperkt was waardoor de impact mee zal vallen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
@gambieter je moet niet een heel land afschilderen als compleet gek en spreken over 'websites' omdat 1 manager bij een trein bedrijf wat doms doet natuurlijk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

418O2 schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:45:
@gambieter je moet niet een heel land afschilderen als compleet gek en spreken over 'websites' omdat 1 manager bij een trein bedrijf wat doms doet natuurlijk
Ik woon hier en zoals aangegeven is het niet alleen 1 website. Hele zenders die 24/7 documentaires over Philip uitzenden (BBC1 en BBC2 voor 24 uur lang alle programmering weg), sportwedstrijden 2 minuten stilte (want 1 minuut is voor overleden plebs), enzovoort.

Als ervaringsdeskundige kan ik zeggen: ja, compleet gek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
gambieter schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 01:25:
[...]

Het is nu de vraag hoe lang Elizabeth nog op de troon zal willen (of kunnen) zitten zonder haar partner, want voor haar is hij natuurlijik heel belangrijk geweest.
Liz wil gewoon blijven zitten totdat Charles het loodje legt om te voorkomen dat die de kroon krijgt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Zijn Jeugd programma is een groot success:
Wikipedia: The Duke of Edinburgh's Award
https://www.dofe.org/

En verder is hij natuurlijk gemaal van de queen en dat is volgens mij best een lastige positie..
Als de serie 'The Crown' ook maar de helft aan waarheid heeft (het is natuurlijk gedramatiseerd) dan weet ik niet of ik met hem zou willen ruilen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
JeroenNietDoen schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:12:
[...]

Liz wil gewoon blijven zitten totdat Charles het loodje legt om te voorkomen dat die de kroon krijgt :+
Dat hoopt het hele land geloof ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:53:
[...]

Ik woon hier en zoals aangegeven is het niet alleen 1 website. Hele zenders die 24/7 documentaires over Philip uitzenden (BBC1 en BBC2 voor 24 uur lang alle programmering weg), sportwedstrijden 2 minuten stilte (want 1 minuut is voor overleden plebs), enzovoort.

Als ervaringsdeskundige kan ik zeggen: ja, compleet gek.
Ter illustratie, de krantenkoppen gister:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vXd362JB3yukLstzeMGSQ6XAcwQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AbdPmP9Bn2IE0epv0WzCQdbi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:00
En W 7(8)7 T 7(8)7 F is dit:
Vanuatu-stam die prins Philip als god aanbidt houdt rouwceremonie
https://www.nu.nl/286691/...-houdt-rouwceremonie.html

Achtergrondinfo:
De eilandbewoners geloofden dat de vrijdag overleden Philip een reïncarnatie was van een oude krijger die de archipel verliet om oorlog te voeren. Volgens de overlevering zou hij terugkeren met een machtige blanke vrouw. Philip paste perfect in dit plaatje na zijn huwelijk met koningin Elizabeth. De naar schatting zevenhonderd stamleden worden ook wel de Prins Philipbeweging genoemd. In hun huizen hangen verschillende portretten van de prins en ze onderhielden ook contact met hem nadat Philip en Elizabeth Vanuatu bezochten in 1974.

[ Voor 5% gewijzigd door Playa del C. op 12-04-2021 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Jester-NL schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:40:
Mooie man ;)
De Volkskrant heeft een lijstje met citaten van hem staan:

‘Iedereen zei dat we meer vrije tijd moesten hebben en nu klagen dezelfde mensen over werkloosheid.’ (Tijdens de recessie van 1981.)
_O-

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Playa del C. schreef op maandag 12 april 2021 @ 19:12:
En W 7(8)7 T 7(8)7 F is dit:
Vanuatu-stam die prins Philip als god aanbidt houdt rouwceremonie
https://www.nu.nl/286691/...-houdt-rouwceremonie.html

Achtergrondinfo:
De eilandbewoners geloofden dat de vrijdag overleden Philip een reïncarnatie was van een oude krijger die de archipel verliet om oorlog te voeren. Volgens de overlevering zou hij terugkeren met een machtige blanke vrouw. Philip paste perfect in dit plaatje na zijn huwelijk met koningin Elizabeth. De naar schatting zevenhonderd stamleden worden ook wel de Prins Philipbeweging genoemd. In hun huizen hangen verschillende portretten van de prins en ze onderhielden ook contact met hem nadat Philip en Elizabeth Vanuatu bezochten in 1974.
Ach ja hier in NL heb je ook allemaal mensen die dat lijken te denken van voetballers of max verstappen. Prima toch, ze vallen er niemand lastig mee :)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
https://www.theguardian.c...s-uk-tv-complaints-record
"BBC’s Prince Philip coverage breaks UK TV complaints record"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Laatst online: 13:08

Tomatoman

Fulltime prutser

ToolkiT schreef op maandag 12 april 2021 @ 19:02:
[...]

Ter illustratie, de krantenkoppen gister:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vXd362JB3yukLstzeMGSQ6XAcwQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AbdPmP9Bn2IE0epv0WzCQdbi.jpg?f=fotoalbum_large
Het is dat je erbij schrijft dat dit een foto van gisteren is, want alles in deze foto ademt uit dat hij tientallen jaren oud is. Met inbegrip van de koningin – zij is al vele jaren antiek.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:36

g0tanks

Moderator CSA
Icephase schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:07:
De mensen op Tanna in Vanuatu zullen erg bedroefd zijn verwacht ik. Dit 'verhaal' over Philip heb ik altijd merkwaardig gevonden en ik moest er dus ook direct aan denken.
Kleine update op die pagina:
In April 2021 the sect mourned Prince Philip's death. Village Chief Albi said that he was "terribly, terribly sorry" that he died and tribal leader Chief Yapa sent his condolences to the Royal Family and the people of the UK. The Union Flag is flying at half mast on the grounds of the nakamal. A formal mourning period was declared and many tribespeople gathered on 12 April in a ceremony to remember the Duke, where men took turns to speak and pay tribute to him. For the next few weeks, villagers will periodically meet to conduct rites for him, who they see as a "recycled descendant of a very powerful spirit or god that lives on one of their mountains". They will conduct ritualistic dance, hold a procession, and display memorabilia of the Duke, while the men will drink kava, a ceremonial drink made from the roots of the kava plant. The period of mourning will culminate with a "significant gathering" where a great deal of yams and kava plants will be on display. It is expected that numerous pigs will be killed for the ceremony. Referring to The Queen, Chief Jack Malia said though the Duke is dead, they still have a connection with the 'mother' of the royal family.[12][13][14] Kirk Huffman, an anthropologist familiar with the group, said that after their period of mourning the group would probably transfer their veneration to Prince Charles, who had visited Vanuatu in 2018 and met with some of the tribal leaders.[15]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Tomatoman schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 23:32:
[...]

Het is dat je erbij schrijft dat dit een foto van gisteren is, want alles in deze foto ademt uit dat hij tientallen jaren oud is. Met inbegrip van de koningin – zij is al vele jaren antiek.
Je logica klopt niet helemaal.. 10 jaar geleden was de queen ook 10 jaar jonger.. :?
Foto was zaterdag genomen bij een tankstation..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Laatst online: 13:08

Tomatoman

Fulltime prutser

ToolkiT schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:03:
[...]

Je logica klopt niet helemaal.. 10 jaar geleden was de queen ook 10 jaar jonger.. :?
Foto was zaterdag genomen bij een tankstation..
Tien jaar geleden was zij in mijn beleving al 120 jaar oud :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
Tomatoman schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:14:
[...]

Tien jaar geleden was zij in mijn beleving al 120 jaar oud :)
En nu ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-09 18:27
Snap het kritiek niet. 1 dag even ander nieuws, even helemaal wat anders als lopende issues als brexit en corona. Als dit een 2de 9/11 had geweest had het ook iedere nieuws medium in beslag genomen en was er niets aan de hand geweest. Oftewel, zeiken om te kunnen zeiken. En vergeet niet dat er nog best veel lui in Engeland erg trots zijn op het koningshuis.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
aidanl schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:04:
Snap het kritiek niet. 1 dag even ander nieuws, even helemaal wat anders als lopende issues als brexit en corona. Als dit een 2de 9/11 had geweest had het ook iedere nieuws medium in beslag genomen en was er niets aan de hand geweest. Oftewel, zeiken om te kunnen zeiken. En vergeet niet dat er nog best veel lui in Engeland erg trots zijn op het koningshuis.
Als het de konining was geweest, had je een punt gehad want dat heeft een impact op het land..
Prins Phillip, with all due respect, was een minor player..
Krantenkoppen snap ik nog, maar radio en TV domineren is wat OTT IMHO..

[ Voor 5% gewijzigd door ToolkiT op 14-04-2021 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-09 18:27
Joh als hier in NL Maxima omvalt zou het ook in alle mogelijke media terecht komen. Maar goed, Engeland blijft erg traditioneel wanneer het het koningshuis betreft dus zou me ook niets verbazen als er afspraken gemaakt zijn met de media voor het geval dat er iets mocht gebeuren met 1 van de leden van het koningshuis. En nog steeds, het blijft wel de partner van de koningin. Als het de broer van de zus van de tante van de achterneef was geweest had het uiteraard niet zo uitgebreid verspreid geweest.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Pagina: 1