Vorig jaar heb ik een Ubuntu VM op Synology DS918+ gemaakt. deze heeft een tijdje uit gestaan maar nu ik deze weer aanzet krijgt de VM geen IP. Tevens heb ik een Windows VM die ook geen IP krijgt.
De NAS is aansgesloten op een Linksys Velop Mesh Node.
Ik heb geprobeerd om een nieuwe VM te maken maar met hetzelfde resultaat, ik heb de laatste versie van DSM en VMM geinstalleerd maar nog immer geen resultaat.
/f/image/6mbjr0HAAxymayrl3wcTl0vc.png?f=fotoalbum_large)
Als ik verbinding wil maken met een VM krijg ik ook de melding "Failed to connect to server"
De VM's starten blijkbaar wel, maar ik kan ze dus ook niet benaderen om verder te zoeken naar oplossingen.
Om het nog "vreemder" te maken, als ik in de router kijk zie ik dat de VM wel een IP heeft gekregen en ik kan deze ook benaderen (pi hole).
Wat zou ik nog kunnen doen zodat ik het OS via VMM zou kunnen benaderen?
De NAS is aansgesloten op een Linksys Velop Mesh Node.
Ik heb geprobeerd om een nieuwe VM te maken maar met hetzelfde resultaat, ik heb de laatste versie van DSM en VMM geinstalleerd maar nog immer geen resultaat.
/f/image/6mbjr0HAAxymayrl3wcTl0vc.png?f=fotoalbum_large)
Als ik verbinding wil maken met een VM krijg ik ook de melding "Failed to connect to server"
De VM's starten blijkbaar wel, maar ik kan ze dus ook niet benaderen om verder te zoeken naar oplossingen.
Om het nog "vreemder" te maken, als ik in de router kijk zie ik dat de VM wel een IP heeft gekregen en ik kan deze ook benaderen (pi hole).
Wat zou ik nog kunnen doen zodat ik het OS via VMM zou kunnen benaderen?