Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikweethetniet77
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18-08-2024

Mijn vraag

Sinds het moment dat thuiswerken de nieuwe norm werd, had ik mijn PC scherm als tweede scherm in gebruik bij mijn laptop (dat was een curved medion scherm die bij de PC zat) Op een gegeven moment een HDMI Switch op de kop getikt, zodat ik niet telkens hoefde om te kabelen.
Vervolgens een tweede scherm gekocht (MSI Opix G24C4) en die als vaste scherm voor mijn PC (DP poort) en de Medion als tweede scherm (HDMI via Switch). Configuratie werkte prima. Uiteindelijk een tweede MSI optix G24C4 gekocht en deze verwisseld met het Medion Scherm. Deze werkt perfect met de switch en de laptop. Echter, als tweede scherm voor mijn PC doet die niks. Het scherm die aangesloten is op de DP poort heeft geen input, als de HDMI scherm aan is.

Relevante software en hardware die ik gebruik

PC
CPU
Intel(R) Core(TM) i5-8400 CPU @ 2.80GHz 6 Cores
12 GB Ram
Windows 10 64 bit.
GPU
AMD Radeon (TM) R9 380 Series 4Gb (DisplayPort, DVI-D, DVI-I, HDMI)

Schermen:
2x MSI Optix G24C4 (1DP, 2 HDMI)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb de laptop op de HDMI 2 van het scherm gezet en de PC op HDMI 1 van het scherm, zonder de switch er tussen en dat werkt prima voor de laptop.
PC configuratie geprobeerd door 1 scherm op de DP poort te zetten en de tweede op de HDMI. De HDMI gaat meteen aan, DP geeft aan geen input te krijgen.
Een bijkomend vreemd verschijnsel is dat het HDMI scherm continu blijft knipperen als die als "hoofdscherm" aan gaat.

Ik had verwacht dat ik het eerste scherm op de DP kon aansluiten en het tweede scherm op de HDMI en de laptop op de andere HDMI kon aansluiten. Met de bediening van het scherm zou ik dan kunnen bepalen welke ingang gebruikt zou moeten worden. Maar dat werkt niet. En dus geen switch meer nodig!
Op dit moment is het tweede scherm vrij nutteloos voor privé gebruik. Het zal vast iets simpels zijn, maar ik krijg het niet voor elkaar.