Mag ik dit doen? ftp-server met mp3 eigengebruik

Pagina: 1
Acties:

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07-2025
Mag ik thuis een ftp draaien met password en dan op mijn werk/school de mp3'tjes die erop staan via mijn password downloaden, of is dit niet toegestaan. Het is voor eigengebruik en andere kunnen er als het goed is niet inkomen.

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Als het mp3's zijn van muziek die in jouw bezit is, dan heb je de mp3's legaal en mogen door jou gebruikt worden. Je mag deze dan niet beschikbaar stellen aan derden, gratis of tegen vergoeding.

In principe bescherm je je FTP site (jouw bezit, al is het dan binair) met een gebruikersnaam en wachtwoord. Als jij daar dan gebruik van maakt om jouw bezit op meerdere plaatsen voor jou beschikbaar te maken is dat dus niet strafbaar, mits je een wachtwoord kiest dat niet makkelijk te raden valt.

Mocht het namelijk ooit zover komen dat je moet bewijzen dat je de mp3's alleen voor eigen gebruik op die FTP server hebt gezet, dan zul je moeten aantonen dat je redelijkerwijs maatregelen hebt getroffen om toegang door derden te voorkomen.

Verwijderd

Er komt ook nog bij of je van je ISP überhaupt een server mag draaien. Ook al is het voor prive-doeleinden.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Op donderdag 16 augustus 2001 10:02 schreef HlpDsK het volgende:
Er komt ook nog bij of je van je ISP überhaupt een server mag draaien. Ook al is het voor prive-doeleinden.
Dat is weer een heel andere vraag.

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 10:08 schreef Bigfoot72 het volgende:

[..]

Maar wel een nog belangrijkere vraag lijkt me :)

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 10:08 schreef Bigfoot72 het volgende:

[..]

Daar moet ook naar gekeken worden. Anders heb je alsnog gezeik evt.

Verwijderd

Klopt, veel ISP's zijn er op tegen, aangezien een FTP server veel dataverkeer kan genereren. Daarom wordt door veel ISP's FTP-poort 21 geblocked.

• WaarAnders
kan je toch op een andere poort zetten(chello) en ik heb een link die me gewoon redirect naar die poort.
gewoon ip intikken dan.

• TripleM
Op donderdag 16 augustus 2001 10:10 schreef Courage het volgende:
Maar wel een nog belangrijkere vraag lijkt me :)
Nou nee, ik heb liever gezeik met mijn ISP omdat ik een server draai terwijl dat niet mag dan dat ik een x aantal Gigabytes aan mp3's beschikbaar stel aan jan-en-alleman..

• WaarAnders
het gaat om max 100mb hoor, geen giga's

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op donderdag 16 augustus 2001 10:15 schreef WaarAnders het volgende:
kan je toch op een andere poort zetten(chello) en ik heb een link die me gewoon redirect naar die poort.
gewoon ip intikken dan.
Technische oplossingen om zo'n blokkade te omzeilen zijn er wel, maar je vraag was toch of het mocht?
Als poort 21 dicht zit, kun je er wel vanuit gaan dat je ISP het niet goed vindt.

Who is John Galt?

• TripleM
Op donderdag 16 augustus 2001 10:55 schreef justmental het volgende:
Als poort 21 dicht zit, kun je er wel vanuit gaan dat je ISP het niet goed vindt.
Het staat ook in de voorwaarden van je ISP, of je belt gewoon even..

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 10:02 schreef HlpDsK het volgende:
Boeiuh :D

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 10:12 schreef Density het volgende:
Klopt, veel ISP's zijn er op tegen, aangezien een FTP server veel dataverkeer kan genereren. Daarom wordt door veel ISP's FTP-poort 21 geblocked.
Poort 666 roeleert

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 13:36 schreef SiCnEsSs het volgende:

[..]

Boeiuh :D
Niet boeie. Het gaat hier niet of het mogelijk is, maar of het mag. Dat jij alles maar illegaal doet wil nog niet zeggen dat iedereen dat maar zo moet doen.

Verwijderd

D'r zijn een hoop ISP's van wie het officieel niet mag, maar die het oogluikend toelaten mits je niet teveel dataverkeer genereert. En dat zal toch wel niet, als je het met een password locked (en dus alleen zelf gebruikt)...
Pagina: 1