Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambaloedjek
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-07 20:37
Nu wil ik mijn InteractiveBrokers account sluiten, maar zit nog vast aan een set oude waardeloze aandelen Imtech. Deze zijn niet meer te traden.
Heeft iemand een idee hoe ik van deze aandelen af kan komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-08 22:27

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Misschien dit?
https://www.veb.net/actiecontent/veelgestelde-vragen-imtech

Heb je wel eerst via google.nl, duckduckgo.com, yahoo.com, bing.com en /of Yandex.com gezocht?

[ Voor 40% gewijzigd door MedionAkoya op 08-04-2021 20:26 ]

Trein?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:22
Elke broker heeft daar een afstandsverklaring voor. Door het invullen van een formulier worden de waardeloze aandelen naar een account van de broker geboekt en ben je er vanaf.

Bij Binck was het gratis :+

[ Voor 12% gewijzigd door Rukapul op 08-04-2021 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambaloedjek
MedionAkoya schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:25:
Misschien dit?
https://www.veb.net/actiecontent/veelgestelde-vragen-imtech

Heb je wel eerst via google.nl, duckduckgo.com, yahoo.com, bing.com en /of Yandex.com gezocht?
Die VEB actie is al lang gesloten. En ja, heb zitten zoeken maar deze situatie blijkt blijkbaar lastig te zijn. Het gaat mij hier niet om nog geld terug te krijgen, maar wil gewoon die aandelen kwijt anders kan ik mijn account niet sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambaloedjek
Rukapul schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:31:
Elke broker heeft daar een afstandsverklaring voor. Door het invullen van een formulier worden de waardeloze aandelen naar een account van de broker geboekt en ben je er vanaf.

Bij Binck was het gratis :+
Dank. Heb het nagezocht bij IB en met enige moeite een DollarForLot formulier kunnen vinden. Ik zou er dus 1$ voor kunnen krijgen; beter dan Binck!

https://www.lynx.nl/service/dollar-for-lot-formulier/

Wel nog even afwachten of dit ook gaat gebeuren. Wel triest wat dit Imtech toen heeft gedaan; ben er een hoop geld mee verloren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
sambaloedjek schreef op donderdag 8 april 2021 @ 21:43:
Wel triest wat dit Imtech toen heeft gedaan; ben er een hoop geld mee verloren.
Het maakt niet uit van welk bedrijf je aandelen hebt:
Beleggen kan interessant zijn, maar brengt risico’s met zich mee. U kunt (een deel van) uw inleg verliezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
LoL, ik dacht even dat je aandelen had in Bill Lumbergh's bedrijf

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambaloedjek
sypie schreef op donderdag 8 april 2021 @ 21:52:
[...]

Het maakt niet uit van welk bedrijf je aandelen hebt:

[...]
Was een groot multinationaal bedrijf met titel 'Royal Dutch' met AAA. Ik ga mijn posities Shell maar snel verkopen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Shell heb je alleen voor het dividend, van de koersstijging hoef je het in ieder geval niet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 17:43

Lordy79

Vastberaden

sypie schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:30:
Shell heb je alleen voor het dividend, van de koersstijging hoef je het in ieder geval niet te hebben.
Ik heb in 2020 anders een mooie cent verdiend met het kopen op een lage koers en verkopen op een hoge koers.
Uiteraard veeeeeeel te vroeg gekocht maar gepakte winst is winst en daar word je nooit minder van.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:21
Lordy79 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 08:11:
[...]

Ik heb in 2020 anders een mooie cent verdiend met het kopen op een lage koers en verkopen op een hoge koers.
Uiteraard veeeeeeel te vroeg gekocht maar gepakte winst is winst en daar word je nooit minder van.
Dat heet gokken....niet beleggen ;)

On topic ==> je moet idd afstand doen van je aandelen. Kan bij iedere broker. Zo te lezen krijg je er zelfs nog een dollar voor (inlijsten en ophangen....."Mijn Imtech avontuur")

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 17:43

Lordy79

Vastberaden

Panzer_V schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 08:30:
[...]

Dan was ik wel verdomd goed in gokken. Overigens vond ik 4pct dividendrendement ook een prima alternatief.

Maar je hebt gelijk ik ga offtopic

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th4k1ck3r
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-06 14:08
sambaloedjek schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:23:
Was een groot multinationaal bedrijf met titel 'Royal Dutch' met AAA. Ik ga mijn posities Shell maar snel verkopen nu.
Vergelijk je nu echt Imtech met Shell? 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-07 18:11
Panzer_V schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 08:30:
[...]

On topic ==> je moet idd afstand doen van je aandelen. Kan bij iedere broker. Zo te lezen krijg je er zelfs nog een dollar voor (inlijsten en ophangen....."Mijn Imtech avontuur")
Onzin, mijn aankoop van KHC aan 20,80 $ was geen gok maar een weloverwogen belegging! Maar risico betekend niet automatisch dat je aan het gokken bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:02

LankHoar

Langharig tuig

Galactic schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:12:
[...]

Onzin, mijn aankoop van KHC aan 20,80 $ was geen gok maar een weloverwogen belegging! Maar risico betekend niet automatisch dat je aan het gokken bent.
Speculeren dan, ook goed ;)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
LankHoar schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:14:
[...]

Speculeren dan, ook goed ;)
Aandeel maar dan een jaar op zak houden noem ik niet speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabbel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:40
Galactic schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:01:
[...]

Aandeel maar dan een jaar op zak houden noem ik niet speculeren.
Een aandeel een jaar op zak houden is niet per definitie “niet speculeren”. Het gaat erom wat jouw strategie is.
Het verschil tussen speculeren en beleggen zit in het object van waardering. Beleggen is het verwerven van aandelen omwille van de bedrijfseconomische waarde en toekomstige winsten, speculeren is gericht op de prijsontwikkeling van het aandeel.
Je mag het noemen wat je wilt, maar als je aankoopt voor de prijsstijging(en ik zeg niet dat jij dat doet), dan is het speculeren. Een aandeel maar een jaartje aanhouden noemen we ook niet “beleggen”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
Een boterham, die beleg je, met je portefeuille investeer je. Aandelen meer dan een jaar aanhouden is niet speculatief, punt. Volgens mij heeft toch iedereen als hoofddoel stijgende aandelen, dus iedereen speculant...

[ Voor 26% gewijzigd door Galactic op 09-04-2021 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambaloedjek
Het is inmiddels gelukt. 1 dollar gekregen voor mijn waardeloze aandelen Imtech. Ook mijn account kunnen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-08 20:22
th4k1ck3r schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 13:36:
[...]

Vergelijk je nu echt Imtech met Shell? 8)7 8)7 8)7
ik waardeer RD nu op zo’n 24 euro, maar vergis je niet, alles kan kapot. Morgen een mega oil spill ergens waarbij ze aantoonbaar zaken hebben verzwegen of een boekhoudfraude of een herziening van de reserves. De mogelijkheden zijn eindeloos, zelfs voor bedrijven als RD. Daarom nooit meer dan 4 a 5 % max in 1 aandeel beleggen. Kan me nog goed herinneren toen ik begon in de effectenwereld en allemaal huilende mensen aan de lijn kreeg die al hun geld in het veilige ‘albert heijn’ hadden belegd en in 1 dag 65% kwijt waren. Zo leerde ik snel de les van diversificatie.
Pagina: 1