Upgrade televisie/surround

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qufel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-03 21:31
Ik zoek een?
Soundbar/receiver/televisie

Wat is je budget?
3000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Streamen/gamen/films en gewoon televisie kijken

Wat heb je zelf al gevonden?
Twijfel over nogal wat verschillende producten maar kom er niet uit...

Qua tv twijfel ik tussen QLED en OLED 65inch (strak op de muur met links een raam op het westen)

Qua surround twijfel ik tussen een Sonos ARC of een nieuwe reciever (oude is defect dus heb nog een HKTS 11 surroundset boxen) maar dan dus geen Atmos

Welke vragen heb je hier nog over?
Momenteel in het bezit van een tv en surround van 2009 dus alles is een upgrade (tevens 2 Sonos boxen in bezit) In de toekomst waarschijnlijk een PS5 dus wel graag 4k/120hz zodat ik weer 10 jaar verder kan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-05 16:15

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Je hebt een vrij flink budget en ik denk dat je voor minder kunt slagen. Ik neig hier naar "OLED tenzij..." en een raam op het westen voldoet niet aan de "tenzij", alleen als je niet kunt voorkomen dat de zon op het scherm valt moet je oppassen. Nu maken veel fabrikanten inmmiddels OLED, maar je noemt een PS5, LG heeft zijn zaakjes op spelgebied zeer goed op orde, dus dat is een aanwijzing richting een OLED van LG en neig ik naar BX, CX, of GX. Een BX levert je al het goed van OLED, de CX wat betere beeldverwerking en de GX is optimaal voor muurmontage. Dit zijn de modellen van 2020, ik acht de modellen van dit jaar nog te prijzig om te kunnen verantwoorden. Alleen de G1 zou met zijn Evo-paneel eventueel een argument zijn om voor 2021 te kiezen.

Wat betreft geluid zit ik er niet genoeg in om specifieke aanbevelingen te doen, wel is relevant dat je TV EARC zal ondersteunen en dat betekent dat je ook het beste gelijk een geluidsinstallatie kiest die aansluit op EARC, dit vergroot je mogelijkheden aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Arc /earc is alleen maar nodig als je je afspeelapparaat direct op de tv aansluit. Ik zou 'm gewoon op de receiver aansluiten

Your Friendly Neighborhood Moderator