Bridge Mode op FritzBox 7530 met KPN VDSL & pfSense

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxTheKing
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-09 18:12
Hoi Allemaal,

Ik zal mijn situatie even kort uitleggen. Ik heb thuis een internetverbinding van KPN, een VPLUS verbinding, supervectored VDSL. Ik kreeg hier natuurlijk een Experiabox bij.
Ik ging er vanuit dat deze in bridge-mode kon zodat ik mijn pfSense kon gebruiken. Dit kon dus niet, dus daarom een FritzBox 7530 aangeschaft om de Experiabox te vervangen.
Deze is inmiddels aangesloten, en alles werkt naar behoren.

Ik zou nu graag de FritzBox enkel als modem willen gebruiken, en mijn pfSense als router willen gebruiken, maar hier kom ik niet helemaal uit.
Waar vind ik bijvoorbeeld de benodigde PPPoE instellingen? En hoe laat ik de FritzBox als modem functioneren?

Ik had onderstaande guide al gevonden, maar als ik die gebruik gebeurt er niet zo veel, de FritzBox blijft dan routeren, en de mijn pfSense krijgt nog steeds een private IP op de WAN interface.
https://www.edpnet.be/nl/...e-modus-configureren.html

Iemand die me op weg kan helpen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie hier onderaan.

Dat gezegd hebbende, ik heb nog nooit gehoord dat je de 7530 (of 7590) in bridge zetten kon op DSL-lijnen, ik zie dit nu met EDP (België) voor het eerst - geen flauw idee of dat in Nederland ook zo werken kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxTheKing
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-09 18:12
Verwijderd schreef op donderdag 8 april 2021 @ 19:03:
Zie hier onderaan.

Dat gezegd hebbende, ik heb nog nooit gehoord dat je de 7530 (of 7590) in bridge zetten kon op DSL-lijnen, ik zie dit nu met EDP (België) voor het eerst - geen flauw idee of dat in Nederland ook zo werken kan.
Thanks. Het is ook geen 'echte' bridge. Het is een PPPoE passthrough, dus dan meldt de Fritz zich niet meer aan d.m.v. PPPoE, en stuurt alles door naar de pfSense.