Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:09
Ik zoek een?
Nieuwe 43 inch TV voor mijn ouders. Deze wordt enkel gebruikt voor TV en Netflix.

Wat is je budget?
Maximaal 700 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV en Netflix. Daarnaast dient deze bluetooth te hebben om een BT headset op aan te sluiten (dit werkt neem ik aan gewoon?)

Wat heb je zelf al gevonden?
  • Samsung 43Q65T a 649, voldoet aan alle eisen. Heb zelf de Q85R en dit bevalt enorm
    Sony KD-43XH8599 a 645, lijkt op papier beter --> 100hz, local dimming
  • [i]Sony KD-43XH8596 Zwart a 588, identieke specs als de andere Sony maar dan goedkoper?[/i]
Welke vragen heb je hier nog over?
Wat zou jullie advies zijn? Wat zou de max haalbare zijn voor maximaal 700 euro?
43 inch is een harde eis.

Beste antwoord (via crimby op 08-04-2021 20:24)

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De Sony is een IPS tv en de Samsung een VA tv, dat maakt het grootste verschil. De Sony heeft ook geen local dimming. De Q6xT heeft een veel beter contrast en uniformiteit van zwart, en komt (met name) in het donker goed uit de verf. De XH85 heeft veel bredere kijkhoeken, wat betere motion(controle) voor sport en gaming en presteert prima bij (veel) omgevingslicht. Je kunt grofweg deze vergelijking aanhouden.

Overigens zou ik de goedkopere QE43Q60T kiezen, dat is dezelfde tv in het zwart. De XH8599 komt met een 'stijlvolle' remote; ik zou dus voor de goedkoopste gaan. De XH85 komt ook met een externe voeding, misschien goed om te weten. Je zou nog de PUS85 (IPS) kunnen overwegen voor Ambilight. Headset kan je gewoon koppelen (A2DP / SBC), zo bij Samsung.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:20
Ik heb een 43XF8599 van Sony. Had toen ook de keuze tussen deze en een andere uit de 43FX85 serie.
Voorzover ik weet was zo'n beetje het enige verschil de metalen achterkant van de remote control tegenover kunststof.
(heb toen toch maar voor de 8599 gekozen, ook omdat deze dezelfde prijs had)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:10
[quote]crimby schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:56:

TV en Netflix. Daarnaast dient deze bluetooth te hebben om een BT headset op aan te sluiten (dit werkt neem ik aan gewoon?)

Ik denk dat dat het grootste probleem gaat worden, ik ben niet bekend met een tv die dat kan. Daarnaast heb je last van latency (vertraging) waardoor geluid en beeld niet meer samen lopen, iets om rekening mee te houden.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
LuisjeNL schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:46:

Ik denk dat dat het grootste probleem gaat worden, ik ben niet bekend met een tv die dat kan. Daarnaast heb je last van latency (vertraging) waardoor geluid en beeld niet meer samen lopen, iets om rekening mee te houden.
Al deze TVs hebben wel bluetooth. Is dat niet voor een headset dan?

Die latency heb je ook als je een BT headset aansluit via een usb receiver toch? Of hoe gaat dat normaal? Zelf heb ik een PS5 met BT headset en totaal geen last daarvan... of werkt dat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
@crimby bluetooth kan op verschillende manieren werken, dit kan bijvoorbeeld data overdracht zijn maar ook audio weergave. Voor zover ik weet hebben de meeste tv's data overdracht waardoor je dus geen koptelefoon op die manier kan koppelen. Even snel gekeken en je hebt wel apparaatjes daarvoor die niet te duur zijn, maar of dat lekker werkt met lip sync, geen idee.

Gewoon iets om rekening mee te houden

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
LuisjeNL schreef op donderdag 8 april 2021 @ 19:36:
@crimby bluetooth kan op verschillende manieren werken, dit kan bijvoorbeeld data overdracht zijn maar ook audio weergave. Voor zover ik weet hebben de meeste tv's data overdracht waardoor je dus geen koptelefoon op die manier kan koppelen. Even snel gekeken en je hebt wel apparaatjes daarvoor die niet te duur zijn, maar of dat lekker werkt met lip sync, geen idee.

Gewoon iets om rekening mee te houden
Ik las het inderdaad. Lastig want het wordt niet echt aangegeven waar de BT voor dient op TV. En het lijkt me best een gemiste kans om geen geluid te ondersteunen...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De Sony is een IPS tv en de Samsung een VA tv, dat maakt het grootste verschil. De Sony heeft ook geen local dimming. De Q6xT heeft een veel beter contrast en uniformiteit van zwart, en komt (met name) in het donker goed uit de verf. De XH85 heeft veel bredere kijkhoeken, wat betere motion(controle) voor sport en gaming en presteert prima bij (veel) omgevingslicht. Je kunt grofweg deze vergelijking aanhouden.

Overigens zou ik de goedkopere QE43Q60T kiezen, dat is dezelfde tv in het zwart. De XH8599 komt met een 'stijlvolle' remote; ik zou dus voor de goedkoopste gaan. De XH85 komt ook met een externe voeding, misschien goed om te weten. Je zou nog de PUS85 (IPS) kunnen overwegen voor Ambilight. Headset kan je gewoon koppelen (A2DP / SBC), zo bij Samsung.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 221563

Daarnaast dient deze bluetooth te hebben om een BT headset op aan te sluiten (dit werkt neem ik aan gewoon?)

De latency kan meevallen, licht er vooral aan hoe gevoelig je bent. Bij de meeste valt het zelfs binnen de range dat je hersenen er automatisch voor gaan corrigeren. Overigens zijn er wel degelijk tv's die het ondersteunen, ik sluit mijn Bluetooth headset ook aan op de tv voor wat specifieke games. (LG C9, dus te groot en buiten het budget voor topic starter)

Maar om vooraf te weten of het gaat werken is inderdaad lastig. Er zijn zoveel verschillende bluetooth profielen inmiddels. Dan moet je eerst uitzoeken welke profielen je eigen headset ondersteund, en vervolgens opzoeken of een specifieke tv die bt profielen ook ondersteund.

Misschien een afspraak maken bij een mediamarkt o.i.d. en vervolgens de bluetooth headset meenemen om in de winkel uit te testen. Dan weet je het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
@Anoniem: 221563

Absoluut, vandaar dat ik ook zeker probeer te benadrukken hier goed naar te kijken als het belangrijk is :)

Beter iets meer voorwerk dan teleurstelling en terugsturen.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:08

Een APTX LL (Low latency) transceiver Taotronics TT-BA07 werkt perfect mits je headset ook APTX-LL i(https://www.aptx.com/prod...ct_category=7&aptx_type=3) is.

Let op, de BA07 schakelt terug naar standaard aptx als je twee headphones aansluit. Als je twee BT headsets wil aansluiten met APTX LL kom je al snel uit bij de Avantree Oasis plus.

Overigens kan je hiermee elk apparaat met analoge uitvoering voorzien van BT (of twee headphones aansluiten), Ook leuk, je kan hem in receiver modus zetten om bijvoorbeeld van je telefoon uit te zenden naar een analoge installatie. Ik vind het echt een geweldig ding.
Pagina: 1