Reeds geopende verpakking bij nieuwe bestelde racestuur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptGummyBearz
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-05-2021
Ik heb bij (web)winkel een Thrustmaster T300RS GT racestuur besteld welke ik gisteren heb mogen ontvangen. Vervolgens valt mij op dat de doos van het stuur reeds geopend is en dat er sporen opzitten van een ander persoon. Denk hierbij aan een aantal kleine krasjes op de wheel base en het stuur zelf.

Ik heb een mail gestuurd en kreeg dit terug:
Hartelijk dank voor je mail.

Net als elke consument die een product bij (web)winkel koopt heb je bij ons 30 dagen retourrecht. Wanneer een klant een product retour stuurt binnen deze 30 dagen dan wordt dit product gecontroleerd op onze retourafdeling. Alleen wanneer een product in nette en zeer goede staat verkeerd wordt dit product retourgenomen en gaat dit onze voorraad terug in.
Wij kunnen je garanderen dat het verder om een geheel nieuw product gaat waar dan ook de volledige garantie opzit. Je kan het product dus zorgeloos in gebruik nemen.

Graag ontvang ik wat foto's van je waaruit je opmaakt dat het om een gebruikt product gaat.

Mocht je toch wensen het product te retourneren dan kan je hiervoor uiteraard een retour aanvragen. Alles over het aanvragen van een retour vind je op: *knip* link webshop

Er vanuit gaande je op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd.
Dan moet ik zeggen dat ik echt wel kan begrijpen dat geretourneerde producten die waarschijnlijk nog prima werken ook weer de verkoop ingaan maar ik ben er principieel op tegen dat mij niet vermeld word dat het om een reeds geopend product gaat wanneer ik het aanschaf. Als ik iets van 300 euro aanschaf dan mag ik toch op z'n minst verwachten dat ik gewoon een dicht gesealed product krijg of zie ik dit volledig verkeerd?

Het product is ook niet meer voorradig bij (web)winkel , zelfs als ik een nieuwe wil zou ik deze op eigen kosten moeten retourneren en elders het stuur (hopelijk wel gesealed) moeten aanschaffen.

Ik was even benieuwd naar de meningen hier. Moet ik voortaan bij online aankopen dit accepteren of niet?
Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 08-04-2021 15:28 . Reden: Naam (web)winkel verwijderd, gezien deze niets toevoegt aan de discussie bij een (lopend) geschil. ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:37
Je geeft aan dat er krassen op het stuur zitten, Dit heb je gemeld aan (web)winkel waarna zij om foto's vragen. Heb je deze naar ze gestuurd en wat is daar van de uitkomst? Wellicht kan je het stuur alsnog op hun kosten retour sturen of krijg je een korting?

Mijn inziens hoef je geen product te accepteren wat je als nieuw koopt en waar vervolgens krassen op zitten. Maar begin eens met de foto's naar (web)winkel te sturen ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 08-04-2021 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb dit ook een keer meegemaakt bij een product waarvan de voorraad op 1 stond bij bestellen.
Contact gezocht en korting gekregen. Zal daarna nooit meer bij die winkel iets bestellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Tranzity op 08-04-2021 15:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel het gevolg van de huidige WKOA regeling helaas. Dit gebeurt bij alle webshops ook bij Coolblue en Bol.com

Echter in dit geval zit er dus gebruikersschade op wat inhoud dat het product niet overeenkomst aan de verwachting die je mag hebben bij deze. Daarmee kan je stellen dat de verkoper zich niet heeft gehouden aan de overeenkomst en hem in gebreke stelling voor het kosteloos oplossen van dit probleem (wkoa moet je zelf de retourkosten betalen bij non conformiteit wel)

De wet kent echter de term nieuw niet, wel spreekt de wet over conformiteit. Daardoor kan het dus voorkomen dat je een eerder geopende doos krijgt die een andere klant heeft terug gestuurd. Zolang dit product geen schade / gebreken vertoont en ongebruikt is kan dit gewoon weer regulier verkocht worden. Op het moment zoals bij jou dat er krassen op de behuizing zit is het niet langer in de staat die je bij jouw overeenkomst mag verwachten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Verwijderd schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:38:
Het is wel het gevolg van de huidige WKOA regeling helaas. Dit gebeurt bij alle webshops ook bij Coolblue en Bol.com
Bij Coolblue worden producten die teruggestuurd zijn onder de WKOA-regeling verkocht als Tweedekansjes, met korting. Dus nee, dit gebeurt niet bij alle webshops op deze manier.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CptGummyBearz
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-05-2021
Robbie T schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:19:
Je geeft aan dat er krassen op het stuur zitten, Dit heb je gemeld aan (web)winkel waarna zij om foto's vragen. Heb je deze naar ze gestuurd en wat is daar van de uitkomst? Wellicht kan je het stuur alsnog op hun kosten retour sturen of krijg je een korting?

Mijn inziens hoef je geen product te accepteren wat je als nieuw koopt en waar vervolgens krassen op zitten. Maar begin eens met de foto's naar (web)winkel te sturen ;-)
Yes! bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels een mail gestuurd met de gevraagde foto's. Ook heb ik inmiddels een retourverzoek ingediend en per mail aangegeven dat ik graag zou willen zien dat de webwinkel deze kosten vergoed aangezien het product wat mij betreft non conform is geleverd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:40:
[...]

Bij Coolblue worden producten die teruggestuurd zijn onder de WKOA-regeling verkocht als Tweedekansjes, met korting. Dus nee, dit gebeurt niet bij alle webshops op deze manier.
Pertinent niet waar, ze doen dat alleen met producten waarvan de verpakking of het product zelf te beschadigd is om niet meer als nieuw door te gaan. Producten die gewoon netjes verpakt zijn zonder enige schade worden gewoon weer opnieuw verkocht als nieuw ook bij coolblue. Heb dit zelf meermaals meegemaakt dat de verpakking open was geweest. Zelfs met een laptop meegemaakt dat er nog gegevens van een vorige klant op stonden dat was wel heel erg slordig van coolblue maar de marketing van hun tweedekansjes concept werkt goed doordat mensen denken dat alles daar terecht komt dat is dus niet het geval.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:41
Hahn schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:40:
[...]

Nee hoor, ik heb gewoon een tondeuze bij ze gekocht die duidelijk uit de verpakking was geweest. Gaf verder niks want hij deed het perfect.... Maar het fabeltje dat alle retouren bij cb netjes in de 2ekans gaan mag wel ontkracht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:16
Alleen wanneer een product in nette en zeer goede staat verkeerd
Echt. Dit. 8)7

Maar goed. Je hebt een gebruikt product gehad dus enkele reis retour winkel.

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Lordy79

Vastberaden

Ik heb ooit in een fysieke winkel gewerkt en daar kreeg je natuurlijk ook retouren en die gingen gewoon terug de winkel in. Bijv een moederbord of videokaart die iemand wilde ruilen voor een ander model.
Als er dan geen complete verpakking meer was kreeg men ook niet het complete aankoopbedrag terug en in 9 van de 10 gevallen was daar wel begrip voor.
Zo'n incompleet artikel werd met korting verkocht of gebruikt voor de assemblage afdeling.

Ik vind dat als je betaalt voor een nieuw product je ook een nieuw product hoort te krijgen. En al helemaal als er gebruiksschade op zit!

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:31

BCC

Ok maar als iedereen geopende spullen wingert, dan is dat niet meer werkbaar? Dan worden alle producten toch 2x zo duur omdat de verkoper regelmatig nieuwe spullen in de prullenbak moet gooien / moet laten vernietigen.

[ Voor 39% gewijzigd door BCC op 09-04-2021 08:14 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:02
Wat hier al meermaals gezegd is.....het resultaat van WKOA.

Ga bij jezelf eens te raden ==> hoe vaak heb jij wel eens spullen geretourneerd onder de WKOA. Of bij meerdere winkels hetzelfde besteld om te bezien wie het eerste kan leveren.

Zolang je product werkt en onbeschadigd is mag dit gewoon.

En leuk hoor, die tweedekansjes. Maareuh....wie gaat die prijsverlaging betalen? Juist...JIJ! Doordat alle producten gewoon duurder worden om het verlies van de vele retouren te kunnen betalen. En dat alleen maar omdat er tig mensen zijn die schijnbaar niet kunnen overdenken of ze iets echt nodig hebben voordat ze het bestellen of mensen die de WKOA misbruiken om alles maar 'kosteloos' te proberen....

WKOA, maakt meer kapot dan je lief is!

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Panzer_V schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 08:28:

Ga bij jezelf eens te raden ==> hoe vaak heb jij wel eens spullen geretourneerd onder de WKOA. Of bij meerdere winkels hetzelfde besteld om te bezien wie het eerste kan leveren.

En leuk hoor, die tweedekansjes. Maareuh....wie gaat die prijsverlaging betalen? Juist...JIJ! Doordat alle producten gewoon duurder worden om het verlies van de vele retouren te kunnen betalen. En dat alleen maar omdat er tig mensen zijn die schijnbaar niet kunnen overdenken of ze iets echt nodig hebben voordat ze het bestellen of mensen die de WKOA misbruiken om alles maar 'kosteloos' te proberen....

Ben ik het niet helemaal mee eens.

Ik niet zo vaal. en als je meerdere besteelt en wacht tot de eerste die binnen is kan die andere direct retour zonder schade aan het product zelf. is alleen de verzendkosten verloren gegaan.

De schade kan de verkoper gewoon verhalen op de koper. Dus ik zou dat geen last van moeten hebben.

Tevens zitten er natuurlijk ook voordelen aan een webshop runnen ipv een stenen winkel. of denk je dat die winkel in het centrum goedkoop zijn om te huren. Als we even uitgaan van een in 2019 gemiddelde van 655 per vierkante meter per jaar. en een schoenenwinkel gemiddeld 221 m2 in 2017 voor de klant en showroom
dan ben je 144.755 euro per jaar kwijt om alleen daar te staan(dan heb ik een klein magazijn nog niet mee genomen.) en trek je alleen lokale mensen

Als webshop heb je alleen een bedrijfspand nodig ergens buiten de stad. dit kost je 54 euro per m2 per jaar. laten we de 221 M2 van de schoenen winkel uitgaan. kost je 11.934 een verschil van 132.821 euro per jaar. a 11k per maand. daar kan je aardig wat WKOA producten voor afhandelen. (dan heb ik personeel niet meegenomen)

Ja de WKOA is niet ideaal voor winkeliers. Maar een webshop runnen kost een fractie van wat een winkel kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry maar 655 euro per vierkante meter per jaar. Dan zit je bijna op de pc hoofdstraat in amsterdam.

Beetje winkel zit tussen de 100 en 200 euro per vierkante meter per jaar. En een bedrijfspand tussen de 50 en 100.

Daarnaast is een goede webshop bouwen ook absoluut niet goedkoop. Ik run beiden en denk dat onderaan de streep het verschil vooral zit in het feit dat je een webshop heel goedkoop kan runnen met slechte service waar je in een winkel minder snel mee weg komt. Webshops die alleen per mail bereikbaar zijn en vooral dropshipping doen.

Maar mijn webshop kost ook een goede 25.000 per jaar aan software ontwikkeling. 25.000 euro aan marketing. Dan nog personeel om goederen in te pakken iemand voor de administratie en iemand voor de klantenservice.

Goedkoop.. nah..

Wel ben ik van mening dat een goede winkel ook een webshop moet hebben om te kunnen overleven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:35

OMD

@loki504

Je schreef:
De schade kan de verkoper gewoon verhalen op de koper. Dus ik zou dat geen last van moeten hebben.
Dit kan dus niet. Volgens de regels wel maar in de praktijk werkt dit niet zo. Consumenten branden je af, laten overal slechte reviews achter en vertellen het verhaal vaak aangedikt in hun voordeel zodat de webshop altijd de boeman is. Sommige gaan echt tot het gaatje om je in zo een slecht mogelijk daglicht te zetten. Wij hebben dit gelukkig nog nooit meegemaakt maar ik neem mijn verlies dan ook met elke retourzending maar geloof me, we krijgen echt dingen terug wat echt schandalig is. Consumenten hebben schijt aan de webwinkels, je bent namelijk geen persoon maar een digitaal platform, er is geen emotionele verbinding.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Als het herroepingsrecht niet zou bestaan, zou ik naar de fysieke winkels gaan zodat ik alles kan uitproberen voordat ik het goedkoper online koop.
Maar nog steeds heel veel goedkoper.
OMD schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:21:
Dit kan dus niet. Volgens de regels wel maar in de praktijk werkt dit niet zo.
Dan kan het dus wel :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Nu online
Lekker off-topic hier weer allemaal 8)7

Ontopic: Ik zou niet eens beginnen aan het versturen van foto's maar het gewoon gelijk retourneren. Je bent niet blij met het product waar je voor hebt betaald en dus heb je recht om dit terug te sturen: maak daar gebruik van. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:22

Het is niet alleen de wkoa, maar ook de strijd om de laagste prijs. Een onbeschadigd en compleet geretourneerd product kan prima voor de originele prijs weer verkocht worden. Er wordt echter bezuinigd door geen goed onderzoek te doen bij geretourneerde producten. De waardevermindering van beschadigde/incomplete retouren, horen namelijk op de oorspronkelijke koper verhaald te worden. Maak producten paar procent duurder en je kunt iemand aannemen die de geretourneerde producten goed onderzoekt en netjes terug inpakt.

Die paar euro meerprijs zorgt er echter ook weet voor dat Pietje bij de concurrent zijn aankoop doet.

De consument heeft dus ook zeker een belangrijk aandeel hierin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

LA-384 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 13:16:
[...]

Die paar euro meerprijs zorgt er echter ook weet voor dat Pietje bij de concurrent zijn aankoop doet.

De consument heeft dus ook zeker een belangrijk aandeel hierin.
Ik begrijp dat dit onmogelijk is binnen de huidige regelgeving; maar ik zou graag voor een lagere prijs afzien van enig retour recht.

Ik retourneer bijna nooit; en wanneer ik dat wel doe komt dat eigenlijk altijd door gebrekkig voor onderzoek.

Als je reviews e.d. leest en je verdiept in een product is de kans op retour veel lager.

Desalniettemin zou ik in deze situatie vragen voor een korting op het product; immers product is niet 100% nieuw.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 13:21

Nullifiel

╞═══════╡

Die gebruikskrasjes die komen vanzelf wel bij gebruik.
Je kan vragen om een beetje geld retour. Zij blij dat ze niet wéér dat stuur terug hebben. Jij blij dat je wat korting hebt. Als ze niet akkoord gaan, stuur je het alsnog terug als het je echt niet lekker zit...

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:46
En in hoeverre zorgen die krasjes er voor dat je het stuur niet kan gebruiken?

Er wordt wat mij betreft wel heel erg makkelijk met non-conform gesmeten.. en als je dat vindt, stuur hem dan gewoon terug binnen 14 dagen in plaats van moeilijk te gaan doen. Dan koop je hem vervolgens ergens anders waar hij wel op voorraad is.. of was hij hier om een reden goedkoper dan bij de rest van de webshops??

:O

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-09 20:32
Het is niet WKOA hoor. Nu is mijn ervaring zo'n 20 jaar geleden, maar toen ik bij de Mediamarkt werkte, moesten we dagelijks naar de balie om teruggebrachtte producten weer in de stellingen te plaatsen. Met de klant kijken of alles compleet is (voor zover je dat kan controleren) en hup, achter weer sealen en weer het schap in.
Ik let er zelf vooral op hoe de verpakking er van binnen uit ziet. Bijv vingerafdrukken enzo en als dat het geval is, dan goed controleren of het product is zoals verwacht. Het is niet anders.
Ik heb vooral dat ik oplet met kleding, schoenen, e.d. van Wehkamp bijv. Die gaan denk ik redelijk vaak rond in het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

CptGummyBearz schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:14:
[...]

Yes! bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels een mail gestuurd met de gevraagde foto's. Ook heb ik inmiddels een retourverzoek ingediend en per mail aangegeven dat ik graag zou willen zien dat de webwinkel deze kosten vergoed aangezien het product wat mij betreft non conform is geleverd.
Ik kan natuurlijk niet oordelen over de krassen, maar een geopende verpakking op zich is niet voldoende om te zeggen dat het product niet langer conform is. Ik heb zelf ook al producten gezien die wel nieuw uit de verpakking komen maar waar toch ook al lichte, kleine beschadigingen op te zien waren vanuit de fabriek. Hoort niet, maar valt ook voor. En dat zal ook niet altijd als non-conform worden aanzien. En als het om lichte gebruikssporen gaat, waarom dan niet proberen om gewoon een compensatie te krijgen? Als je het stuur zelf gaat beginnen gebruiken komen er ook gebruikssporen op, nu zit je met heel de administratie om alles in orde te krijgen, te hopen dat het product veilig terug bij de winkel geraakt, dat je snel je geld terug hebt en dat je hetzelfde product weer ergens anders kunt gaan bestellen met opnieuw de bijhorende risicos.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

mgizmo schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:39:
Het is niet WKOA hoor. Nu is mijn ervaring zo'n 20 jaar geleden, maar toen ik bij de Mediamarkt werkte, moesten we dagelijks naar de balie om teruggebrachtte producten weer in de stellingen te plaatsen. Met de klant kijken of alles compleet is (voor zover je dat kan controleren) en hup, achter weer sealen en weer het schap in.
Ik let er zelf vooral op hoe de verpakking er van binnen uit ziet. Bijv vingerafdrukken enzo en als dat het geval is, dan goed controleren of het product is zoals verwacht. Het is niet anders.
Ik heb vooral dat ik oplet met kleding, schoenen, e.d. van Wehkamp bijv. Die gaan denk ik redelijk vaak rond in het land.
Van Zalando zijn ooit statistieken naar buiten gekomen. 1 aankoop op 3 wordt terug gestuurd. Kleding is in dat opzicht rampzalig, vooral voor de e-tailers natuurlijk. Mensen kopen iets in verschillende maten om dan, als er 1 past, mogelijks dat ene bij te houden en de rest terug te sturen.

Ook de reden waarom er vandaag enorm grote labels aan kledij hangt, zeker de duurdere stukken. Voorheen werden zulke stukken 1 weekend gedragen om daarna terug te sturen. En niet altijd netjes gewassen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Blokker_1999 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:21:
[...]

Van Zalando zijn ooit statistieken naar buiten gekomen. 1 aankoop op 3 wordt terug gestuurd. Kleding is in dat opzicht rampzalig, vooral voor de e-tailers natuurlijk. Mensen kopen iets in verschillende maten om dan, als er 1 past, mogelijks dat ene bij te houden en de rest terug te sturen.

Ook de reden waarom er vandaag enorm grote labels aan kledij hangt, zeker de duurdere stukken. Voorheen werden zulke stukken 1 weekend gedragen om daarna terug te sturen. En niet altijd netjes gewassen.
Maak daar maar 1 op 2 bestellingen retour van: https://nos.nl/op3/artike...s-je-misschien-denkt.html

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 15:53
OMD schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:21:
@loki504

Je schreef:

[...]

. Consumenten hebben schijt aan de webwinkels, je bent namelijk geen persoon maar een digitaal platform, er is geen emotionele verbinding.
Dat is een goeie opmerking en klopt vaak ook. Dit komt omdat veel webwinkels hun klanten niet opvoeden. Je marketing is dus vaak ook niet op orde. En marketing is meer dan alles genereren van sales :)

Voedt je klanten op en je zal zien dat het heel anders gaat :)

How are you doing?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

loki504 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:08:
Maar een webshop runnen kost een fractie van wat een winkel kost.
Ik zal dat de mensen die bij mij in shipping, marketing, PR, reclamaties, support, shop management, server management, sales etc etc volgende week nog even uitleggen.

Beste vriend, als jij denkt dat de paar duizend euro voor de huur van een pand ook maar een deukje slaat in een beetje webshop heb je werkelijk geen enkel idee van de werkelijke kosten. Zodra je omzet hoger is dan 250k per maand dan zijn de totale kosten per verkoop hoger in een webshop dan in een B&M winkel. Pas als je boven de 650K komt loopt dat weer gelijk, Daarom zijn er zoveel kleine webshops en "zoveel'' grote webshops en niets er tussen in.

Neem van mij aan, en ik heb winkels en webshops, dat de kosten van de huur niet veel uitmaken. Zeker niet de laatste 5 jaar waarin je elk jaar de huur omlaag kon onderhandelen. Voor panden in winkelstraten die op de Nederlandse Monopoly staan betaal ik nu 30% minder dan 5 jaar terug.

Helaas. Want meestal is dat omdat het pand naast je leeg staat (-20%). of omdat er een low cost popup in komt. Dan betaal ik nog minder. Het is een totale race naar de bodem. Voor een pand in een kleine stad in Duitsland kreeg ik dit jaar een half jaar korting, betaald door de gemeente, als ik het pand maar wilde blijven gebruiken. In plaatsen als Amersfoort, Deventer, Assen, Hoofddorp etc ben je als ondernemer die een pand zoekt absoluut koning.

Nog erger? Frankrijk, daar zijn de meeste grote supermarketen gemaakt met een winkelgalerij ervoor. Je kent het wel, de rij kassa's en daarvoor kleine winkels. Daarvan staat nu 80% leeg. Alleen kappers en opticiens zijn nog over. Als er iets anders is, moet het een schoenenwinkel zijn met een miljoen slippers in grote bakken en twee werknemers die 12 euro per uur verdienen. Die winkels betalen 500 euro per maand plus stroomkosten. En nog maken ze geen winst want de meeste zijn binnen twee maanden weer weg naar ene andere supermarkt waar ze 400 euro betalen en de twee mensen 11 euro per uur kosten (en de gemeente heeft beloofd wat kartonnen borden te plaatsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:35

OMD

stftweaker schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:44:
[...]

Dat is een goeie opmerking en klopt vaak ook. Dit komt omdat veel webwinkels hun klanten niet opvoeden. Je marketing is dus vaak ook niet op orde. En marketing is meer dan alles genereren van sales :)

Voedt je klanten op en je zal zien dat het heel anders gaat :)
Hahaha, lolbroek.
Nee, zo werkt het niet. Wel een mooie gedachte :+

Je hebt het over sales. Er wordt hier gesproken over retouren.

[ Voor 6% gewijzigd door OMD op 09-04-2021 22:33 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loki504 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:08:
[...]

... Maar een webshop runnen kost een fractie van wat een winkel kost.
lol, dat dacht ik vroeger als ontwetende ook. Helaas is dat dus niet zo.
Ja, je hoeft niet meer op een top locatie te zitten, maar andere kosten zijn enorm. Online marketing, seo, helpdesk medewerkers, programmeurs, designers, verzending, retouren etc etc.
Met een stenen winkel heb je misschien 5-8 verkopers, een chef, een inkoper en dan ben je wel klaar, online heb je tegenwoordig bizar veel kundig persooneel nodig, en dan staan de marges enorm onder druk.

Ik ben bang dat over een een paar jaar alle kleine shops weg zijn, en alleen nog de mega bedrijven overblijven, die door investeerders nu kunnen blijven bestaan, en straks massaal de prijzen omhoog gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:59
Verwijderd schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 22:58:
[...]

Ja, je hoeft niet meer op een top locatie te zitten, maar andere kosten zijn enorm. Online marketing, seo, helpdesk medewerkers, programmeurs, designers, verzending, retouren etc etc.
Met een stenen winkel heb je misschien 5-8 verkopers, een chef, een inkoper en dan ben je wel klaar, online heb je tegenwoordig bizar veel kundig persooneel nodig, en dan staan de marges enorm onder druk.

Ik ben bang dat over een een paar jaar alle kleine shops weg zijn, en alleen nog de mega bedrijven overblijven, die door investeerders nu kunnen blijven bestaan, en straks massaal de prijzen omhoog gooien.
Je moet ook niet een winkel met 1 filiaal met een grote webshop met eigen designers vergelijken. Dat is maar zoiets als een hele keten van shops.

Kleine webshops met standaard ingekochte software kunnen prima betaalbaar onderhouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 22:58:
[...]

Ik had het meer over een kleine webshop. Die met 1 inpakker en kleine helpdesk prima uit de voeten kan. En een standaard pakketje software huurt. Want een schoenenwinkel die 200m2 heeft. Daar zet je ook niet 5-8 verkopers in met een aparte inkoper en een chef. Daar sta je zelf in met 1 a 2 man voor de drukke dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
(jarig!)
Ik kreeg een keer een koffie-automaat die "getest" was - en de koffie-sporen zaten nog erin!

Ach ja, hij werkte verder prima en zag er wel nieuw uit (geen krassen bij plek waar je koffie-mok zet). Bij dezelfde webshop stuur ik regelmatig iets terug, dus ik accepteerde het :)

Je mag zelf kiezen of je het accepteert - krassen zijn natuurlijk vrij vervelend, maar als ze op plekken zitten waar krassen vrijwel gegarandeerd zijn (bijv. onderkant na paar keer gebruiken) zou ik het negeren. Je kan wellicht heel veel moeite doen en allemaal boze mailtjes sturen om een retourlabel te krijgen ipv zelf dat 10tje te betalen, maar je moet je afvragen of dat de moeite waard is.

Als je een bekrast artikel niet accepteert, zou ik eventueel nog laten weten dat jij vindt dat het product niet geleverd is conform de koopovereenkomst (jij verwacht nieuw, maar er zitten krassen op) en dat ze het zelf mogen oplossen, maar je hebt kans dat je dan een lang frustrerend welles-nietus spelletje krijgt. Uiteindelijk hebben zij je geld in handen en moeten ze wel meewerken - je recht krijgen is erg lastig. Om die rede zou ik dus gewoon accepteren of terugsturen op eigen kosten en daarna negatieve review achterlaten met je verhaal.

Zie het gewoon als een stukje variable kosten van online shoppen. Soms heb je gewoon een klein verlies buiten jouw schuld om, en ik kies ervoor om dat verlies te nemen ipv altijd het conflict aan te gaan, omdat het conflict me emotioneel meer kost dan het 10tje verzendkosten.

[ Voor 80% gewijzigd door Gamebuster op 10-04-2021 10:38 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Pagina: 1