Hey,
Ik heb een Risco ProSys 16-alarmsysteem al jaren in gebruik, en ik zou graag willen weten hoe ik dit netjes kan uitschakelen en demonteren zonder dat het alarm afgaat en zonder dat de installateur moet langskomen (wegens bedenkelijke service geen goede relatie meer mee).
Ik ben op een punt gekomen waarop ik redelijk wat kosten moet maken: onderhoud, batterijen vervangen, extra bordje met SIM-kaart voor SMS-sturing vervangen, rookmelders vervangen (10j)...dat zou mij bijna €1000 gaan kosten, dus ik dacht tijd voor iets anders en meer "smart".
Ik wil dus eerst de huidige installatie laten uitdoven zodat ik ze kan demonteren, zonder dat het alarm afgaat.
De installatie is doorsnee:
Ik heb een Risco ProSys 16-alarmsysteem al jaren in gebruik, en ik zou graag willen weten hoe ik dit netjes kan uitschakelen en demonteren zonder dat het alarm afgaat en zonder dat de installateur moet langskomen (wegens bedenkelijke service geen goede relatie meer mee).
Ik ben op een punt gekomen waarop ik redelijk wat kosten moet maken: onderhoud, batterijen vervangen, extra bordje met SIM-kaart voor SMS-sturing vervangen, rookmelders vervangen (10j)...dat zou mij bijna €1000 gaan kosten, dus ik dacht tijd voor iets anders en meer "smart".
Ik wil dus eerst de huidige installatie laten uitdoven zodat ik ze kan demonteren, zonder dat het alarm afgaat.
De installatie is doorsnee:
- Centrale bij de zekeringkast, met batterij
- Binnensirene (zonder batterij denk ik)
- Buitensirene met batterij
- Rookmelders
- Bewegingssensoren
- Twee keypads
- Netspanning naar de centrale afkoppelen
- Centrale en buitensirene schakelen over op batterij
- Laten staan totdat batterijen leeg zijn
- Centrale en alle onderdelen afkoppelen en demonteren
- Is het zo eenvoudig, of zie ik iets over het hoofd?
- Gaat er geen alarm af wanneer de batterijen dreigen leeg te lopen?
- Hoelang houden batterijen het typisch vol? Moet ik denken aan dagen, weken, langer?
- Hoe weet ik zeker dat de batterij van de buitensirene leeg is? Of kan die nooit op eigen houtje afgaan als de centrale al zonder spanning/batterij staat, wanneer ik ze open (tamper)? Ik wil niet op 6m hoogte op een ladder de volle lading van zo'n buitensirene krijgen