Aanhanger bandjes + neuswiel

Pagina: 1
Acties:

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Beste medetweakers,

wij hebben een tijdje terug een aanhangertje aangeschaft. in goede staat, maar de bandjes heb ik weinig vertrouwen in :) ik kan echter niet goed herleiden wat de maat is etc. ik mis de teksten die je normaal zou verwachten op een band.
Ik heb een offerte voor vervanging gekregen van 200 euro. (nieuwe banden + verwisselen). ik vraag me af of dat niet goedkoper kan.. en willen daar denk ik niet prijsgeven welk type band het is.

foto van de band:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_uZtCMKy4RiWxEWrF92BKS6s1w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t34TfZJhDUVKIZ2lxNFYBt66.jpg?f=fotoalbum_large

Alvast bedankt!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zie anders genoeg banden als ik erop google?

[ Voor 26% gewijzigd door Wolly op 08-04-2021 15:04 ]

• Smithkj
ah, dus 5.00 - 10 is al voldoende? bij autobanden ben ik gewend op andere gegevens te zoeken. ik zie bij google toch verschillende resultaten. ik ga nog even verder speuren.

Dank

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:25

dijkmane

biertje ?

te zien aan het scheefzittende ventiel, is dit er een met binnenband.
waarschijnlijk dus geen tubeless velg, deze had ik ook ooit onder een aanhanger.
koop goede banden, high speed trailer banden en gebruik de aangegeven druk, dan gaat t wel goed

specs : wil je niet weten

• Smithkj
ja, dat was ons ook al opgevallen. heb je daar dan nieuwe velgen voor nodig? of kun je die in stand houden.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:13
DOT-code 0709 dus week 7 van 2009, inmiddels 12 jaar oud dus. Volgens mij is er geen wettelijke limiet qua leeftijd overigens, maar je kunt je afvragen hoe goed een band nog is na zoveel jaar.

[ Voor 66% gewijzigd door ThinkPad op 08-04-2021 15:32 ]

• Smithkj
ja, die had ik ook al gezien. hoogste tijd voor vervanging :)

zouden jullie nog heel ingewikkeld doen om het merk?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:13
Ik zie trouwens met de zoekterm van @Wolly ook complete wielen (dus velg + band) voor €60-70, dus €200 voor alleen nieuwe banden lijkt mij dan inderdaad wat aan de prijs.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ThinkPadd schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:33:
Ik zie trouwens met de zoekterm van @Wolly ook complete wielen (dus velg + band) voor €60-70, dus €200 voor alleen nieuwe banden lijkt mij dan inderdaad wat aan de prijs.
De gemiddelde bandenboer rekent 20 euro voor het wisselen van een band (incl loodjes/milieuheffing/afvoer etc) dus dan zit je al op 80 euro...120 euro voor 4 bandjes zit je op 30 euro per band.

Als je zelf beetje handig bent dan is complete wielen halen een stuk goedkoper.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:18

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Dat is op zich nog een goede. 'Aanhangertje' suggereert twee wielen/banden, is dat juist?

Life is not about specs, it is about joy!

• Smithkj
dank allen. heb net inderdaad voor € 70 Vredestein banden + velg gevonden. Dus dat is totaal 140 euro (excl. verzendkosten). wellicht nog het reservewiel vervangen (moet zeggen dat ik daar nog niet eens bij stilgestaan had. én een merkband spreekt mij aan (hoewel je natuurlijk niet goed weet of het echt verschil maakt).

dus dat gaat hem worden! een wiel vervangen is geen enkel probleem. daar ben ik handig genoeg voor.

losse bandjes zou ook kunnen, maar dan moet je iets meer gaan shoppen, dus dit is ook wel lekker gemakkelijk.

dank allen!

• simonmdejong
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-11 09:05

simonmdejong

Blaat

ik heb een bagage wagentje overgenomen met 12 inch banden van 28 jaar oud, het was voor mij goedkoper om een set 13 inch velgen met banden te halen dan alleen losse 12 inch banden. een losse 12 inch band zat op ongeveer 95 euro, ex montage, een 13 inch wiel met band gemonteerd en al zat op 75 euro.

Ook heb ik dit gedaan omdat 12 inch banden erg slecht te krijgen zijn, en we er ook mee naar het buitenland willen. Het zal een stuk makkelijker zijn om snel ergens een 13 inch band te krijgen dan 12. Nu zal het lastig worden om een 10 inch band te vervangen voor een meer gangbare maat (13) omdat je gewoon met de totale hoogte van de band zit.

op trailerplus bieden ze een 5.00-10 band met velg aan voor 55 euro, die is dan ook meteen tubeless. Moet je wel even uitzoeken of de steek van de wielbouten en het naafgat overeenkomen met wat je nu hebt.

3x Homewizard PIB, 25 zonnepanelen 8050W piek power

Pagina: 1