Aansluiting afvoer wasmachine -> max hoogte?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:24
Hi,

Ik wil graag een nieuwe wasmachine afvoer aanleggen. Onder mijn electrishe boiler hangt al een afvoer met siphon. Echter hangt deze op 140-150 hoog van de grond. Is dit te hoog?

En zonee, kan ik Het knietje naar rechts vervangen door een T stuk en hier de slang in hangen?

Foto van de huidige situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xdslZXJ4nKNrvh3nzfr72B5c8TI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nvUpkCtd9TU8wC9w0fsQml50.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:36
Waarom probeer je het niet even?
Kan zijn dat het veel langer duurt om helemaal leeg te pompen.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-06 16:24

JdM

Humbled

De maximale opvoerhoogte staat waarschijnlijk gewoon in de gebruiksaanwijzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-06 23:28
De afvoer mag meestal niet hoger dan de wasmachine zelf. Als de pomp stopt loopt het water weer terug de wasmachine in.
Waar gaat de afvoer achter het hout verder heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:02
Dit ziet er niet echt uit als 40mm? Volgens mij is dit wel wat aan de dunne kant voor een wasmachine.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJlol
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-06 21:22
Mogelijk kan je ook de wasmachine hoger zetten, scheelt je ook weer in je rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:18
dit gaat niet werken de syfon is te klein om het water van de wasmanchine af te kunnen voeren.
maak eens een foto van de gehele afvoer leiding ? loop hij door de muur of naar beneden ?

sommige mensen is de wasmachnie op deze aangesloten.
https://www.warmteservice...-ic4t6cObzXhoCQpoQAvD_BwE

soms makelijker te plaatsen dan een sifon afvoer.

edit: de exacte opvoerhoogte staat in de handleing/is te vinden bij de fabrikant.

[ Voor 6% gewijzigd door miciel op 08-04-2021 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
miciel schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:58:
dit gaat niet werken de syfon is te klein om het water van de wasmanchine af te kunnen voeren.
maak eens een foto van de gehele afvoer leiding ? loop hij door de muur of naar beneden ?

sommige mensen is de wasmachnie op deze aangesloten.
https://www.warmteservice...-ic4t6cObzXhoCQpoQAvD_BwE

soms makelijker te plaatsen dan een sifon afvoer.

edit: de exacte opvoerhoogte staat in de handleing/is te vinden bij de fabrikant.
32mm gaat de muur in(gips wand) en loopt vervolgens het riool in, valt weinig aan te fotograveren zonder eerst de gipsplaten te slopen. Met een verhoger kom ik nog ong 10-20cm te kort. Tevens zal iets als https://www.bol.com/nl/p/...BM0Q.4_41.59.ProductTitle gaan mee vibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:18
er bestaan slang verlengers. of langere slangen. ik weet alleen niet of je pomp het leuk vindt.
en of het allemaal uitkomt. die dop(tutje) die post is vooral bedoelt voor vaatwassermachines.

als je het echt goed wil doen muur slopen en opnieuw beginnen.de ruimte heb je gewoon nodig.
want eigenlijk kan het niet wat je wilt je komt ruimte te kort. voor de sifons aansluitwerk etc.
en een wasmachnie mag ook niet op een 32 mm pijp. foei. dat geeft ellende.

andere opties zijn een sanibrouer. en daar de boiler en de wasmachine op aan sluiten.
de sanibreuyeur die stuit je aan op het buisje wat de muur ingaat. die pvc bocht kan je
eenvoudig verwijderen. zaag hem af na de mof. je zaagt de bocht dus kapot. (en dus niet vlak met je muur)
de sifon gooi je in de prullenbak. en dan hou je een stukje buis met een mof over.
ge neemt een verfrander. stookt het laatste stukje mof rondom warm.
(de binnenkant hoeft je niet op te warmen.) ​en je kan het er vanaf halen.
waterpomtang schroevendaairr etc. ​eventueel kan je met een mes opensnijden als hij warm is.
of even een naadje zagen in het mofje voor je gaat stoken. met een los zaagblad/schuin.
​(liever geen vlam gebruiken als je een beginner bent) je lijmt er een 2 x 45 graden bocht op
naar beneden gericht en sluit daarop uw sanibrorueur op aan. succes met je klus. :+
bij 32 mm mag je geen 90 graden bochten gebruiken voor een sanibroyer

[ Voor 10% gewijzigd door miciel op 08-04-2021 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:36
32 mm gaat prima als de afstand tussen slang en sifon maar groot genoeg is. Bij mij is dat 50 cm.
Maar in dit geval is daar geen ruimte voor.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Ik heb hier inmiddels al een jaar of 10 mijn wasmachine op 32mm aangesloten, totaal geen probleem. De sifon zit echter wel 2 meter lager dan het hoogste punt waar de afvoerslang in gestoken is. Het is mogelijk wel een iets groter risico dat de sifon het niet snel genoeg verwerkt krijgt als de machine gaat pompen, maar daarvoor zou je eerst een proefaansluiting kunnen maken. Daarvoor moet je zelf wel nog een stukje de hoogte in met de leiding zoals deze nu is TS.
Heb je de gebruiksaanwijzing al bekeken? Daar staat vast ook de minimale buisdiameter wel in vermeld.

[ Voor 74% gewijzigd door JdM op 08-04-2021 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:09
Ik heb hier ook een wasmachine op 32mm aan moeten sluiten, want er ligt simpelweg geen 40mm. Maar zo dicht op een 90° bocht en een sifon, dat gaat 100% terugslag opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Wanneer de machine lager staat is de pompdruk ook een stuk lager op de plek waar de slang op de afvoer zit, zou zomaar eens mee kunnen vallen.

[ Voor 17% gewijzigd door JdM op 08-04-2021 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
lolgast schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:16:
Ik heb hier ook een wasmachine op 32mm aan moeten sluiten, want er ligt simpelweg geen 40mm. Maar zo dicht op een 90° bocht en een sifon, dat gaat 100% terugslag opleveren.
Is dat op te lossen door een terugslagklep te monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-06 23:28
Ik denk dat je zoals @miciel al zei een broyeur nodig hebt.
Pagina: 1