Toon posts:

HDD en CD-rom probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok 1ste probleem.
Nieuwe HDD Maxtor 40Gieg
Aangesloten, BIOS ziet hem goed.
Windows staat hij niet in Deze computer/verkenner.

Maar er staan wel 2 HDD's in Apparaatbeheer.
Hoe los ik dit op?

2de probleem.
Mijn CD-rom doet niks. Als ik er een cd indouw laad hij hem maar ik kan er niet opkomen alsof de cd kapot is.
Nou lijkt het me sterk dat er al 12 cd's stuk zijn omdat ze het wel in de brander doen.

Verwijderd

HDD: al gepatitioneerd ?. Ziet je systeem em in je configuratiescherm (in system bij haddisks)
CD rom: word hij bij het booten gezien?

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:01

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

staan je master/slave jumpers wel goed?

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 augustus 2001 09:24 schreef Dirk_Hendrik het volgende:
HDD: al gepatitioneerd ?. Ziet je systeem em in je configuratiescherm (in system bij haddisks)
CD rom: word hij bij het booten gezien?
Er staan 2 keer Dezelfde HDD's Niet geformateerd of gepartitioneerd

CD-rom: Hij ziet hem bij het booten.
Op donderdag 16 augustus 2001 09:32 schreef beschuitfluiter het volgende:
staan je master/slave jumpers wel goed?
Jep

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op donderdag 16 augustus 2001 09:39 schreef jordyb het volgende:
Er staan 2 keer Dezelfde HDD's Niet geformateerd of gepartitioneerd
Uhhh... maar je moet het juist partitioneren en formatteren als je hem via verkenner enzo wil bekijken... :? Verwijder de beide hdd's uit apparaatbeheer, reboot, ga naar disk manager, partitieer en formatteer ze!

Wat cdrom betreft, probeer het op een andere kabel/connector aan te sluiten dan waar hdd zit. Bijv als slave achter de bakker.

Verwijderd

Eerst maar eens partitioneren??...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 augustus 2001 09:49 schreef Dirk_Hendrik het volgende:
Eerst maar eens partitioneren??...
Zucht
Moet ik weer fdisk gaan opzoeken.
Nou ja voorruit dan maar weer.

Cd-rom:
Mobo - HDD1 - HDD2
Mobo - CD-rom - Bakker

Dat zijn de kabels van de IDE-controllers.
Zo heeft hij het altijd gedaan.

Verwijderd

Fdisk zoeken?? dat lijkt me niet echt heel moeilijk... Wat had je dan verwacht. Dattie vanut de fabriek al gepartitioneerd en gefaormatteerd zou zijn?? Het is geen floppie!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Huh dubbelpost? :+

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sinds wanneer had je problemen met je CDROM drive? Sinds bijplaatsing van nieuwe HDD?

Probeer CDROM als slaaf achter de bakker te zetten, das ook de meest ideale oplossing. De bakker zou altijd voorrang moeten krijgen.

Indien DMA ingeschakeld op CDROM, schakel deze eens uit om te kijken wat er gebeurt.

Verwijderd

Ik had laatst ook dat toen ik me dmax60 schijfen erin hing, en toen ging ik even me UDMA drivers installen, uhhh weg DVD/CD Speler, in me hardwarespecs, zag tie ze wel staan, maar in me windows verkenner niet of heel soms, maar dan doet tie niks.

Ik heb ze maar geunstalled die drivers, helaas me brander nu niet op dma33 en me aopen weer wel.

Maar iets beter dan niets... :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 augustus 2001 10:20 schreef Dirk_Hendrik het volgende:
Fdisk zoeken?? dat lijkt me niet echt heel moeilijk... Wat had je dan verwacht. Dattie vanut de fabriek al gepartitioneerd en gefaormatteerd zou zijn??
Dat zou wel erg handig zijn :)
Op donderdag 16 augustus 2001 10:24 schreef BalusC het volgende:
Sinds wanneer had je problemen met je CDROM drive? Sinds bijplaatsing van nieuwe HDD?

Probeer CDROM als slaaf achter de bakker te zetten, das ook de meest ideale oplossing. De bakker zou altijd voorrang moeten krijgen.

Indien DMA ingeschakeld op CDROM, schakel deze eens uit om te kijken wat er gebeurt.
Nee opeens deed hij niet veel meer.

Ik zal slaaf proberen en DMA uitzetten ook proberen.
Op donderdag 16 augustus 2001 10:26 schreef dj-krok het volgende:
Ik had laatst ook dat toen ik me dmax60 schijfen erin hing, en toen ging ik even me UDMA drivers installen, uhhh weg DVD/CD Speler, in me hardwarespecs, zag tie ze wel staan, maar in me windows verkenner niet of heel soms, maar dan doet tie niks.
Ike ook dmax60 maar bij mij helemaal niks en heb geen speciale drivers ervoor.
Pagina: 1