Wat als FPS lager is dan HZ

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemTTexzGG
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08-04-2021
Stel ik heb een 240hz monitor maar ik haal maar een steady 200FPS. Heb ik dan bepaalde nadelen?
Is het dan slimmer om een 165HZ monitor te halen of raden jullie nog steeds 240HZ aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:39
Zoek dan gelijk op G-Sync en Freesync!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemTTexzGG
Had ik gedaan en bedankt voor jullie antwoorden. Maar hier krijg ik toch niet helemaal het antwoord wat ik wil.

Ik ga cold war spelen op pc en speel competitive heb een setup met een 3070 en r5 5600x. Op competitive setings varieert de fps tussen de 210 en 240.

Is het slim om dan een monitor met 240hz te spelen of op een 165hz scherm omdat je fps er dan overheen gaat.

Of is het de beste optie misschien 240hz en dan gsync aan zetten voor een competitive shooter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Welke antwoorden heb je gevonden, en waarom is dat niet genoeg voor je? Want met de zoektermen die je inmiddels al gegeven zijn moet dit prima te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemTTexzGG
de vraag of het beter is om te gaan voor 165hz of 240hz in mijn geval vind ik lastig vinden. ook met jullie zoektip.

Sorry dat ik het niet zo makkelijk uit die sites haal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:32
https://blurbusters.com/f...-rate-above-refresh-rate/

Conclusion
Yes, there are competitive advantages to frame rates higher than refresh rates!
That said, 240 Hz G-SYNC and Low-Lag VSYNC ON are also good options too.

Ookal snap ik er de ballen van, conclusie is dus refreshrate kan beter lager zijn dan je fps.
Maar goed, even de disclaimer erbij.
Ik speel geen shooters en heb nog nooit meer dan 60 fps gehaald op mijn pc's met welk spel dan ook en zie pas verschil als ik imput lag ga krijgen. Zoals "vroeger" bij WoW even de 40 man raid full out ging.

[ Voor 26% gewijzigd door Morelleth op 08-04-2021 12:39 ]

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
SemTTexzGG schreef op donderdag 8 april 2021 @ 12:34:
de vraag of het beter is om te gaan voor 165hz of 240hz in mijn geval vind ik lastig vinden. ook met jullie zoektip.

Sorry dat ik het niet zo makkelijk uit die sites haal
Het is helemaal prima als je het lastig vindt, maar waarom ik nu even lastig doe is omdat je er weinig moeite in lijkt te steken. En hier wordt wel eigen inzet verwacht.

In plaats van 'ik snap het niet, wat is beter?' kan je ook zelf wat voorbeelden geven van antwoorden die je hebt gevonden, maar niet helemaal snapt, en wat je geprobeerd hebt om het wel te snappen. Dan kunnen we daarmee helpen, in plaats van het hele antwoord maar gewoon op een presenteerblaadje aan te reiken ;)

Nog wat hints:
• G-Sync en FreeSync zorgen ervoor dat als de FPS niet de refreshrate (Hz) haalt, dat het beeld toch goed blijft.
• Hogere FPS en refreshrate kan voordelen hebben bij competitieve spellen, zoals shooters.

Die hints samen is eigenlijk al je antwoord.

Pagina: 1