Niko Home Control II

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentitten
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-09 20:54
Ben sinds enkele dagen aan het spelen met mijn nieuwe Niko Home Control II installatie. Dit werkt bijna uitsluitend voor mijn verlichting.

Waar ik naar op zoek ben zijn tips en tricks, mogelijkheden en voorbeelden. Voorlopig lijkt de software vrij beperkt te zijn.

Wat ik bijvoorbeeld vreemd vind is
- routines/scenes/sferen kan je aan zetten maar niet uitschakelen met dezelfde knop. Daarvoor heb ik een routine gemaakt die exact het omgekeerde doet.

- door een condition toe te voegen kan ik een tweede functie toewijzen aan één schakelaar. Switch mode on.
Wat mij gisteren niet lukte was om achter één schakelaar het volgende te doen in mijn keuken. Eerste druk = zet verlichting boven eiland aan. Tweede druk = Voeg nog de andere spots ook toe. Derde druk = Alle lichten uit de eerste twee stappen uit doen.

Is dit de goede plaats om wat interactie te zoeken over Niko ? Zijn er hier experts ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Ik ben zelf tevreden met wat ik heb qua routines.

* Aanqwezigheids simulatie
* 'Naar bed' welke in de juiste volgorde all verlichting uitdoet en indien nodig de verwarming op avondinstelling zet.

Ik heb zelf qua Niko 2 goede ervaringen met hun support afdeling gehad. :)

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:04
heb ook het huis volzitten met nhc2. Heb het huis nu wel ingesteld zoals voor ons handig is. Gebruik echter bijna lange na niet alle mogelijkheden (schema's om de lichten op een bepaald tijdstip altijd aan/uit te doen, etc).
wel diverse sferen om zo met een druk op de knop een hele rits aan/uit te doen.
vwb de drukknoppen; volgens mij kun je alleen kort/lang drukken verschillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentitten
Het is me ondertussen gelukt om met één drukknop verschillende lichten te sturen zonder echt een sfeer te maken. Wat die knop doet is cirkelen doorheen verschillende lampen. In mijn geval :

- Alle lichten uit
- 1ste druk: spots boven keuken eiland
- 2e druk: spots rond keuken eiland er bij
- 3e druk: spots boven fornuis aan
- 4e druk: spots boven de eettafel er ook bij
- 5e druk: alles uit. Het proces begint dus eigenlijk opnieuw.

Ik ben altijd geïnteresseerd in nog andere mogelijkheden.
Kan je Niko apparaten ook besturen met Domoticz ? Of andere ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aandegrift
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 03-10 20:49
NHCII is onder andere eenvoudig te koppelen met IFTTT (If this, then that), wat Engels is voor Als dit, dan dat.
Dit is een platform waarop bijna elke partij/leverancier wel een koppeling heeft.
Zo kan je bijvoorbeeld je NHCII weer koppelen aan je Siemens vaatwasser (Als je dat handig vind ;) )

Indien Domoticz aan IFTTT zit, kan je via dit platform koppelen met NHCII

Zonder de IFTTT (tussen)koppeling kan je NHCII ook direct koppelen met een reeks aan apparatuur en diensten:

Bijvoorbeeld: Sonos/Bose/Alexa/HeyGoogle/NIBE/DUCO/Renson/Reynaers/SMA/Smappee/Vaillant en Velux.

Dit regel je eerst via je mynikohomecontrol account.

Nibe S2125-12 (verwarming en actieve koeling), SMO S40, Remeha Ace 35c, Niko domotica integratie, Jaga Briza fancoils

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 08:59
Iemand die instaat is om de digitale meter uit te lezen in home assistant via de Niko home hub ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentitten
Gelezen, maar nee, nog niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-10 09:45
dentitten schreef op zondag 18 april 2021 @ 14:37:
Het is me ondertussen gelukt om met één drukknop verschillende lichten te sturen zonder echt een sfeer te maken. Wat die knop doet is cirkelen doorheen verschillende lampen. In mijn geval :

- Alle lichten uit
- 1ste druk: spots boven keuken eiland
- 2e druk: spots rond keuken eiland er bij
- 3e druk: spots boven fornuis aan
- 4e druk: spots boven de eettafel er ook bij
- 5e druk: alles uit. Het proces begint dus eigenlijk opnieuw.

Ik ben altijd geïnteresseerd in nog andere mogelijkheden.
Kan je Niko apparaten ook besturen met Domoticz ? Of andere ?
Heb je dit gemaakt door middel van if then else?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentitten
Ja, in combinatie met virtuele statussen. Ik zit momenteel op de verkeerde computer. Indien je het specifiek wil weten, kan ik dieper in detail gaan. Ik vond hier niet echt compleet voor de hand liggend. Vandaar ook dat ik het al vergeten ben :)
Pagina: 1