Toon posts:

2 vraagjes over PC-bouw

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga voor het eerst een PC zelf bouwen en heb daarover een 2-tal vragen:

Ik wil op een epox EP-8KTA3+ PRO moederbord 2 * 256 cas 2 PC133 SDRAM plaatsen en een AMD TB met 266 FSB.

Een AMD TB met 266 FSB, heeft dat nut (de 266 FSB) met een Epox EP-8kta3+pro bordje?
M.a.w. wanneer heeft 266 fsb nut?

Een raid-bord: kan je die (de epox) ook gebruiken zonder RAID? Ik wil eigenlijk een RAID-bord om lekker veel IDE-aansluitingen te gebruiken zonder dat je moeilijk moet gaan doen over welke zaken (harddisk, Cd-speler/writer) wel of niet bij elkaar (master/slave) kunnen.
Wat ik wil gaan gebruiken is 2 harde schijven, een DVD-speler, een cd-writer en een ZIP-drive.

Alvast bedankt!

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 18:36
Als een Slot a mobo de AMD 760 (toch?) of de VIA KT133A Chipset heeft, ondersteund het de 133 bussnelheid dus ook de AMD Thunderburd 266.

Die bussnelheid wordt dmv. DDR 'verdubbeld' vandaar de verschillende snelheden

En je kan idd de raid connectors gebruiken als extra IDE connectors, je kan in het raid bios de raid functie op disabled zetten, zodat je 4 'normale' IDE connectors hebt

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op donderdag 16 augustus 2001 09:16 schreef wollie het volgende:
Een AMD TB met 266 FSB, heeft dat nut (de 266 FSB) met een Epox EP-8kta3+pro bordje?
M.a.w. wanneer heeft 266 fsb nut?
De vraagstelling begrijp ik niet echt. 266MHz heeft pas nut als je mobo het ondersteunt (doet ie ook) en als je snelheid wil (wil je toch ook gezien de specs) :?
Een raid-bord: kan je die (de epox) ook gebruiken zonder RAID?
Jazeker. Gewoon even afblijven van de RAID BIOS (bereikbaar via CTRL+H, of was het F bij een HPT370?), dan behandelt ie de harddisks gewoon afzonderlijk. Als je later RAID wil, dan kun je dat via de RAID BIOS zelf instellen.

Verwijderd

Topicstarter
De vraag met betrekking tot de 266 FSB gaat om het volgende:

Heeft 266 FSB nut met SDRAM of moet ik daar inderdaad DDR-ram voor gebruiken (in dat geval heeft een 266 FSB weinig nut op de EPOX met SDram...)?

Verwijderd

De FSB en het RAM staan los van elkaar in principe. Je kunt best een 266 Mhz FSB Tbird gebruiken met PC133 SDRAM. En dat is gewoon snel.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neen, je plankje ondersteunt geen DDR geheugen... Je kunt er dus alleen SDRAM reepjes op proppen. Deze lopen gewoon op 133 FSB richting chipset. Die 266 FSB loopt alleen tussen processor en chipset.

Als je DDR geheugen wil, zul je een ander plankje moeten kopen waar DDR geheugen op kan. Bijvoorbeeld de EP-8K7A+.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet genoeg... (denk ik)

thanx everyone!

Verwijderd

En anders vraag je maar. (en searchen natuurlijk)
Pagina: 1