Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• bucovaina89
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 20-04 15:31
Voor mijn werk zou ik een POC willen maken om Docker te integereren in onze bestaande virtualisatie-infrastructuur. Ik heb een concept in mijn hoofd maar ik heb niet veel ervaring met Docker. Ik wil anderen hun mening over wat ik misschien anders/beter of vooral niet kan doen.

Wij draaien vSphere 7.0.1 op 4 BL460c gen9/10 blades in een C7000. Storage is een 3PAR/MSA204 over FC/SAS resp.

Voor de POC zou ik in totaal 3 Linux Debian servers willen draaien. 2 fysieke(compute resources) en 1 VM(storage):

De Docker hosts zouden op een fysieke blade draaien om een vorm van HA te hebben mocht 1 blade crashen dat de containers elders kunnen worden opgestart. Ik heb nog geen backup strategie voor deze hosts maar met Ansible heb ik hoogstwaarschijnlijk binnen het uur terug een werkende host mocht er eentje plat gaan. Ik vermoed dat in geval van een "Docker OS crash", de meeste containers binnen de ~seconde zouden kunnen migreren (vMotion variant maar dan sneller, en ook afhankelijk van welke container, gitlab/confluence,jira heeft tijd nodig om te 'booten') naar een andere Docker host. Ik vermoed ook dat je de setup zodanig in elkaar kan steken dat op de fysieke Docker hosts geen data staat die niet met Ansible recreërbaar is. Ik vermoed dus dat de mogelijke backup strategie voor de fysieke blades: "geen backup nodig" is :).