Wifi Camp Pro 2 - ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.butterman
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-08-2024
Heb een aantal vraagjes voor iemand die op de camping een Wifi Cam Pro overweegt. Ten eerste, los van dat je een eigen SSID kan maken waar je dan je eigen devices veilig achter kan knopen, ben ik benieuwd of het ook echt helpt voor een beter signaal. Als het wifi signaal op een camping al matig is neem ik aan dat je van matig niet ineens iets goeds kan maken?

Daarnaast zijn er twee types. Kan niet helemaal helder worden in de specs wat nou het echte key verschil tussen beiden is. Zijn er mensen die ervaringen met dit apparaat hebben ?

https://www.bol.com/nl/p/...ge#product_specifications

https://www.bol.com/nl/p/...ge#product_specifications

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.butterman
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-08-2024
Zie uiteindelijk dat de iets duurdere een betere antenne heeft alleen dan geen MacOS support. Is dat ook puur voor het gebruik van de wifi ? Kortom, dan zou je er niet met een macbook / iphone op kunnen of heb ik het dan helemaal verkeerd :)

Ander forum:
Re: nieuwe wifi camp pro 2v2
Bericht door rkjansen » wo 3 jun 2020 11:37

fabrikant zelf ff gemaild en die komen met het volgende:

The packing contents of these two items are as follows:
1. CampPro 2: R36A+Tube-U(N)+AOA-2409TF
2. CampPro 2 v2: R36A+Tube-UNA+AOA-2409TF.

Enclosed please also find spec of CampPro 2/CampPro 2 v2, Tube-U(N) & Tube-UNA for your evaluation. The difference between Tube-U(N) and Tube-UNA is chipset and driver supporting. Tube-UNA’s chipset is Atheros; Tube-U(N) is Ralink. CampPro 2 v2 with Tube-UNA bundled has better throughput for hotspot connection but it just supports WIN & Linux drivers, not MAC one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:10
Ik verwacht dat de externe antenne veel beter signaal kan oppakken dan je mobiele apparaten en dat het dus wel zin heeft.
Het beste is dan wel om die externe antenne hoog op te hangen.
Maar als het externe signaal echt zwak is, omdat je bijvoorbeeld helemaal achteraan in de hoek staat achter een bomen rij, dan blijft het een probleem.

Daarnaast is mijn ervaring op campings, vooral in het buitenland, dat de wifi sterkte niet het grootste probleem is maar de internetlijn daar de bottleneck is.
(Helaas is mijn ervaring ook dat mijn eigen provider daar ook een slecht signaal heeft en dat het schipperen is)