Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Dracula
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 14-04 16:25
Ik ga eind van de maand mijn werkgever verlaten.

Nu neem ik eerst nog 2 weken vakantie op dus officieel is mijn laatste werkdag 30 april. Echter wil mijn werkgever nu al dat ik alle spullen inlever voor de vakantie dus 16 april.

Kan dit zomaar?

Onder spullen versta ik; laptop, telefoon, auto

• RM-rf
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:51

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Als de betreffende spullen voor arbeidsdoeleinden beschikbaar gesteld zijn, mag de werkgeer ze innemen als er geen werk uitgevoerd wordt.

enkel als er expliciet toesteming is voor privégebruik is dit mogelijk...
het is mogelijk dat dat voor de lease-auto wel het geval is, als je fiscale bijtelling ervoor betaald is dat voor privegebruik, en zou je betalen (tot je officiele dag van uittreden voor iets dat je niet hebt)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Rowdy.nl
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 13-04 08:10

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

IANAL, maar een paar jaar terug had mijn broer hetzelfde probleem met zijn werkgever; wij hebben die auto pas op 31 december ingeleverd. Of dat nu nog geld, geen idee, maar het is onderdeel van je vergoeding (verkapt loon)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• Question Mark
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21:43

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

Lastig, het ligt denk ik aan de voorwaarden waaronder deze verstrekt zijn. Vaak zijn deze middelen toegekend "voor de uitoefening van de functie", en die vervul je niet meer tijdens je vakantie.

Duik even goed in de toekenningsregels of neem contact op met je OR.

Vanuit goed werkgeversschap zou ik het overigens normaal vinden om de datum tot einde dienstverband aan te houden, maar niet elke wergever is automatisch een goed werkgever.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Xanthine
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 19:28
Nee, je gaat 30 april pas officieel uit dienst, dus je hebt recht op je auto/telefoon tot die datum want dat is gewoon deel van je loon.
De werknemerbehoudt het recht om tijdens zijn vakantie met de bedrijfswagen te rijden.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

Xanthine schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:00:
Nee, je gaat 30 april pas officieel uit dienst, dus je hebt recht op je auto/telefoon tot die datum want dat is gewoon deel van je loon.

[...]
Even nieuwsgierig, wat is de bron van bovenstaande quote?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Dracula
Xanthine schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:00:

[...]
Waar komt die info vandaan?

En inderdaad ik mag prive rijden en prive bellen.

Ik heb inderdaad voor deze maand dan ook al bijtelling betaald / ga ik betalen.

Of verrekenen ze dat dan naar ratio

• Xanthine
Question Mark schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:01:
[...]

Even nieuwsgierig, wat is de bron van bovenstaande quote?
juridischforum.be en eigen ervaring :P

• Dracula
Xanthine schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:02:
[...]

Ah ok dit gaat om NL :-)

• Dracula
Question Mark schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:00:
Lastig, het ligt denk ik aan de voorwaarden waaronder deze verstrekt zijn. Vaak zijn deze middelen toegekend "voor de uitoefening van de functie", en die vervul je niet meer tijdens je vakantie.

Vanuit goed werkgeversschap zou ik het overigens normaal vinden om de datum tot einde dienstverband aan te houden, maar niet elke wergever is automatisch een goed werkgever.
OR hebben we niet, en in het regelement kan ik er niks over vinden.

• page404
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:11

page404

Website says no

Ook ik ben geen jurist, maar wat is het verschil tussen 3 weken in de zomervakantie waar je met je lease-auto naar Italië rijdt, of 2 weken aan het einde van je dienstverband? En wat als je de laatste dag (of het laatste uur >:) ) alsnog komt werken? Mag je je spullen dan wel houden

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Xanthine
Kan me niet voorstellen dat het bij jullie anders is. Zolang er niet specifiek in de car policy wat anders staat vermeld maakt de auto deel uit van je verloning.

Ook een tip: maak veel foto's van de wagen als je hem inlevert en laat een document tekenen ter plaatse, je werkgever lijkt me niet echt aangenaam te zijn en zo vermijd je eventuele problemen achteraf.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

Xanthine schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:02:
[...]

Dit gaat om Nederland. In Nederland kent men verschil tussen een arbeidsvoorwaardelijke toekenning van een leaseauto, of een functionele toekenning. Dat kán verschil maken in de beoordeling.

• Safaci
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:05

Safaci

Transhumanist

Voor de auto heb je bijtelling betaald (en een leasebedrag neem ik aan). Dus daar heb je recht op tot en met de laatste dag. Bij mij is de auto ook pas de laatste werkdag opgehaald.

Voor de laptop / telefoon weet ik het niet..hangt van de afspraken af die je hebt gemaakt (mondeling / schriftelijk).

"All living organisms are no more than walking algorithms" - A. Kadmon Killed by bad philosophy PSN: Saffaci (GTAV, Driveclub)

• com2,1ghz
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23:16
Gewoon ff checken met je HR hoe het zit met de bijtelling hierover. Soms vergeten ze dit omdat andere collega's aasgieren op je auto en zien ze dit als een kans.

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21:42
Safaci schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:06:
Voor de auto heb je bijtelling betaald (en een leasebedrag neem ik aan).
Bijtelling is geen overeenkomst met de werkgever maar met de belastingdienst. Dus dat zegt niks over je rechten over de auto.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

Safaci schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:06:
Voor de auto heb je bijtelling betaald (en een leasebedrag neem ik).
Dracula schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:02:
[...]
Ik heb inderdaad voor deze maand dan ook al bijtelling betaald / ga ik betalen.

Of verrekenen ze dat dan naar ratio
Met de eindafrekening die je gaat krijgen kan alles nog verrekend/hersteld worden. Je kunt dan lastig rechten ontlenen aan het feit dat er bijtelling inghouden is.

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23:30

t_captain

Moderator General Chat
Dracula schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:56:

Nu neem ik eerst nog 2 weken vakantie op dus officieel is mijn laatste werkdag 30 april. Echter wil mijn werkgever nu al dat ik alle spullen inlever voor de vakantie dus 16 april.

Kan dit zomaar?

Je bent op 16-4 voor het laatst op de zaak en hebt daarna de spullen niet nodig voor je werk? Dan is het alleen maar logisch dat je op de 16e je laptop en telefoon inlevert. Het zijn bedrijfsmddelen en dienen op aangeven van je baas worden ingeleverd.

Met de auto ligt het net even anders. Als het een auto met recht op privegebruik is, dan is het een zaak van dubbele betekenis: primair bedrijfsmiddel, secundair arbeidsvoorwaarde.

Heeft je werkgever een alternatieve vergoeding voor mensen die geen leaseauto rijden? Bijvoorbeeld een mobiliteitsbudget? Dan is het verzoek om je auto in te leveren redelijk en billijk. Is dat niet het geval, en staat het recht op een leaseauto wel in je arbeidsovereenkomst? Dan kun je AFAIK aanspraak maken op privegebruik van de auto tijdens de laatste twee weken van je dienstverband.

• Ivow85
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 23:03
Indien de zaken onder je secundaire arbeidsvoorwaarden vallen en privé gebruik expliciet toegestaan is: onderdeel van de arbeidsovereenkomst, dus recht op gebruik tot einde arbeidsovereenkomst.

Indien het zaken betreft die slechts 'ter beschikking gesteld zijn voor de uitvoering van je taken' of het afleggen van woon-werkverkeer waarbij prive gebruik gedoogd wordt, mag de werkgever vragen of je het voor je vakantie inlevert. In je vakantie voer je immers geen taken uit en maak je geen woon-werkverkeer.

[Voor 3% gewijzigd door Ivow85 op 08-04-2021 10:13]

Gasloos sinds 02-11-2017. Gasaansluiting op initiatief van Liander verwijderd op 30-04-2018. Nooit een rekening van Liander ontvangen.

• Safaci
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:05

Safaci

Transhumanist

Question Mark schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:09:
[...]

[...]

Met de eindafrekening die je gaat krijgen kan alles nog verrekend/hersteld worden. Je kunt dan lastig rechten ontlenen aan het feit dat er bijtelling inghouden is.
Als alles verrekend wordt, dan is het natuurlijk een ander verhaal. :)

"All living organisms are no more than walking algorithms" - A. Kadmon Killed by bad philosophy PSN: Saffaci (GTAV, Driveclub)

• Dracula
Laptop en telefoon kan me niet zo veel schelen, auto is wat vervelender omdat ik de auto voor mijn nieuwe job pas later krijg.

Daarnaast is de wagen een secundaire arbeidsvoorwaarde die je krijgt als je een bepaalde functie niveau hebt en er mag prive mee gereden worden

• Powergrim
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 21:55
Makkelijke oplossing, laatste werkdag gewoon op de laatste dag van de maand zetten en dus één dagje terugkomen om spullen in te leveren. Zo heb ik het in het verleden ook gedaan. In het beste geval kan je één dag laten uitbetalen met je laatste loon. En de dag die je moet "werken" ben je na 4 uurtjes al wel weer klaar mee.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

Dracula schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:12:
Daarnaast is de wagen een secundaire arbeidsvoorwaarde die je krijgt als je een bepaalde functie niveau hebt en er mag prive mee gereden worden
Hoe is geborgd dat de auto daadwerkelijk een arbeidsvoorwaarde is? Dat is het meest belangrijke stuk in deze hele discussie.

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
Een auto met recht op privegebruik is een arbeidsvoorwaarde. Ook als deze niet expliciet als zodanig is benoemd.

https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBMNE:2016:1848

• Question Mark

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik loop vanuit mijn werkzaamheden als OR-lid hier vaak tegenaan, en de conclusie is iets minder zwart/wit in de praktijk. In je link staan bovendien het volgende:
Ten behoeve van die functie is door CDS een auto van de zaak ter beschikking gesteld. Dit is ongeclausuleerd opgenomen in het aanhangsel bij de arbeidsovereenkomst van 29 december 2009 waarbij specifieke afspraken zijn vastgelegd: “Voor wat betreft de keuze van een leaseauto bent u ingedeeld in categorie B2”.
De toekenning van de leaseauto is in dit geval opgenomen in de arbeidsovereenkomst. In dat geval is het idd een arbeidsvoorwaardelijke toekenning.

In sommige arbeidsovereenkomsten staat vaak dat een auto toegekend is "voor de uitoefening van de functie", waarbij ook vaak privé gereden mag worden. Dan wordt het verhaal al lastiger. In de praktijk wordt dan vaak gekeken naar de periode waarin een werknemer een leaseauto privé al mag gebruiken. Zie bv. ook de uitspraak in de zaak van de Rabobank. Daar is een periode van 10 jaar aangehouden.

https://www.recht.nl/rech...i=ECLI:NL:GHAMS:2020:2110
Het ter beschikking hebben van een leaseauto is een arbeidsvoorwaarde (geworden) voor die werknemers met wie dat uitdrukkelijk is overeengekomen alsmede voor diegenen die langer dan 10 jaar een leaseauto ter beschikking hebben gehad omdat de steeds voor 5 jaar aangegane leaseovereenkomst dan tenminste tweemaal is verlengd, zodat de werknemers er gerechtvaardigd op mochten vertrouwen dat zij in beginsel de resterende tijd van hun arbeidsovereenkomst recht zouden hebben op een leaseauto.
TS moet even in zijn arbeidsovereenkomst, cao of personeelshandboek kijken wat de exacte toekenningsregels zijn. (en even aangeven hoelang hij al de beschikking heeft over een leaseauto).

[Voor 5% gewijzigd door Question Mark op 08-04-2021 10:33]

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Los van of je er recht op hebt: moet je het willen? Elke schade is aantoonbaar niet werkgerelateerd maar bij privé-gebruik. Laat morgen de laptop uit handen vallen en de werkgever zou kunnen proberen de schade op jou te verhalen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Diederik
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Dracula schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:12:
auto is wat vervelender omdat ik de auto voor mijn nieuwe job pas later krijg.
Geef dit gewoon aan bij je huidige werkgever, en vraag om de auto later in te leveren.

Ik heb het 2 kanten meegemaakt, auto eerder krijgen dan ingang dienstverband, en auto langer gebruiken dan einde dienstverband.

In goed overleg is er veel mogelijk, en moet je zeker niet op je strepen gaan staan, maar je situatie uitleggen.

Zet je voicemail uit!

• Dracula
Ik heb meteen vanaf start dienstverband de auto gekregen.

Maar anyway alles is nu toch geregeld, ik kan einde van de maand inleveren.

Kennelijk praten HR en managers langs elkaar heen en doen ze aannames zonder feiten te checken....

Iets met assumptions are the mother of all fuck ups

• JKen
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 14-04 17:19
Zolang je werkgever de eigenaar is van de spullen dan mag dat zeker.

• PainkillA
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 14-04 12:00
Dracula schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:56:

Kan dit zomaar?

Tja dat is het risico van een leaseauto. De baas huurt die auto zodat jij daarmee je werk kan uitvoeren dus lijkt mij niet meer dan logisch dat ze de spullen alvast innemen als je er toch niet meer mee gaat werken.

Wat is sowieso het probleem met het inleveren van je latop of mobiel? Dat zijn puur werkspullen. Een auto kan ik nog snappen omdat je het toch prive als vervoermiddel gebruikt. Misschien ene optie om anders prive ene laptop en telefoon aan te schaffen zodat je daar prive zaken op kan uitvoeren en nooit afhankelijk bent van je baas daarvoor?

• Dracula
PainkillA schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:42:
[...]

Tja dat is het risico van een leaseauto. De baas huurt die auto zodat jij daarmee je werk kan uitvoeren dus lijkt mij niet meer dan logisch dat ze de spullen alvast innemen als je er toch niet meer mee gaat werken.

Wat is sowieso het probleem met het inleveren van je latop of mobiel? Dat zijn puur werkspullen. Een auto kan ik nog snappen omdat je het toch prive als vervoermiddel gebruikt. Misschien ene optie om anders prive ene laptop en telefoon aan te schaffen zodat je daar prive zaken op kan uitvoeren en nooit afhankelijk bent van je baas daarvoor?
Ja snap hoe het werkt, vroeg me alleen af wat de regels waren.

In inderdaad het ging vooral om de auto, ik was niet van plan hier nog ff flink mee te cruisen (kan momenteel ook helemaal niet want waar moet ik heen) maar helemaal geen auto meer tot einde maand is ook wat lastig.

Laptop en telefoon waren inderdaad minder relevant en ik kan wel 3 weken zonder telefoon en laptop das geen probleem.

Ow en ehm ik heb een mobiel met dual sim, zakelijk en prive maar maar 1 telefoon. Anders loop je zo met 2 van die dingen rond en das ook weer zo lastig (vind ik)
Diederik schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:56:
[...]

Geef dit gewoon aan bij je huidige werkgever, en vraag om de auto later in te leveren.

Ik heb het 2 kanten meegemaakt, auto eerder krijgen dan ingang dienstverband, en auto langer gebruiken dan einde dienstverband.

In goed overleg is er veel mogelijk, en moet je zeker niet op je strepen gaan staan, maar je situatie uitleggen.
Helemaal mee eens, was ook niet van plan er een "gevecht" van te maken en het is allemaal goed gekomen. Was gewoon even benieuwt naar de rechten en plichten van de werkgever / werknemer.

[Voor 20% gewijzigd door Dracula op 08-04-2021 13:48]

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
De meeste uitspraken lijken in het voordeel van de werknemer te zijn.

Een auto +privegebruik, ook al is die niet "als arbeidsvoorwaarde" toegekend, wordt wegens het gewoonterecht wel als zodanis gezien. Heineken, Rabobank, HP, etc.

• page404
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:11

page404

Website says no

Dracula schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:47:
[...]

Ja snap hoe het werkt, vroeg me alleen af wat de regels waren.

In inderdaad het ging vooral om de auto, ik was niet van plan hier nog ff flink mee te cruisen (kan momenteel ook helemaal niet want waar moet ik heen) maar helemaal geen auto meer tot einde maand is ook wat lastig.

Laptop en telefoon waren inderdaad minder relevant en ik kan wel 3 weken zonder telefoon en laptop das geen probleem.

Ow en ehm ik heb een mobiel met dual sim, zakelijk en prive maar maar 1 telefoon. Anders loop je zo met 2 van die dingen rond en das ook weer zo lastig (vind ik)

[...]

Helemaal mee eens, was ook niet van plan er een "gevecht" van te maken en het is allemaal goed gekomen. Was gewoon even benieuwt naar de rechten en plichten van de werkgever / werknemer.
Sowieso vind ik het wel wat zeggen over de werkgever dat hij/zij daar een probleem van maakt. Ben je met enige wrijving vertrokken? Of gaan veel collega's met enige onmin weg? Het klinkt mij als een niet zo prettige werkgever in elk geval.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Dracula
page404 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:04:
[...]

Sowieso vind ik het wel wat zeggen over de werkgever dat hij/zij daar een probleem van maakt. Ben je met enige wrijving vertrokken? Of gaan veel collega's met enige onmin weg? Het klinkt mij als een niet zo prettige werkgever in elk geval.
Zoals ik hier boven al zei HR en manager communiceerde niet lekker met elkaar en deden aannames. Alles is goed gekomen en ga niet weg met gedonder oid.

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21:08
Question Mark schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:00:

Vanuit goed werknemerschap lijkt het me logisch dat je de spullen inlevert.
Ligt natuurlijk ook compleet aan de reden waarom men uit elkaar gaat.
Als de werknemer er een potje van heeft gemaakt snap ik dat ze de handel terug eisen, als alles in goed overleg gaat, is het een beetje flauw.
Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat op het moment dat TS zijn vakantie begint er een nieuwe werknemer start en dat de auto, laptop enz zo doorgeschoven kan worden.

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21:08
Dracula schreef op donderdag 8 april 2021 @ 12:39:
Ik heb meteen vanaf start dienstverband de auto gekregen.

Maar anyway alles is nu toch geregeld, ik kan einde van de maand inleveren.

Kennelijk praten HR en managers langs elkaar heen en doen ze aannames zonder feiten te checken....

Iets met assumptions are the mother of all fuck ups
mooi dat t helder en goed opgelost is :)

• ZeRoC00L
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Even je verlof aanpassen, 30 april in de middag geen vrij nemen, dan moet je namelijk op kantoor zijn om je spullen in te leveren.

Probleem opgelost.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Question Mark

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

t_captain schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:01:
Een auto +privegebruik, ook al is die niet "als arbeidsvoorwaarde" toegekend, wordt wegens het gewoonterecht wel als zodanis gezien. Heineken, Rabobank, HP, etc.
Bij de rabobank case is gesteld dat het "gewoonterecht" geworden is, omdat men er al 10 jaar gebruik van kon maken. Nergens in de wet staat deze termijn echter gedefineerd, en dat maakt dit soort dingen zo lastig.

Ik heb in het verleden wel leaseregelingen laten toetsen door juristen, en er was geen één die een harde uitspraak durfde te doen op basis van bestaande uitspraken.

• eL_Jay
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 00:37
LordSinclair schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:09:
[...]

Bijtelling is geen overeenkomst met de werkgever maar met de belastingdienst. Dus dat zegt niks over je rechten over de auto.
Maar er is vanuit WG dus wel de expliciete goedkeuring om.het arbeidmiddel privé te gebruiken. Afaik wordt het daarmee een onderdeel.van de arbeidsvoorwaarden en heb je daar tot uitdiensttreding recht op (net als salaris, vakantiegeld en pensioen)

• Question Mark

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

eL_Jay schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:13:
[...]
Afaik wordt het daarmee een onderdeel.van de arbeidsvoorwaarden en heb je daar tot uitdiensttreding recht op (net als salaris, vakantiegeld en pensioen)
Zie het linkje naar de eerdere uitspraak van oa de "rabobank case". Dat een auto prive ook gereden mag worden zegt nog weinig over het toekenningsrecht. In de rabobank case oordeelde de rechtbank dat de auto arbeidsvoorwaardelijk was, omdat men er al een periode (10 jaar) privé gebruik van mocht maken.

Of dat ook geldt als die periode 1, 2, 5 of 7 jaar is, staat nergens in de wetgeving. Ook is daar geen jurisprudentie over.

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True