Toon posts:

ouwe SCSI CD of nieuwe Aopen 52X?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gentleman,

Tijdens het kopieren van IDE CD naar mijn LiteOn 12X (allebei op 1 IDE poort) gaat alles verder retetraag. Ook de performance van de Aopen is niet best. Zou het beter zijn om mijn oudere 32X SCSI Pioneer Cdspeler te gebruiken als source om de IDE-bus en het processorgebruik te verminderen?
Hoe kan ik meten welk device (CD, CDR, IDE Bus) zoveel processortijd vreet?

AB!

LaTiNo

ps. ik draai onder WinXP RC2

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

Op donderdag 16 augustus 2001 09:10 schreef LaTiNo het volgende:
Gentleman,

Tijdens het kopieren van IDE CD naar mijn LiteOn 12X (allebei op 1 IDE poort) gaat alles verder retetraag. Ook de performance van de Aopen is niet best. Zou het beter zijn om mijn oudere 32X SCSI Pioneer Cdspeler te gebruiken als source om de IDE-bus en het processorgebruik te verminderen?
Hoe kan ik meten welk device (CD, CDR, IDE Bus) zoveel processortijd vreet?

AB!

LaTiNo

ps. ik draai onder WinXP RC2
1. Mogen ladies dit soms niet beantwoorden? :P
2. Heb je al het e.e.a omgegooid en getest of de performance verbeterde?
3. Dit wil je niet horen, maar misschien kun je dit ook ff testen met een OS welke wel officieel gereleased is? Win2K leent zich prima voor multiboot met XP.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
Bij deze mijn excuses aan het vrouwelijke gedeelte van GoT! :*

Ik durf eerlijk gezegd niet zomaar alles om te zetten uit vrees dat er weer iets niet werkt. Ik heb na 5 jaar eindelijk een systeem dat werkt (ook al is dan alles langzaam tijdens gebruik IDE). Ik vond het handiger om eerst maar te vragen of er iemand was met soorgelijke ervaringen.

Deze 'problemen' had ik overigens ook met win2k!

LaTiNo

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op donderdag 16 augustus 2001 09:38 schreef LaTiNo het volgende:
Ik durf eerlijk gezegd niet zomaar alles om te zetten uit vrees dat er weer iets niet werkt. Ik heb na 5 jaar eindelijk een systeem dat werkt (ook al is dan alles langzaam tijdens gebruik IDE). Ik vond het handiger om eerst maar te vragen of er iemand was met soorgelijke ervaringen.

Deze 'problemen' had ik overigens ook met win2k!

LaTiNo
Dan moet je gewoon goed documenteren. Schrijf alles op wat je verandert, zodat je zonder problemen weer terug kan.

[off-topic]
Je hoeft niet overal je naam onder te zetten (zie faq). Dit wordt namelijk niet altijd op prijs gesteld.
[/off-topic]

Heal the internet ...

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Dit klinkt echt zo bekend, dat retetraag worden. Ik heb het met SCSI-devices ook gehad (Plextor R412C, als source, naar harddisk, en dan branden) dus daar ligt het niet aan.
Het ligt gewoon aan dat vage XP, want onder Win2K met de 4-in-1 4.32 en SP2 heb ik het probleem helemaal niet.
Verder had ik onder XP last van vage netwerk-disconnects met m'n RealTek 8139.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:25

Talon

Booooom !

XP is mij ook totaal niet bevallen ...
ben maar weer teruggegaan naar Win2k ...
Effe over die cd-rom's :
Ik heb eerst mijn ide-shit erin gehangen en merkte inderdaad ook dat alles wat vertraagde bij kopieren van cd ...
Toen maar weer scsi-kaartje erin gehangen : no problem ..
Geen vertragingen en geen kopieer-fouten.
Is wel een aanrader : scsi.
Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Je hoeft niet overal je naam onder te zetten (zie faq). Dit wordt namelijk niet altijd op prijs gesteld.
huh? Waarom zou iemand aanstoot kunnen nemen aan een naam onder je post???

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op donderdag 16 augustus 2001 10:55 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

huh? Waarom zou iemand aanstoot kunnen nemen aan een naam onder je post???
Hey, don't shoot the messenger. ;(
Uit de FAQ:

Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
Ik wil je niet de les lezen ofzo, maar je (als newbee) advies geven over de algemene gedragsregels op GoT. Als je je hieraan houdt, dan zullen mede GoT-ters ook sneller geneigd zijn om je te helpen bij je vragen.

Heal the internet ...

Verwijderd

Even terug naar de topic....

Als je al een SCSI hebt zou ik je aanraden die te gerbuiken. Die Aopen is dus echt niet lekker om van te lezen (heb er zelf een :r )

Plus zoals velen boven al zeiden, als je een SCSI naast je brander hangt ontlast je idd je ide.

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op donderdag 16 augustus 2001 11:11 schreef ajay het volgende:
Als je al een SCSI hebt zou ik je aanraden die te gerbuiken. Die Aopen is dus echt niet lekker om van te lezen (heb er zelf een :r )

Plus zoals velen boven al zeiden, als je een SCSI naast je brander hangt ontlast je idd je ide.
Ik heb zelf een A-Open 52x maar eigenlijk geen problemen so far... Natuurlijk is mijn persoonlijke ervaring geen bewijs dat A-Open per definitie wel goede ATAPI CD-ROM drives levert.

Toch heb ik mijn twijfels over het ATAPI naar SCSI verhaal. Natuurlijk scheelt het 1 device als je SCSI gaat lezen (zeker als je en 32x hebt), maar volgens mij genereert de writer toch de meeste load op je IDE controller. Of zie ik dat nou verkeerd :?

Heal the internet ...

Verwijderd

Topicstarter
FoolZero: neem jou nix kwalijk hoor! Vroeg me gewoon af waarom dat was, en als het in de FAQ staat is het gewoon zo! :)

Wat het 'probleem' betreft. Het proces van SCSI naar IDE zou toch gunstiger moeten zijn omdat IDE maar een apparaat tegelijk kan aanspreken. Nero waarschuwt hier zelfs voor. Nadeel is dat ik WEER een IRQ kwijtraak aan de adapter. Hmmmm

• Speedy
  • Laatst online: 15:40
Ik heb met wat van die A-Open's gewerkt, maar buiten het feit dat het geluid erger is als mijn Delta fans (nou, alla :)) vind ik ze nou niet bijster snel, mijn 40x SCSI haalt ze makkelijk bij met veel minder geluid, denk dat die 32x dat ook wel is zou kunnen doen.

Flickr | Lego collectie

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 22:28
Plextor !! :). Mwa, ik weet niet precies hoe die Pioneer is, hoe stabiel ie is qua snelheid. Qua SCSI heb ik alleen ervaring met Plextor.
Ik zou niet voor een Aopen 52x gaan, heb hier beneden een Aopen 48x, wat een brakke koffiemolen is dat zeg, spin up (vliegtuig komt over), spin down. Zal met die 52x nog wel erger zijn.
TEAC schijnt overigens goede IDE spelers te maken, heb ik van horen zeggen. (heb er zelf geen ervaring mee)

Maar al die hedendaagse "supersnelle" IDE dingen zijn echt zo brak als de tering, mijn 3 jaar oude Ultraplex 32x performed beter dan al die low budget crap. Het lijkt wel alsof je er niet meer bij hoort als je geen speler hebt waar 50x op staat.

(sorry als het laatste een beetje flamerig over komt, maar wat een WERELD van verschil zit er tussen mijn 3 jaar oude Ultraplex en de Aopen 48x van nog geen half jaar oud)

Verwijderd

Topicstarter
Toewan, ik geef je groot gelijk. Dit is eigenlijk mijn eerste IDE setje en ik ben hevig teleurgesteld. IDE-cd roms zijn CRAP! Waarom kunnen ze nou niet een goede speler maken? Als er een 32X Plextor IDE zou zijn voor 300 piek zou ik hem hebben! Helaas had ik geen keus vwb snelheid of merk. Ze hadden alleen die en ik had geen zin om de speler ergens anders apart te kopen. In mijn volgens systeem komt weer SCSI (althans, voor cd (dvd?) + cdr)

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 22:28
Mwa, SCSI brander hoeft van mij niet meer perse, ik heb nu een Plextor 12/10/32A en die doet het perfect (zelfs op 12x branden in m'n P166, en dan kan ik er nog MP3's naast draaien). Dus dat is het probleem niet.

Maar de IDE cdrom spelers hoef ik dus echt niet meer, omdat ze gewoon niet fatsoenlijk presteren. Ik had voor m'n Ultraplex een Mitsumi 24x, die nog best wel goed was (behalve audio extracten). De Aopen 48x dat is echt een vliegtuig net zoals de Asus 50x en al die andere "high speed" cdrom spelers. En volgens mij komt die high speed alleen maar tot uiting op de doos.
Pagina: 1