Verwijdering User Review - [Hindu] [job_h]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:40
Ik zag zojuist dat een review die ik 3 jaar geleden geplaatst had verwijderd was op verzoek van de ontvanger.

Laat ik voorop stellen dat ik geen bezwaar heb tegen de verwijdering, @Hindu is niet onredelijk geweest en ik gun hem zijn schone lei. Ik tag hem even, mocht hij willen reageren, maar dit topic maak ik vooral om twee vragen te stellen.

Hindu's topic van afgelopen maandag kunt u hier vinden: Wijziging User Review - [Hindu] [job_h]".

Mijn verhaal:
Ik had een, naar mijn mening, redelijk bod gedaan dat €30 van de vraagprijs af zat en in lijn lag met de prijzen die ik langs zag komen op Marktplaats. Toen ik na ruim 2 weken een review achter liet heb ik een reactie ontvangen van Hindu. Als ik geen reactie had ontvangen omdat mijn bod te laag was zou ik dat acceptabel gevonden hebben. Hij gaf echt aan, zonder reden te geven, al meerdere weken niet ingelogd geweest te zijn geweest op Tweakers. Hij ontving geen notificaties van normale berichten, maar wel van mijn beoordeling.

Dit vond ik destijds vreemd voor een verkoper en nog altijd lijkt mij dat een beoordeling over dat iemand potentieel niet reageert bijdraagt aan "een goed beeld van de werkwijze ... van iemand waar ze zaken mee willen doen".

Dat gezegd hebbende, mijn vragen:
1. Nu de beoordeling verwijderd is. Klopt het dat dit inderdaad niet het gewenste gebruik was van het beoordelingen systeem?
2. Is het gebruikelijk dat een beoordeling verwijderd wordt zonder navraag bij de persoon die de beoordeling achtergelaten heeft? In dit geval is het geen probleem, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen het er altijd mee eens is.

Nogmaals, ik heb geen probleem met het verwijderen van de beoordeling, maar ik wil wel graag weten of ik nu echt iets verkeerd gedaan heb :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thaicecube
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11-2024
Het antwoord staat toch al in het topic wat je linkt?

Als iemand niet reageert, of laat reageert op een bod. Dan is dat volgens het huidige beoordelingssysteem geen reden voor een recensie.

Je bent uiteraard ook niet verplicht om te reageren op biedingen, het is wel zo netjes. Maar niet verplicht en inderdaad geen overeenkomst.

Anders kan iedereen maar een random bod doen op alles in de V&A en dan een recensie achterlaten, gewoon omdat het kan.
"Ja ik wilde dit graag hebben, maar het was al verkocht 1ster!"

Ik gok ook dat om die reden momenteel je 2de vraag niet van toepassing was, hoewel ik ook wel benieuwd ben naar het anwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
Die beredenering snap ik, dat soort beoordelingen dienen geen nut.
Het kan ook goed dat het niet inloggen of berichten lezen na het plaatsen van een advertentie hier geen uitzondering op is.
Het leek mij nuttige informatie, maar ik hoor het oordeel graag :)

[ Voor 3% gewijzigd door job_h op 08-04-2021 09:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-05 09:31
Geen overeenkomst = geen beoordeling. In dat geval lijkt me dat er weinig te overleggen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
Als de regel inderdaad zo zwart-wit is, was mijn beoordeling inderdaad onterecht.

Ik vind het dan wel verwarrend dat het mogelijk is om een beoordeling achter te laten met enkel het kopje "Communicatie" ingevuld, terwijl ik niet de verkopende partij ben. Die optie uitschakelen voor kopers lijkt mij een makkelijke quick-fix voor beoordelingen van potentiele kopers die volledig op communicatie gebaseerd zijn :)

Echter kan ik me meerdere situaties indenken waarbij de communicatie vooraf bijdraagt aan "een goed beeld van de werkwijze ... van iemand waar ze zaken mee willen doen", ook als het uiteindelijk niet tot een overeenkomst komt. Dus dan vraag ik me af of de regel dan niet iets te zwart-wit is.