Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Outlook (office 365) rechten voor groepen en individuen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kuwerti
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21-04 16:50
Mijn vraag

Ik gebruik office 365. Nu heb ik in outlook de groep 'mijn organizatie' rechten gegeven om titels en locaties te zien.
Nu wil ik echter 1 persoon (die ook lid is van 'mijn organizatie') hiervoor uitsluiten. Deze persoon mag alleen maar zien dat ik bezet ben.

Mijn vraag gaat: hoe zijn de rechten hiërarchisch geimplementeerd in outlook.
ik wil dus een uitzondering maken voor 1 persoon die ook lid is van 'mijn organizatie'

is dit dan de manier?

Alle reacties

• akimosan
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Bij mijn weten werkt het niet op basis van uitzondering of weigeren (exclude/deny) dus die ene persoon kan in dit geval alsnog de titles en locaties zien omdat hij/zij/hen onderdeel is van de organisatie.

Maar je kunt het natuurlijk altijd zelf even uitproberen met een collega die je wel vertrouwt

NB: Dit is ook de reden waarom ik dit bij standaard/anoniem/organisatie altijd op Beschikbaarheidsinfo/availability info laat staan. Het gaat niemand een reet aan waar ik uithang of waar mijn afspraken over gaan, ze hoeven enkel te weten of ik beschikbaar ben of niet.
Die mensen die het wel mogen of moeten weten kan ik alsnog toevoegen (doe ik ook niet.. )
Ook is het vaak zo dat mensen dit eens instellen en vervolgens vergeten hoe die rechten staan.
Maak je een jaar later een keer een "afspraak bij de gynocoloog" die je in je agenda zet en vragen al je collega's of wij "in blijde verwachting zijn" :X

[Voor 5% gewijzigd door akimosan op 08-04-2021 22:44]

• Spierenburg
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20-04 14:12
Kan niet zover ik weet. Of die persoon moet niet lid zijn van een office365 groep en de rest van de medewerkers wel. Er is geen "exclude" binnen in een groep.

Waarom maak je niet een 365 groep aan "directie" en die kunnen het wel zien bijvoorbeeld.

• CuBras
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 22:15
akimosan schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:43:

Ook is het vaak zo dat mensen dit eens instellen en vervolgens vergeten hoe die rechten staan.
Maak je een jaar later een keer een "afspraak bij de gynocoloog" die je in je agenda zet en vragen al je collega's of wij "in blijde verwachting zijn" :X
Juist vanwege dit soort geintjes zet ik altijd iets generieks neer als "dokter" en markeer ik het als een privé afspraak.
Dan ondervang je 90% van alle nieuwsgierige blikken.

• akimosan
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Het was ook een heel expliciet voorbeeld :) Uiteraard doe ik dat ook.

Het is uiteraard afhankelijk van welk werk je doet maar je bent niet altijd in control voor de vergaderverzoeken die je ontvangt en vaak snel accepteert.

Stel dat je dit een keer instelt en na een tijdje krijg je wat andere taken waarbij je bijvoorbeeld moet deelnemen aan vergaderingen van wat meer vertrouwelijke aard en je accepteert die vergadering met als onderwerp: "Re-organisatie afdeling X" of "Aquisitie bedrijf Y", "Even overleggen over exit gesprek Piet"
Dat staat dan gewoon leesbaar in je Agenda.

You name it. Natuurlijk is het niet handig om zulke expliciete titels te gebruiken maar je weet gewoon dat het gebeurt en digitale pottenkijkers zijn er altijd.

Je wilt niet weten hoe vaak ik bij managers tegenkom dat er nog personen vrijwel volledige toegang tot hun agenda of postvak hebben die al lang van functie/afdeling of werkmaatschappij zijn geswitched en die toegang niet meer nodig hebben.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True