Noise Cancelling standaard UIT

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 05-10 20:16
Mijn vraag

Is er een over ear koptelefoon die standaard Noice Cancelling UIT heeft staan als je de koptelefoon aan zet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
-

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb geprobeerd actief te zoeken via Google alleen het is moeilijk om hier specifiek wat over te vinden.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:23
Ik zoek op Engelse termen: noise cancelling default off. Dan vind ik wel wat informatie.

Je hebt waarschijnlijk een app nodig, waarbij de instellingen bewaard blijven hopelijk.
Hoe dan ook, als de bediening prima is, dan is het toch goed te doen om tijdens het opzetten van de headset de noice cancelling uit te zetten? Waarschijnlijk kom je qua dit soort features uit bij duurdere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-09 11:17

Nielless

Born at a very young age.

Zo goed als alle JBL Live ANC headphones hebben dit. Je installeert de JBL Headphones app en deze slaat je instellingen op.

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-10 13:02
De Sennheiser PXC 550-II (die momenteel mijn oren warm houdt :p ) heeft een fysiek knopje/schuitje voor de ANC, kan me niet voorstellen dat niet meer koptelefoons dat hebben. :)

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Bedankt voor de reacties! Ideaal zo'n schuifknopje voor ANC. Zouden alle koptelefoons moeten hebben. Als er nog meer modellen zijn die dat ook hebben en/of je het met aanzetten zo kan instellen dat de NC niet direct actief is dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Playa del C. schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:11:
Ik zoek op Engelse termen: noise cancelling default off. Dan vind ik wel wat informatie.

Je hebt waarschijnlijk een app nodig, waarbij de instellingen bewaard blijven hopelijk.
Hoe dan ook, als de bediening prima is, dan is het toch goed te doen om tijdens het opzetten van de headset de noice cancelling uit te zetten? Waarschijnlijk kom je qua dit soort features uit bij duurdere merken.
Ik vind het persoonlijk nogal omslachtig om elke keer ook nog eens een knop te moeten indrukken of via app om dit uit te schakelen. Dat NC bij default is dan ook een pré.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:09
Dali IO-6 heeft standaard de noise cancelling uit staan, wil je wél cancelling dan moet je dat (elke keer) aanzetten met een knopje.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:29

MsG

Forumzwerver

De Sony WH1000-series heeft het alleen aanstaan als je het als laatste aan had staan. Had je het uitstaan en je doet de koptelefoon weer aan, dan staat ie niet op noice canceling. Lijkt dus op wat je wil.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
MsG schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:36:
De Sony WH1000-series heeft het alleen aanstaan als je het als laatste aan had staan. Had je het uitstaan en je doet de koptelefoon weer aan, dan staat ie niet op noice canceling. Lijkt dus op wat je wil.
Zou dit ook het geval zijn met de Sony CH710?

Ik heb al gekeken in de handleiding/specificatie maar kan er niks over vinden :/ Op die koptelefoon is mijn oog opgevallen aangezien die redelijk binnen mijn budget ligt.

[ Voor 9% gewijzigd door rutgergron op 08-04-2021 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

rutgergron schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:26:
[...]

Zou dit ook het geval zijn met de Sony CH710?

Ik heb al gekeken in de handleiding/specificatie maar kan er niks over vinden :/ Op die koptelefoon is mijn oog opgevallen aangezien die redelijk binnen mijn budget ligt.
Ik heb de ch700n en daar zit ook gewoon een knop op om hem aan en uit te zetten.
Kijk anders in de gebruiksaanwijzing of die erop zit zou ik denken.
https://helpguide.sony.ne...ontents/TP0002753932.html nummer 19

[ Voor 7% gewijzigd door chucky666 op 08-04-2021 16:54 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
chucky666 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:48:
[...]

Ik heb de ch700n en daar zit ook gewoon een knop op om hem aan en uit te zetten.
Kijk anders in de gebruiksaanwijzing of die erop zit zou ik denken.
https://helpguide.sony.ne...ontents/TP0002753932.html nummer 19
Het gaat mij erom of het mogelijk is dat als je de koptelefoon aan doet Noice Cancelling standaard UIT kan staan. Zou jij dit kunnen checken voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

MsG schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:36:
Dat is niet mijn ervaring bij de XM4, als ik die uit en weer aan zet springt ANC weer aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Oon schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:30:
[...]

Dat is niet mijn ervaring bij de XM4, als ik die uit en weer aan zet springt ANC weer aan
Als je hem zelf aanzet springt hij weer aan als je hem aanzet. Maar als je hem überhaupt niet aanzet dan springt hij ook niet aan. Of als ik hem niet expliciet aanzet ook niet.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

MsG schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:11:
[...]

Als je hem zelf aanzet springt hij weer aan als je hem aanzet. Maar als je hem überhaupt niet aanzet dan springt hij ook niet aan. Of als ik hem niet expliciet aanzet ook niet.
Als ik expliciet ANC uitzet, mijn WH1000-XM4 uitzet en weer aanzet, dan springt ANC meteen weer aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik snap dat je het onhandig vind om het telkens uit te zetten, maar is dit echt een leidend criterium voor de aanschaf van een ANC koptelefoon? Geluidskwaliteit, verbinding, draagcomfort, ANC kwaliteit etc lijken me belangrijker.

[ Voor 23% gewijzigd door gambieter op 08-04-2021 20:15 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Als ik de manual lees van de Sony CH710 zie ik het volgende staan.

Turn on the headset.
You hear the voice guidance “Power on”.

The noise canceling function is turned on automatically when you turn on the headset.

The indicator (green) next to the NC button lights up
.

Schijnt dus altijd standaard aan te staan als je de koptelefoon weer aan doet? Beetje jammer om dan te moeten uitwijken naar de high-end modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Oon schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:12:
[...]

Als ik expliciet ANC uitzet, mijn WH1000-XM4 uitzet en weer aanzet, dan springt ANC meteen weer aan
Zet je het dan uit in de app of switch je met de knop op de koptelefoon zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
gambieter schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:14:
Ik snap dat je het onhandig vind om het telkens uit te zetten, maar is dit echt een leidend criterium voor de aanschaf van een ANC koptelefoon? Geluidskwaliteit, verbinding, draagcomfort, ANC kwaliteit etc lijken me belangrijker.
In zekere zin heb je gelijk, maar als ik het goed heb dan moet je bij de Sony modellen:

Eerst de knop voor aan, dan nog eens 2x drukken op de noice/ambient knop.

Het is geen ramp maar als je grotendeels van de tijd beide functies niet gebruikt is het toch best irritant. Waarom het bij veel NC koptelefoons als default aan staat is mij ook een raadsel. Zou gewoon optioneel moeten zijn. Of in ieder geval de keuze om NC als default te hebben of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MsG schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:23:
Zet je het dan uit in de app of switch je met de knop op de koptelefoon zelf?
Net even getest op de WH-1000xm3 en MDR-1000x. Als je het op de koptelefoon uitzet, dan staat het bij de volgende start gewoon weer aan.
rutgergron schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:28:
Waarom het bij veel NC koptelefoons als default aan staat is mij ook een raadsel. Zou gewoon optioneel moeten zijn. Of in ieder geval de keuze om NC als default te hebben of niet.
Wat je niet door lijkt te hebben is dat jij de uitzondering bent, maar vind dat de telefoons aangepast moeten worden aan jou ipv aan het overgrote deel van de gebruikers. Meeste mensen die een ANC koptelefoon gebruiken hebben de ANC gewoon altijd aanstaan.

Als je de ANC meestal niet gebruikt, dan kun je beter een non-ANC koptelefoon zoeken en dan heb je extra bestedingsruimte om een betere koptelefoon te vinden, want ANC maakt een koptelefoon een behoorlijk stuk duurder.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
gambieter schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:37:
[...]

Net even getest op de WH-1000xm3 en MDR-1000x. Als je het op de koptelefoon uitzet, dan staat het bij de volgende start gewoon weer aan.

[...]

Wat je niet door lijkt te hebben is dat jij de uitzondering bent, maar vind dat de telefoons aangepast moeten worden aan jou ipv aan het overgrote deel van de gebruikers. Meeste mensen die een ANC koptelefoon gebruiken hebben de ANC gewoon altijd aanstaan.

Als je de ANC meestal niet gebruikt, dan kun je beter een non-ANC koptelefoon zoeken en dan heb je extra bestedingsruimte om een betere koptelefoon te vinden, want ANC maakt een koptelefoon een behoorlijk stuk duurder.
Klopt, helaas heeft Sony geen koptelefoon zonder ANC. Komt nog bij dat de goedkopere NC koptelefoons veel 'white noise' hebben. Btw, hoeft niet perse Sony te zijn alleen kwa model en uitvoering van de cups heeft het wel mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

rutgergron schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:28:
[...]

Het gaat mij erom of het mogelijk is dat als je de koptelefoon aan doet Noice Cancelling standaard UIT kan staan. Zou jij dit kunnen checken voor mij?
Bij mij staat het altijd uit, heb de eerste keer het knopje ingedrukt en daarna nooit meer hoeven doen.
Dus ja hij blijft uit tot je het knopje indrukt en hem weer aanzet.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
chucky666 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 21:08:
[...]

Bij mij staat het altijd uit, heb de eerste keer het knopje ingedrukt en daarna nooit meer hoeven doen.
Dus ja hij blijft uit tot je het knopje indrukt en hem weer aanzet.
Hopen dat dit dan bij de Sony CH710 ook zo is.
Pagina: 1