Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshBreda
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13:23
Hi,

Ik ben op zoek naar een nieuwe SSD NVMe voor mijn PC setup. Ik vind het echter lastig een keuze te maken tussen de Crucial P5 1TB en de Samsung 970 EVO 1TB. Op dit moment ligt het prijsverschil tussen beide SSDs namelijk niet erg ver uit elkaar, maar ik lees ook dat er voorkeuren zijn voor de P5 (of zelfs de P1) voor gaming. Echter is dat niet het enige waar ik het voor wil gebruiken.

Ik gebruik mijn PC voornamelijk voor
- Grafisch design (Adobe), 50%
- Gaming (COD MWII), 50%

De nieuwe SSD die ik zoek zal gebruikt worden voor:
- OS
- Progs (alle: Adobe, games etc)
- That's it. Niet voor opslag van media en dergelijke.

Mijn voorkeur gaat voornamelijk uit naar een betrouwbare SSD met een goede technische levensduur die past in mijn gebruik met een budget van circa €110,-.

Iemand enige gedachten hierover? Ik zoek voornamelijk naar de reden waarom de ene beter is dan de andere.

Bedankt alvast voor de input!

Groet

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1986
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
Beide zijn goeie ssd,s. Denk dat je alleen moet kijken wat het verschil in prijs.

Mvg Emiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje789
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09 16:35
Zoals hierboven wordt gezegd zijn beide goede pcie 3.0 ssd’s. De p5 is iets sneller dan de 970 evo, voor zelfs iets minder. Iets wat je zeker moet weten over de p5 is dat die erg heet wordt, en je dus wel een heartsink wilt hebben anders heb je kans op thermal throttling, waardoor de performance minder wordt. Zelf zou ik toch voor de p5 gaan aangezien die toch iets sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Emiel1986 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 07:14:
Beide zijn goeie ssd,s. Denk dat je alleen moet kijken wat het verschil in prijs.

Mvg Emiel
Ik vraag me altijd af: hoe komen mensen soms op hele oude topics, om vervolgens (goedbedoelde) antwoorden te gaan geven? Dit topic is 4 maanden oud, dus hij stond niet bovenaan de lijsten :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1986
  • Niet online
Kwam ik ook pas achter toen ik op verzenden drukte. Hahaha.

Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Emiel1986 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 13:35:
Kwam ik ook pas achter toen ik op verzenden drukte. Hahaha.

Sorry.
Maakt niet uit, het was niet lullig bedoeld, ik ben serieus benieuwd hoe je op dit topic terecht was gekomen :) Google? Search? Iets anders?

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emiel1986
  • Niet online
Ik was kijken via pw 860 evo. En klikte op discussie&vragen. Daar stond jij bovenaan.

Ik had niet goed gekeken naar de datum.

Groeten Emiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:50

br00ky

Moderator Harde Waren
Oude koe, slotje ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.